خانهاخبار
داشتن آیفون یا آیپد معیاری برای ثروتمند بودن در آمریکا محسوب می‌شود!

داشتن آیفون یا آیپد معیاری برای ثروتمند بودن در آمریکا محسوب می‌شود!

کمپانی آمریکایی اپل به تولید محصولات لوکس و گران قیمتش مشهور است و البته طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد. اما به تازگی تحلیل‌گران اقتصاد آمریکا اعلام کرده‌اند که کاربران برندهای آیفون و آیپد در رده‌ی ثروتمندان این کشور قرار می‌گیرند.
۱۳۹۷/۴/۱۹

راه‌های زیادی برای نمایش ثروت افراد وجود دارد که استفاده از خودروهای گران قیمت و لوکس، لباس‌ها و اکسسوری‌های گران‌بها، خانه‌های مجلل و ... همگی جزئی از آنهاست. اما در کشور ما استفاده از محصولات اپل نیز در زمره‌ی این موارد قرار می‌گیرد.

شاید به دلیل قیمت بالای محصولات اپل در ایران که البته عوامل متعددی پشت آن است، این گجت‌ها نشان از ثروت یا به قول معروف لاکچری (لاکشری صحیح است) بودن باشد؛ اما دانشگاه شیکاگو در همکاری با اداره‌ی ملی تحقیقات اقتصادی اعلام کرده‌اند که داشتن آیفون و آیپد در آمریکا نیز نشانه‌ی این است که فرد نسبت به سایرین درآمد بیشتری دارد و در رده‌ی مالیاتی بالاتری قرار گرفته است.

image

این گزارش که براساس داده‌های سال ۲۰۱۶ تهیه شده است، عنوان می‌کند که هیچ برند دیگری مانند آیفون وجود ندارد که کاربران خود را در زمره‌ی ثروتمندان کشور قرار دهد. تحلیل‌گران اقتصادی دریافتند که فردی که از آیفون استفاده می‌کند، درآمد بیشتری نسبت به سایر افراد دارد. به عبارت دیگر، آمریکایی‌هایی که از آیفون استفاده می‌کنند در گروه یک چهارم افراد پردرآمدتر این کشور قرار می‌گیرند. با توجه به این موضوع که داده‌های مورد استفاده مربوط به سال ۲۰۱۶ بود، آیفون X که ۹۹۹ دلار قیمت دارد و در نوامبر ۲۰۱۷ عرضه شد، شامل این تحقیقات نمی‌شود.

سایر یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهد که علاوه بر آیفون، ۶۶.۹ درصد از کاربران آیپد و ۵۹.۵ درصد از کاربران اندروید نیز در رده‌ی افراد با درآمد بالا قرار می‌گیرند. در این گزارش به اپراتور ورایزون نیزاشاره و عنوان شد که ۶۱ درصد از کاربران این برند نیز درآمد بالاتری نسبت به دیگران دارند.  برای این که دریابید فناوری گوشی‌های تلفن همراه تا چه اندازه روی زندگی آمریکایی‌ها تاثیر گذاشته است، بد نیست بدانید در سال ۲۰۰۴ که مفهوم گوشی هوشمند به شکل امروزی آن وجود نداشت، برترین برندهایی که مصرف کنندگان را در دسته‌ی ثروتمندان قرار می‌داد به ترتیب به کره‌ی خوراکی Land O'Lakes و سس سویای Kikkoman تعلق داشت. پیش از آن و در سال ۱۹۹۲ نیز مصرف کنندگان برندهای خردل Grey Poupon و Kodak film ثروتمند محسوب می‌شدند. فهرست برندهای مذکور در بازه‌های زمانی مختلف در جدول زیر قابل مشاهده است:

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

امیرمحمد

۱۳۹۷/۴/۱۹
آهای کاربر عزیز،کسی که ثروتمند نیست برای چی باید با خریدن یک گوشی اون هم با هزار زحمت سعی کنه به دیگران پز بده که جزو دسته ثروتمندانه؟مردمو گول میزنی خودتو چی؟

مهمان

۱۳۹۷/۴/۱۹
آهای آدما ، ملت ، مردم.... دیگه به چه زبونی بگن که آیفون و بقیه محصولات اپل خوب و عالی هستن؟ اینم اظهار نظر علمی بر اساس آمار.
یادم به سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه در بازی با کرواسی در جام جهانی افتاد که التماس تماشاچیا رو میکرد که تیم رو تشویق کنند، بلکه بتونن گل بزنن.
تو رو خدا بخرید این محصولات رو. مهم نیست چه استفاده ای میشه ازش کرد. مهم نیست چه امکاناتی رو در اختیارتون میذاره. مهم نیست که سایر رقبا ، محصولات خیلی بهتر و کاربردی تر بهتون ارائه کنن که شما با اپل خوابش رو هم نمیبینید و یا کلی باید براشون پول خرج کنید. اینا اصلا مهم نیستند.
مهم اینه که شما به دسته و گروه خاص ثروتمندان میپیوندید و میتونید به دیگران پز پول و ثروتتون رو بدید. حالا اینکه ارزش آدما به چیه و چرا باید پولشون رو که معلوم نیست از کجا اومده و ... به رخ دیگران بکشند و ... پیشکش.

علیرضا ناصری

۱۳۹۷/۴/۱۹
ایران هم همینجوریه هرکی ایفون داره لاکچری پولدار محسوب میشه چون پول زیادی به گوشی داده در صورتی که ایفون در مقایسه با بقیه گوشی ها در اکثر موارد شکست خورده
اپل فقط پول مارک رو داره میگیره
سامسونگ هم داره اروم اروم به این سمت کشیده میشه(البته شاید تو ایران اینجوریه)

فانی

۱۳۹۷/۴/۱۹
در آمریکا داشتن آیفون یا آیپد معیاری برای ثروتمند بودن محسوب می‌شود
(بنظرم این املا درست تره)