خانهاخبار
قابلیت جدید بزرگنمایی در اندروید P امکان Copy و Paste را ساده‌تر می‌کند

قابلیت جدید بزرگنمایی در اندروید P امکان Copy و Paste را ساده‌تر می‌کند

مدتی قبل گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود نسخه‌ی پیش نمایش اندروید P را رونمایی و آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد. این نسخه با ویژگی‌های جدیدی همراه است یکی از آن‌ها امکان ساده‌تر شدن کپی و انتقال متن را فراهم می‌کند.
۱۳۹۷/۴/۱۶

کاربران اندروید اغلب با انتخاب متنی که می‌خواهند کپی و سپس آن را منتقل کنند، مشکل دارند. اما با عرضه‌ی جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید که فعلا با نام اندروید P شناخته می‌شود و احتمالا تا چند ماه آینده به صورت رسمی ارایه می‌شود، انجام کپی و پیست ساده‌تر خواهد شد. 

در حال حاضر کاربر می‌تواند با فشردن طولانی انگشت خود روی کلمه، به یک نوار دسترسی پیدا کند که گزینه‌های کپی، جستجو و انتخاب همه را ارائه می‌کند. با فشردن طولانی‌تر روی یک کلمه، رنگ آن به آبی تغییر می‌کند و یک نقطه‌ی آبی نیز در هر سمت آن ظاهر می‌شود که امکان گسترش متن برای کپی را فراهم می‌کند. شاید این روش از روش‌های قبلی بهتر باشد، اما هنوز با یک راه‌کار بی‌نقص فاصله دارد. در نتیجه اندروید P با قابلیت جدیدی خود به نام Magnifier، راه بهتری برای انتخاب متن مورد نظر در گوشی‌های اندرویدی و کپی کردن آن‌ها ارایه می‌کند.

image

با استفاده از Magnifier، همچنان کاربر می‌تواند با فشردن طولانی‌تر رو یک کلمه، از دو نقطه در دو طرف آن برای افزایش متن استفاده کند. اما این بار به لطف پنجره‌ی بزرگنمایی که در بالای متن منتخب ظاهر می‌شود، می‌توان نشان‌گر را به‌طور دقیق‌تری در مکان مورد نظر قرار داد. این پنجره علاوه بر متن مورد نظر، در تمام سطوح فعال است؛ در نتیجه، می‌توان برای بزرگنمایی تصاویر نیز از آن بهره گرفت.

به تازگی سومین نسخه‌ی بتا از اندروید P‌ که طبق شایعات ممکن است با در آینده popsicle نامگذاری شود، منتشر شد و انتظار می‌رود نسخه‌ی نهایی آن تا انتهای فصل جاری عرضه شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا ناصری

۱۳۹۷/۴/۱۶
چیزی که سامسونگ مدهاست این قابلیت به علاوه چندین کار داره و توی توت ۸ خیلی حرفه ای تر هست