خانهاخبار
جزئیات جدیدی از گوشی Xiaomi Mi A2 فاش شد

جزئیات جدیدی از گوشی Xiaomi Mi A2 فاش شد

براساس اطلاعات به‌دست آمده از گوشی جدید شیائومی، چینی‌ها درنظر دارند تا Xiaomi Mi A2 را با حداکثر شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه نمایند.
۱۳۹۷/۴/۲۰

گوشی میان‌رده جدید شیائومی که با نام Xiaomi Mi A2 شناخته می‌شود، تا به‌حال سوژه شایعات مختلفی بوده است؛ حتی تصاویری از این مدل به‌دست آمده که طراحی نسخه نهایی جانشین Xiaomi Mi A1 را فاش می‌کند و در جزئیات دیگر، تصاویر به ثبت رسیده با دوربین دوگانه این گوشی فاش شده است.

لازم به‌ذکر است که گوشی جدید Xiaomi Mi A2 از همان مشخصات سخت‌افزاری Xiaomi Mi 6X بهره می‌گیرد؛ با این‌حال، نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید روی این گوشی نصب شده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، در جریان برنامه Android One گوشی‌های اندویدی به نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید گوگل مجهز می‌شوند؛ بدین شکل، سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

image

در اطلاعاتی که اخیرا از گوشی Xiaomi Mi A2 به‌دست آمده است، فاش می‌شود این مدل در چهار نسخه قابل خریداری خواهد بود؛ گمان می‌رود بتوانید گوشی جدید شیائومی را با حداقل چهار گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی انتخاب نمایید. مدل دیگر به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و همچنین می‌توانید نسخه‌ای را با چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خریداری نمایید. اطلاعاتی که اخیرا فاش شده، نشان می‌دهد جانشین Xiaomi Mi A1 در یک نسخه دیگر با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار می‌گیرد که این مشخصات برای یک گوشی میان‌رده بسیار مناسب است. برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که Xiaomi Mi A1 تنها در یک نسخه با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل خریداری بود.

همچنین اعلام شده است که میان‌رده جدید شیائومی به رنگ طلایی، آبی و مشکی وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود این گوشی به زود‌ی رسما معرفی شود؛ عرضه Xiaomi Mi A2 نیز احتمالا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد. 

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، Xiaomi Mi A2 از نظر سخت‌افزاری به Xiaomi Mi 6X شباهت خواهد داشت؛ به همین جهت احتمال می‌دهیم این مدل از نمایشگر 5.99 اینچی بدون حاشیه از نوع IPS LCD برخوردار شود. صفحه‌نمایش میان‌رده جدید شیائومی احتمالا FHD+ خواهد بود و نسبت ابعاد 18:9 دارد. با توجه به اینکه در Xiaomi Mi 6X حسگر اثرانگشت در قاب پشتی جای گرفته است، انتظار می‌رود میان‌رده Mi A2 فاقد سنسور در پنل جلوی گوشی باشد؛ به همین جهت برای احراز هویت خود، ناچار خواهید شد سنسور اثرانگشت را در قاب پشتی لمس کنید. البته Mi 6X از دوربین سلفی برای احراز هویت کاربران از طریق تشخیص چهره بهره می‌برد؛ به همین جهت، ممکن است Xiaomi Mi A2 قابلیت مشابهی را ارائه دهد.

در قاب پشتی Xiaomi Mi 6X از سنسور 12 مگاپیکسلی Sony IMX486 استفاده شده است که دهانه لنزی F1.75 دارد؛ همچنین سنسور دیگر 20 مگاپیکسلی بوده و برای عکاسی پرتره در قاب پشتی گنجانده شده است. شیائومی Mi A2 با بهره‌گیری از این دو سنسور، احتمالا رضایت کاربران را در زمینه عکاسی برآورده خواهد ساخت؛ همچنین برای عکاسی سلفی می‌توانید روی سنسور 20 مگاپیکسلی در جلوی گوشی حساب باز کنید. باتری 3010 میلی‌آمپر ساعت که در گوشی Xiaomi Mi A2 مورد استفاده قرار گرفته است، از شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی خواهد کرد.

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاری از جدیدترین میان‌رده شیائومی یعنی Xiaomi Mi A2 دارید؟ 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

حسین

۱۳۹۸/۱۲/۶
سلام دوستان کسی نمیدونه چرا این گوشی زود شارژ خالی میکنه؟

جواد

۱۳۹۷/۴/۲۰
این گوشی دوماه پیش معرفی شده
می ای2 همون می6 ایکس هست ک جای miui از اندروید 1 استفاده میکنه

مجتبی

۱۳۹۷/۴/۲۰
از بست چاینا بگیر مورده اعتماده

Mohammad Martin

۱۳۹۷/۴/۲۰
دوستان شرکت موبوتل اسمارت فون های شیائومی میفروشه به نظر شما مورد اعتماد هست بخرم ازش چون خیلی نظرم گرفته شیائومی-می-8-اکسپلورر.
نظرتون راجب شیائومی می 8 اکسپلورر چیه

Mohammad Martin

۱۳۹۷/۴/۲۰
سلام دوستان قاب پشتی شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن واقعا شفاف نیست میگن یک ترفند هستش زیر قاب یک برچسب هست شبیه سخت افزار بقیه فکر میکنن سخت افزار هست ولی یک عکس هستش شیائومی دروغ گفته دلیل مدرک هم داشتن ولی بازم شیائومی پافشاری میکنه میگه شفاف هستش