خانهاخبار
احتمال پشتیبانی آیفون‌های 2018 اپل از دو سیم‌کارت

احتمال پشتیبانی آیفون‌های 2018 اپل از دو سیم‌کارت

یک خبرگزاری چینی به این موضوع اشاره دارد که حداقل یک از مدل از آیفون‌های جدید اپل با پشتیبانی از دو سیم‌کارت عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۴/۱۵

براساس خبری که به‌تازگی توسط یک نشریه چینی با نام 21st Century Business Herald منتشر شده است، حداقل یک مدل از آیفون‌های 2018 اپل که در ماه سپتامبر از آن‌ رونمایی خواهد شد؛ از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی خواهد کرد. با ترجمه گزارش منتشر شده، اعلام می‌شود که ارائه این قابلیت به کمک یک e-SIM و یک سیم‌کارت فیزیکی ممکن خواهد بود؛ به عبارت بهتر، یک تراشه درون آیفون جدید اپل تعبیه شده است که نیاز کاربران را به سیم‌کارت فیزیکی از میان خواهد برد و برای بهره‌گیری از مزیت‌های آن، باید جزو کاربران Apple SIM باشید.

با این‌حال در برخی از کشورها که پشتیبانی از e-SIM و Apple SIM امکان‌پذیر نیست، همچنان می‌توانید از سیم‌کارت‌های فیزیکی استفاده نمایید. ضمن اینکه گفته شده است به دلیل عدم دسترسی کاربران در چین به Apple SIM، آیفون دو سیم‌کارته اپل در این کشور از e-SIM پشتیبانی نمی‌کند و به جای آن، کاربران می‌توانند از دو سیم‌کارت فیزیکی به صورت هم‌زمان استفاده نمایند.

image

اگر در رابطه با Apple SIM اطلاعی ندارید، بد نیست اشاره کنیم که اپل سیم در سال 2014 به منظور سوئیچ ساده‌تر خریداران آیپدهای Cellular (آیپدهایی که تنها از وای‌فای پشتیبانی نمی‌کنند و استفاده از دیتا سیم‌کارت نیز روی این مدل‌ها امکان‌پذیر است) میان‌ اپراتورهای مختلف و استفاده از بسته‌های کوتاه مدت دیتا آن‌ها معرفی شده بود. این ویژگی مناسب افرادی خواهد بود که دائم در سفر هستند و تمایلی ندارند که سیم‌کارت تبلت آیپد خود را به طور مداوم تعویض نمایند. Apple SIM در نزدیک به 180 کشور در دسترس قرار دارد و البته با اپراتورهای مشخصی در این کشورها سازگار است. لازم به‌ذکر است که در ابتدا، اپل سیم به صورت یک سیم‌کارت فیزیکی درون خشاب سیم‌کارت قرار می‌گرفت اما در جدیدترین مدل‌های آیپد پرو، این سیم‌کارت به صورت یک تراشه جای گرفته است. البته اپل همچنان نسبت به فروش نسخه فیزیکی اپل سیم در فروشگاه‌های مختلف خود به منظور استفاده از آن برای مدل ارزان‌قیمت 9.7 اینچی یا نسخه‌های دیگر آیپد اقدام می‌کند.

در گزارشی که تازه منتشر شده، هیچ اشاره‌ای به اینکه کدام‌یک از آیفون‌های جدید اپل از سیم‌کارت پشتیبانی خواهند کرد؛ نشده است؛ با این‌حال، مینگ‌چی‌کو، تحلیل‌گر پیشین KGI Securities، ادعا کرده بود که مدل 6.1 اینچی آیفون 2018 اپل با نمایشگر LCD به همراه نسخه 6.5 اینچی از که نمایشگر OLED برخوردار است و احتمالاً با نام آیفون 10 پلاس معرفی خواهد شد؛ از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد. البته مینگ‌چی‌کو اشاره‌ای به نسخه 5.8 اینچی آیفون‌های 2018 اپل نداشته است؛ به همین جهت، نمی‌دانیم  آیا این گوشی از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد یا مانند نسل قبل، تنها می‌توانید از یک سیم‌کارت استفاده کنید.

همچنین باید اشاره کرد که تحلیل‌گر پیشین KGI Securities بر این باور است که دو نسخه از آیفون 6.1 اینچی عرضه خواهد شد؛ یک مدل تنها از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و احتمالا سیم‌کارت دیگر به صورت e-SIM (اپل سیم) است و مدل دیگر با پشتیبانی از دو سیم‌کارت ارائه خواهد شد و احتمال می‌دهیم که تنها در بازار چین قابل خریداری باشد.  

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)