خانهاخبار
پتنت جدید ال‌جی از یک قلم منعطف که می‌تواند جایگزینی برای گوشی هوشمند باشد

پتنت جدید ال‌جی از یک قلم منعطف که می‌تواند جایگزینی برای گوشی هوشمند باشد

به نظر می‌رسد در سال‌ها و شاید ماه‌های پیش رو با گجت‌های جذاب و جالبی روبرو شویم که دنیای ابزارهای هوشمند را دچار تحول می‌کنند. پتنت ال‌جی درباره‌ی استایلوس منعطف و هوشمندی که نمایشگر رول شونده را در خود جای داده است نیز یکی از این گجت‌های جالب است که ممکن است در آینده نسخه‌ی واقعی آن را ببینیم.
۱۳۹۷/۴/۱۶

در چند روز اخیر شایعات زیادی درباره‌ی قلم گلکسی نوت ۹ یا همان نسل جدید S-Pen و ویژگی‌های جدید آن شنیده‌ایم، مانند تجهیز به بلوتوث برای کنترل موزیک یا استفاده به عنوان شاتر دوربین.

اما به تازگی فاش شد شرکت ال‌جی نیز در سال ۲۰۱۵ پتنتی را به ثبت رسانده است که به قلم هوشمند منعطفی اشاره می‌کند که به دو نمایش‌گر مجهز است. نمایش‌گر کوچک‌تر برای نمایش زمان، اعلانات و میان‌برهای اپلیکیشن‌‌های کاربردی استفاده خواهد شد.

اما بخش جالب این قلم هوشمند، نمایش‌گر بزرگ‌تر منعطف آن است که قابلیت رول شدن و جمع شدن درون بدنه‌ی قلم را دارد و با استفاده از کلیدی که روی قلم قرار گرفته از محل خود بیرون می‌آید. اما این صفحه نمایش چه کاربردی دارد و برای چه هدفی ساخته شده است؟ به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای به ایده‌ی جدید خود به عنوان جانشین گوشی‌های هوشمند فعلی می‌نگرد.

بر اساس پتنت مذکور، استایلوس هوشمند ال‌جی به هر دستگاه هوشمند دیگری متصل می‌شود و نوشته‌های شما در دنیای واقعی را به دستگاه مورد نظر منتقل می‌کند. در واقع کاربر می‌تواند روی کاغذ یا سطحی بنویسد و سپس آن‌‌ها را روی گجت هوشمندی که به قلم متصل شده است، مشاهده کند.

اگر تا به حال از این طرح ال‌جی شگفت زده شده‌اید، باید ذکر کنیم که قلم هوشمند ال‌جی ویژگی‌های جالب دیگری نیز دارد. استایلوس مذکور در طرح کره‌ای‌ها، به سنسور ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، فشار سنج، دوربین، سنسور ردگیری چشم، قطب‌نما و حتی اسکنر اثر انگشت مجهز است. در نهایت، میکروفون و ایرفون نیز در این لیست مشاهده شده است که امکان بر قراری تماس تلفنی را فراهم می‌کند. به این ترتیب، ال‌جی تمامی امکانات ضروری برای یک گوشی هوشمند را در این قلم منعطف جای می‌دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۴/۱۷
باز هنگ جی از قلم نوت سامسونگ داره تقلید میکنه فکر کرده با این کارا میتونه جلو ضرر های پیاپی رو بگیره hang is good