سرویس خبر
19 تیر 1397 ساعت 09:45
4 نظر

 

داشتن آیفون یا آیپد معیاری برای ثروتمند بودن در آمریکا محسوب می‌شود!

کمپانی آمریکایی اپل به تولید محصولات لوکس و گران قیمتش مشهور است و البته طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد. اما به تازگی تحلیل‌گران اقتصاد آمریکا اعلام کرده‌اند که کاربران برندهای آیفون و آیپد در رده‌ی ثروتمندان این کشور قرار می‌گیرند.

راه‌های زیادی برای نمایش ثروت افراد وجود دارد که استفاده از خودروهای گران قیمت و لوکس، لباس‌ها و اکسسوری‌های گران‌بها، خانه‌های مجلل و ... همگی جزئی از آنهاست. اما در کشور ما استفاده از محصولات اپل نیز در زمره‌ی این موارد قرار می‌گیرد.

شاید به دلیل قیمت بالای محصولات اپل در ایران که البته عوامل متعددی پشت آن است، این گجت‌ها نشان از ثروت یا به قول معروف لاکچری (لاکشری صحیح است) بودن باشد؛ اما دانشگاه شیکاگو در همکاری با اداره‌ی ملی تحقیقات اقتصادی اعلام کرده‌اند که داشتن آیفون و آیپد در آمریکا نیز نشانه‌ی این است که فرد نسبت به سایرین درآمد بیشتری دارد و در رده‌ی مالیاتی بالاتری قرار گرفته است.

این گزارش که براساس داده‌های سال ۲۰۱۶ تهیه شده است، عنوان می‌کند که هیچ برند دیگری مانند آیفون وجود ندارد که کاربران خود را در زمره‌ی ثروتمندان کشور قرار دهد. تحلیل‌گران اقتصادی دریافتند که فردی که از آیفون استفاده می‌کند، درآمد بیشتری نسبت به سایر افراد دارد. به عبارت دیگر، آمریکایی‌هایی که از آیفون استفاده می‌کنند در گروه یک چهارم افراد پردرآمدتر این کشور قرار می‌گیرند. با توجه به این موضوع که داده‌های مورد استفاده مربوط به سال ۲۰۱۶ بود، آیفون X که ۹۹۹ دلار قیمت دارد و در نوامبر ۲۰۱۷ عرضه شد، شامل این تحقیقات نمی‌شود.

سایر یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهد که علاوه بر آیفون، ۶۶.۹ درصد از کاربران آیپد و ۵۹.۵ درصد از کاربران اندروید نیز در رده‌ی افراد با درآمد بالا قرار می‌گیرند. در این گزارش به اپراتور ورایزون نیزاشاره و عنوان شد که ۶۱ درصد از کاربران این برند نیز درآمد بالاتری نسبت به دیگران دارند.  برای این که دریابید فناوری گوشی‌های تلفن همراه تا چه اندازه روی زندگی آمریکایی‌ها تاثیر گذاشته است، بد نیست بدانید در سال ۲۰۰۴ که مفهوم گوشی هوشمند به شکل امروزی آن وجود نداشت، برترین برندهایی که مصرف کنندگان را در دسته‌ی ثروتمندان قرار می‌داد به ترتیب به کره‌ی خوراکی Land O'Lakes و سس سویای Kikkoman تعلق داشت. پیش از آن و در سال ۱۹۹۲ نیز مصرف کنندگان برندهای خردل Grey Poupon و Kodak film ثروتمند محسوب می‌شدند. فهرست برندهای مذکور در بازه‌های زمانی مختلف در جدول زیر قابل مشاهده است:

 



  19 تیر 1397
2261 بازدید
4 نظر
4.00
  2 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری