خانهاخبار
واتس‌اپ در نوکیا 8110؛ لنگه کفش در بیابان

واتس‌اپ در نوکیا 8110؛ لنگه کفش در بیابان

کمپانی HMD Global انتشار واتس‌اپ را در فیچرفون‌های مبتنی بر KaiOS و در صدر همه، نوکیا 8110 تایید کرد.
۱۳۹۷/۴/۱۸

پس از معرفی رسمی JioPhone 2، بالاخره تایید شد واتس‌اپ راهش را به گوشی‌های مبتنی بر سیسم عامل KaiOS باز می کند و جوهو سارویکاس، رئیس بخش تولید HMD Global در توئیتی اعلام کرد حتی گوشی تازه وارد این شرکت، نوکیا 8110 که به نوکیا موزی هم شناخته می‌شود، از پرکاربرترین پیام‌رسان دنیا پشتیبانی خواهد کرد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تا امروز واتس‌اپ تنها بر روی اندروید، iOS و ویندوز قابل دسترسی بود و تمام سیستم عامل‌های دیگر از این نعمت محروم بودند. پس به زودی سه تفنگدار دنیای سیستم عامل موبایل، در این زمینه همراه جدیدی خواهند داشت که البته آن را بیشتر روی فیچرفون‌هایی با شمایل قدیمی و قابلیت‌های محدود می‌بینیم.

image

KaiOS یکی از شاخه‌های Firefox OS است و گوگل برای ارائه چند مورد از مهم‌ترین برنامه‌هایش روی آن، حدود 22 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده. به این ترتیب به زودی شاهد حضور واتس‌اپ روی فیچرفون‌هایی خواهیم بود که مزیتی مشترک نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند؛ شارژدهی عالی. نبود نمایشگر لمسی بزرگ و امکانات معمولی، منجر می‌شوند به کارکرد چندین روزه با تنها یک مرتبه شارژ. 

شما تنها با استفاده از کیبورد 4 × 3 قدیمی گوشی می توانید از واتس‌اپ استفاده کنید که با توجه به پشتیبانی آن از نسل چهارم اینترنت، تجربه ای سریع و مطمئن است. نوکیا 8110 نمایشگری خمیده و 2.4 اینچی با وضوح تصویر 320 × 240 دارد. قلب تپنده‌اش تراشه دوهسته‌ای Qualcomm Snapdragon 205 با 512 مگابایت رم و 4 گیگ حافظه داخلی است که قابلیت ارتقا با کارت حافظه micro SD تا 64 گیگ هم وجود دارد. پشت آن دوربینی 2 مگاپیکسلی در کنار فلش LED قرار گرفته و در نهایت به باتری 1500mAh مجهز شده است و برای داشتن آن باید کمی کمتر از 100 یورو (حدود 89 یورو) بپردازید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)