خانهاخبار
مایکروسافت در حال توسعه‌ اپلیکیشن Movies & TV برای اندروید و iOS

مایکروسافت در حال توسعه‌ اپلیکیشن Movies & TV برای اندروید و iOS

طبق اطلاعات منتشر شده توسط Windows Central، کمپانی مایکروسافت در حال توسعه‌ی یک اپلیکیشن فیلم و تلویزیون خود برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS است.
۱۳۹۷/۴/۱۵

مدت‌هاست ساتیا نادلا، مدیر عامل کنونی مایکروسافت، تصمیم گرفته است تا به جای حضور سخت افزاری در بازار گوشی‌های هوشمند، با توسعه‌ی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی و قدرتمند در پلتفرم‌های رقیب خود، اندروید و iOS، حضور یابد.

در اکتبر گذشته، این شرکت اعلام کرد که ویندوز ۱۰ موبایل یک پلتفرم مرده محسوب می‌شود و بهترین اپلیکیشن‌های این سیستم عامل را برای پلتفرم‌های رقیب خود توسعه می‌دهد. از آن زمان، اپ‌هایی مانند مرورگر اج، مایکروسافت لانچر، دستیار صوتی کورتانا، مجموعه‌ی آفیس (که از مدت‌ها قبل برای این سیستم عامل‌ها عرضه شده بود) و ... برای پلتفرم موبایلی گوگل و اپل نیز ارائه شد. اما اپلیکیشن‌هایی مانند Movies & TV که در رایانه‌های ویندوزی، ایکس باکس و مرورگرهای ویندوز ۱۰ موبایل حضور دارد، هنوز پا به اکوسیستم رقبای مایکروسافت نگذاشته‌اند.

image

اگر این سرویس به قلمرو اندروید و iOS وارد شود، با سرویس‌هایی مانند iTunes و Google Play Movies & TV رقابت خواهد کرد. در حال حاضر، iTunes شرکت اپل محبوبیت بسیاری در میان طرفداران سیستم عامل ویندوز پیدا کرده است؛ تا پیش از ماه آوریل که اپلیکیشن آن به طور رسمی به ویندوز استور اضافه شود، این سرویس یکی از بیشترین موارد جستجو در فروشگاه نرم افزاری مایکروسافت بود که وجود نداشت.

ویندوز سنترال معتقد است با توجه به این‌که مایکروسافت مدتی است در حال توسعه این سرویس برای اندروید و iOS بوده است، این سرویس در آینده نزدیک برای این پلتفرم‌ها عرضه شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)