خانهاخبار
تجهیز آیفون 2019 اپل به دوربین سه‌گانه با قابلیت تشخیص سه‌بعدی

تجهیز آیفون 2019 اپل به دوربین سه‌گانه با قابلیت تشخیص سه‌بعدی

گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده، کاربران را نسبت به عرضه پرچمداران اپل در سال 2019 با سه دوربین امیدوار می‌سازد.
۱۳۹۷/۴/۲۰

نزدیک به دو ماه تا رونمایی از آیفون‌های 2018 اپل زمان باقی مانده است؛ با این‌حال، شاهد انتشار گزارش‌هایی هستیم که مشخصات پرچمداران اپل را در سال آینده میلادی فاش می‌کند. در یکی از این گزارش‌ها اعلام شده است که آیفون‌های 2019 اپل به سه دوربین مجهز خواهند شد؛ البته در صورت صحت این گزارش، اپل اولین سازنده‌ای نیست که گوشی مجهز به سه‌ دوربین ارائه می‌دهد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اوایل سال 2018 هوآوی از پرچمداران سری P20 رونمایی کرد و مدل Huawei P20 Pro به دوربین سه‌گانه مجهز شده است.

با اینکه شاید گمان کنید iPhone جدید اپل در سال 2019 به تبعیت از Huawei P20 Pro به سه‌ دوربین مجهز خواهد شد اما دوربین سه‌تایی این مدل در واقعیت متفاوت‌تر از رقیب چینی خود است؛ آن‌طور که ادعا می‌شود، دوربین اصلی آیفون 2019 از قابلیت تشخیص سه‌بعدی بهره می‌گیرد و البته عملکرد آن نسبت به دوربین TrueDepth آیفون 10 پیشرفته‌تر خواهد بود. از آنجایی‌که از سه لنز در قاب پشتی آیفون جدید اپل استفاده خواهد شد، انتظار می‌رود آیفون 2019 اپل بتواند قابلیت «تصویربرداری استریو» ارائه دهد. به‌طور دقیق‌تر اعلام شده است که یک لنز برای عکاسی با بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری کاربرد خواهد داشت؛ ضمن اینکه دو لنز دیگر برای عکاسی استریو کاربرد دارد که می‌تواند از شی در دو زاویه مختلف عکسی را به ثبت برساند. 

image

از آنجایی‌که اپل به صورت رسمی نسبت به شایعات پیرامون آیفون 2019 واکنش نشان داده است و زمان زیادی تا رونمایی از پرچمداران شرکت آمریکایی در سال آینده باقی مانده، باید به گزارشات منتشر شده با دیده شک و تردید نگاه کنید. در سال 2018، کوپرتینویی‌ها سه گوشی معرفی خواهند کرد که دو مدل به نمایشگر 5.8 اینچی و 6.5 اینچی OLED مجهز شده است و یک مدل دیگر با صفحه‌نمایش 6.1 اینچی LCD راهی بازار می‌شود؛ تمامی مدل‌ها در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی خواهند داشت و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی را که در آیفون 10 دیده بودیم، ارائه می‌دهند. مدل‌های OLED پرچمداران 2018 اپل به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند و نسخه LCD نیز فاقد دوربین دوتایی است و از یک دوربین در قاب بهره می‌گیرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)