خانهاخبار
سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم، سنگین‌ترین پرچم‌دار چند سال اخیر!

سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم، سنگین‌ترین پرچم‌دار چند سال اخیر!

اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم جدیدترین و پیشرفته‌ترین پرچم‌دار سونی است که با قیمت ۹۹۹ دلاری‌اش، گران‌ترین گوشی ژاپنی‌ها نیز محسوب می‌شود. اما این گوشی یک ویژگی متفاوت با تمامی پرچم‌داران چند سال اخیر نیز دارد و آن میزان وزن دستگاه است.
۱۳۹۷/۴/۱۸

به‌ نظر می‌رسد سونی قصد داشت با عرضه‌ی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم، مجموعه‌ای از ترین‌ها را به رخ بکشد. به روز ترین، گران‌ترین، جدیدترین طراحی در میان گوشی‌های خود و یکی از ضخیم‌ترین‌ها و سنگین‌ترین پرچم‌دار در میان گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر.

image

طبق آن چه سونی اعلام کرده است، نسخه‌‌ای از اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم که در بازار آمریکا عرضه شد، ۸.۲ اونس وزن دارد که معادل ۲۳۲ گرم است. PhoneArena تقریبا تمامی پرچم‌داران یک سال اخیر را مورد آزمایش قرار داده است، اما موردی را مشاهده نکرد که هم‌وزن پرچم‌دار سونی باشد. پس از نماینده‌ی ژاپنی‌ها، سامسونگ گلکسی اس ۸ اکتیو با ۲۰۸ گرم وزن در جایگاه دوم قرار می‌گیرد که البته نباید فراموش کرد این گوشی با استانداردهای بالای مقاومتی تولید شده و برای محافظت از آن، قابی ضخیم اطراف بدنه‌ی آن قرار گرفته است. جایگاه سوم نیز به آیفون ۸ پلاس با ۲۰۲ گرم وزن تعلق دارد.

image

این گوشی مانند اکسپریا ایکس زد ۲ که چند ماه قبل معرفی شده بود، از بدنه‌ی آلومینیومی که در لایه‌ای از شیشه‌ی سه بعدی پوشیده شده است، بهره می گیرد. به دلیل خمیدگی قسمت پشتی دستگاه، ضخامت این گوشی به ۱۱.۹ میلی‌متر می‌رسد که برای یک گوشی هوشمند امروزی بسیار زیاد است. نمایش‌گر ۵.۸ اینچی این گوشی هوشمند که کیفیت 4K را ارائه می‌کند، باتری ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعتی و دوربین اصلی دوگانه همگی بر وزن دستگاه می‌افزایند، اما هیچ یک از این‌ها بهانه‌ی مناسبی برای سنگین بودن این دستگاه نیست؛ زیرا تقریبا تمامی این مشخصات را در سایر پرچم‌داران نیز مشاهده می‌کنیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

sotti

۱۳۹۷/۴/۱۹
اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم جدیدترین و پیشرفته‌ترین پرچم‌دار سامسونگ است

ساعد

۱۳۹۷/۴/۱۹
اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم جدیدترین و پیشرفته‌ترین پرچم‌دار سامسونگ است؟؟؟
فک کنم اشتباه باشه . جدیدترین پرچم دار سونی است...

مازیار

۱۳۹۷/۴/۱۸
"اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم جدیدترین و پیشرفته‌ترین پرچم‌دار سامسونگ است"
پرچمدار سامسونگ؟؟؟؟

Mohammad Martin

۱۳۹۷/۴/۱۸
خیلی دوست دارم بدونم دلیل وزن بالا این اسمارت فون چیه کسی میدونه
من خودم سونی خیلی دوست دارم
هر سال پرچمدار سونی میخرم اسمارت فون های سونی با کیفیت و خوش ساخت هستن ولی دلیل سنگینی ایکس زد دو پریمیون نمیدونم چیه

adel

۱۳۹۷/۴/۱۸
...البته دلیل وزن زیاد این گوشی به ۲ علت هست، اول وجود موتور ویبره بزرگ و قوی هست که در قسمت مرکزی گوشی قرار داره و خیلی از واکنش های گوشی مثل ارتباطات بازی و فیلم با اپراتور رو با ویبره های متنوع و قوی انتقال میده و همین موتور ویبره باعث ضخامت زیاد مرکز این گوشی نیز شده، دوم به دلیل فریم بسیار قوی و استفاده از فلز تقویت شده در شاسی و فریم این گوشی هست..
استفاده از فیبر کربن میتونست همین مقاومت رو داشته باشه و وزنش بسیار کمتر بشه، ولی قیمت تمام شده گوشی با فریم فیبرکربنی بسیار بالا میره و در عین حال انتقال حرارت هم درست انجام نمیشه به همین دلیل از آلیاژ تقویت شده استفاده شده و وزن گوشی به این دو دلیل اصلی بالا رفته..
این گوشی بسیار باکیفیت ساخته شده و از به لحاظ کیفیت تصویر (۷۶۰ppi) و راندمان کار، بسیار بالا هست و مثه گوشی های آیفون ماندگاری بالایی از نظر کیفیت ساخت داره و از تکنولوژی color spectrum استفاده میکنه که منحصر به فرد خواهد بود.