خانهاخبار
سامسونگ پتنتی از سنسور تشخیص چهره و اسکن عنبیه روی یک حسگر ثبت کرد

سامسونگ پتنتی از سنسور تشخیص چهره و اسکن عنبیه روی یک حسگر ثبت کرد

همزمان با معرفی گلکسی نوت ۷ سامسونگ از اسکنر عنبیه در پرچم‌داران خود رونمایی کرد، اما مدتی است این شرکت روی استفاده از سیستم تشخیص چهره تمرکز کرده است. پتنتی که به تازگی از سوی سامسونگ به ثبت رسید، خبر از تلفیق این دو سنسور در یک مجموعه می‌دهد.
۱۳۹۷/۴/۲۰

سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی یکی از روش‌های امنیتی جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند است، اما سامسونگ هنوز از این فناوری در پرچم‌داران خود استفاده نکرده است. در عوض، این شرکت در آخرین نسل از پرچم‌داران خود، گلکسی اس۹/ اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۸، همچنان از اسکنر عنبیه استفاده می‌کند که برای بازگشایی قفل گوشی به تشخیص عنبیه چشم کاربر نیاز دارد.

اما هر دو روش مذکور در شرایط گوناگون قابل استفاده نیستند و هیچ کدام نمی‌توانند کاملا امنیت دستگاه را تامین کنند. برای مثال، سنسور اسکنر عنبیه گاهی اوقات در تشخیص عنبیه کاربر هنگام استفاده از عینک دچار اشتباه می‌شود و یا در بعضی از گوشی‌های هوشمند می‌توان با استفاده از عکس کاربر، سیستم تشخیص چهره را فریب داد.

image

حال سامسونگ پتنتی را در دفتر پتنت و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت کرده است که به استفاده از یک دوربین بیومتریک نوآورانه اشاره دارد. این دوربین یک سنسور متشکل از اسکنر عنبیه و سنسور تشخیص چهره است که در یک مجموعه جمع آوری شده است. سنسور می‌تواند پرتو مادون قرمز را به صورت کاربر بتاباند و شامل یک لنز با عمق دید گسترده (EDOF) است که می‌تواند از فاصله‌ی نزدیک به سوژه از آن عکاسی کند در حالی که کیفیت عکس نیز حفظ شده باشد. همچنین این مجموعه می‌تواند نور محیط را فیلتر کند و انتظار می‌رود قادر باشد تصاویر را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل کند تا پردازش آن‌ها بهتر انجام شود.

پایگاه داده‌ی عظیمی از داده‌های مرتبط با عنبیه در اختیار این سنسور قرار می‌گیرد تا عملکرد آن بهبود یابد. در حال حاضر این سنسور تنها در حد یک پتنت است و مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی و در چه پرچم‌داری از آن استفاده می‌کند. با توجه به این که زمان کوتاهی با معرفی گلکسی نوت ۹ فاصله داریم، استفاده از سنسور مذکور در این فبلت ممکن نیست و شاید به گلکسی اس ۱۰ نیز نرسد. بنابراین، همچنان سیستم اسکن عنبیه جدیدترین به همراه اسکنر اثر انگشت امن‌ترین روش‌های سامسونگ برای حفظ حریم کاربران است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۷/۴/۲۰
آفرین این شد یک چیزی