خانهاخبار
با وجود نگرانی‌ درباره‌ کیفیت، ال‌جی تولید پنل OLED آیفون را افزایش می‌دهد

با وجود نگرانی‌ درباره‌ کیفیت، ال‌جی تولید پنل OLED آیفون را افزایش می‌دهد

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، در حال حاضر سامسونگ تنها تامین کننده پنل OLED منعطف برای آیفون X است، اما اپل علاوه بر رقیب کره‌ای خود، به شرکت‌های دیگر مانند ال‌جی و جپن دیسپلی نیز فکر می‌کند.
۱۳۹۷/۴/۱۶

هر یک از پنل‌های OLED منعطف ساخت سامسونگ که در آیفون X به استفاده می‌شود، هفتاد دلار قیمت دارد و همان‌طور که در خبرها اعلام شد، اپل قصد دارد برای پرچم‌داران آینده‌ی خود نیز از این نوع پنل استفاده کند. 

پس از این که فروش آیفون X طبق انتظار پیش نرفت، بخش A3 اپل که تولید صفحه نمایش را بر عهده داشت، مجبور شد تا تقاضای تولید  را کاهش دهد و بخشی از خط تولید آن خالی ماند. اما بار دیگر و برای تامین سخت افزار مورد نیاز آیفون‌های ۲۰۱۸، این بخش تولید را افزایش داد.

اما اپل همیشه تمایل داشته تا از وابستگی خود به سامسونگ در تامین قطعات بکاهد. به همین دلیل خبرهایی مبنی بر تمایل اپل به سپردن تامین نمایش‌گر LCD برای آیفون ۶.۱ اینچی به جپن دیسپلی و جایگزینی ال‌جی به عنوان تامین کننده‌ی پنل‌های OLED منتشر شده است.

image

کوپرتینویی‌‌ها خواستار تولید پنل OLED در ابعاد ۴.۴۶ اینچ برای آیفون X پلاس شده‌اند که احتمالا در پاییز رونمایی می‌شود؛ همچنین بلومبرگ در گزارش جدیدی به تعداد ۲ تا ۴ میلیون پنل توسط شرکت کره‌ای اشاره کرده است. مسئله‌ی اصلی درباره‌ی ظرفیت تولید ال‌جی است که احتمالا افزایش می‌یابد. گزارش دیگری مدعی است که اپل درخواست تولید ۳ تا ۵ میلیون پنل را داده است، البته این گزارش از سوی یکی از کارشناسان صنعتی است که نسبت به ال‌جی و پنل‌های OLED این شرکت نظر مثبتی ندارد. او می‌گوید:

اپل در تلاش است تا سال آینده آیفون‌های جدید را با مشخصات بهبود یافته راهی بازار کند و به توسعه‌ی آیفون‌های منعطف که چند سال بعد رونمایی می‌شوند نیز نگاهی دارد... اپل می‌خواهد همکاری خود با ال‌جی را از تولید پنل‌های LCD به OLEDها گسترش دهد. به هر حال، نگرانی اصلی این است که ال‌جی نسبت به سامسونگ ظرفیت تولید محدودتری برای پنل OLED که در گجت‌های قابل حمل استفاده می‌شوند، دارد. کیفیت پنل به کار رفته در گوشی هوشمند V30 به خوبی صفحه نمایش‌های OLED به کار رفته در خانواده‌ی گلکسی نیست.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Seven son

۱۳۹۷/۴/۱۶
اره اپل داره اشتباه میکنه

امین

۱۳۹۷/۴/۱۶
دقیقا پنل های ال جی کیفیتشون بالا نیست و در پیکسل های گوگل مشکلاتش زیاد بود مثل سوختن پیکسل ها و سایه انداختن