خانهاخبار
ابهامات جدید درباره مودم‌های 5G اینتل در مدل‌های بعدی آیفون

ابهامات جدید درباره مودم‌های 5G اینتل در مدل‌های بعدی آیفون

در چند روز گذشته در خبرها شنیدیم که اپل در سال ۲۰۲۰ استفاده از مودم‌‌های اینتل در چیپست‌های آیفون‌ها را کنار می‌گذارد و مودم‌های اختصاصی خود را جایگزین می‌کند. اما ظاهرا اپل به مودم‌های 5G شرکت اینتل نیاز دارد.
۱۳۹۷/۴/۱۹

در گزارشی که پنج‌شنبه‌ی گذشته منتشر شد، به این موضوع اشاره شد که کمپانی اپل به اینتل اطلاع داده است که آیفون‌های تولید شده در سال ۲۰۲۰ از مودم‌های موسوم به Sunny Peak اینتل استفاده نخواهند کرد. پیش از این شایعه شده بود که این مودم‌ از اتصال 5G، بلوتوث و وای‌فای بر روی یک چیپ واحد پشتیبانی می‌کند.

اما ظاهرا Sunny Peak از 5G پشتیبانی نخواهد کرد، بنابراین اینتل همچنان انتظار دارد تا اپل همچنان از مودم‌های 5G این شرکت برای آیفون‌های قبل از سال ۲۰۲۰ استفاده کند. همچنین این به معنی پایان تولید چیپ‌های Sunny Peak است، زیرا اپل عمده‌ترین مشتری این محصول بود. منابع آگاه گزارش می‌دهند که تولید این چیپ متوقف شده و تیم توسعه و تولید آن نیز به پروژ‌های دیگر منتقل شده‌اند. بیانیه‌ی این تولید کننده ریز پردازنده‌‌ها درباره‌ی نقشه راه مشتریان فناوری 5G خود در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ که به عدم تغییر آن اشاره داشت، به وضوح نشان می‌دهد که اینتل انتظار دارد حداقل تا سال ۲۰۲۰ از چیپ‌هایش در خانواده‌ی آیفون استفاده شود.

image

در جستجوی دلیل کنار گذاشته شدن چیپ‌های Sunny Peak توسط اپل، مدیران اینتل به این نتیجه رسیدند که مشکلات مهندسی که این شرکت با آن مواجه شده است می‌تواند علت اصلی تصمیم کوپرتینویی‌ها باشد. اینتل امید داشت که چیپ مذکور بتواند از فناوری وای‌فای پرسرعت که 802.11ad WiGig نامیده می‌شود، پشتیبانی کند ولی مشکلات مهندسی باعث شد که چنین اتفاقی رخ ندهد.

در حال حاضر اپل انتخاب‌های زیادی جهت تامین مودم 5G دارد. می‌تواند از چیپ اختصاصی توسعه یافته توسط خود استفاده کند، از اینتل یا کوالکام و یا از هر دوی آن‌ها به صورت مشترک قطعات خود را تامین کند. پیش از این شایعاتی مبنی بر جایگزینی مودم‌های مدیاتک با کوالکام در آیفون‌‌های ۲۰۱۸ منتشر شده بود؛ حال به نظر می‌رسد مدیاتک برای تامین مودم‌های وای‌فای اسپیکر هوشمند هوم پاد نیز از سوی اپل سفارش دریافت کرده است. این سفارش را می‌توان به عنوان فرصتی در نظر گرفت که اپل به مدیاتک داده است تا خود را ثابت کند و در این میان اپل همچنان باید تصمیم بگیرد که بهترین راه‌کار برای تامین مودم‌های 5G برای گوشی‌های هوشمندش کدام است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)