خانهاخبار
سامسونگ و تلاش برای ارتقا عملکرد دوربین در نور کم

سامسونگ و تلاش برای ارتقا عملکرد دوربین در نور کم

با فناوری نوین ISOCELL Plus سامسونگ، شاهد ارتقا کیفیت تصاویر ثبت شده در نور کم خواهیم بود.
۱۳۹۷/۴/۱۵

اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ در دو مدل Galaxy S9 و +Galaxy S9 با به‌کارگیری دهانه دیافراگم متغیر موفق به بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده در نور کم شد. غول کره‌ای قصد دارد پا را فراتر گذاشته و با تکنولوژی ISOCELL Plus پیشرفت دیگری رقم بزند.

image

تکنولوژی ISOCELL چندین سال است که دوربین‌های سامسونگ را همراهی می‌کند. اما نسخه جدید تمرکز بیشتری بر ایزولاسیون نور دارد. مهندسان سامسونگ و فوجی‌فیلم در پروژه‌ای مشترک به ماده جدیدی برای قرارگیری در سنسورهای دوربین دست یافته‌اند. این ماده که جایگزین فلز به کار رفته در سنسورهای کنونی خواهد شد، با ارتقا ایزولاسیون از نشت نور در سنسور جلوگیری می‌کند. با توجه به وجود رابطه مستقیم بین کیفیت تصویر در نور کم و میزان نوری که هر پیکسل جذب می‌کند، با این ترفند حساسیت دوربین افزایش می‌یابد. سامسونگ ادعا می‌کند همین حالا قادر به تولید حسگرهایی با همان ابعاد 0.8 میکرومتری سابق، اما 15% حساس‌تر است و این یعنی ثبت تصاویری واضح‌تر از قبل، بدون نیاز به افزایش ابعاد سنسور.

انتظار می‌رود دمو این فناوری در همایش جهانی موبایل شانگهای به نمایش درآید و به احتمال فراوان سامسونگ زمان عرضه این تکنولوژی را هم همان‌جا اعلام می‌کند. احتمالا اولین میزبان ISOCELL Plus خانواده Galaxy S10 خواهد بود که ژانویه سال آینده معرفی می‌شود. با این وجود، با توجه به اطمینانی که در صحبت‌های کره‌ای‌ها از عملکرد این سنسور به چشم می‌خورد، شاید همین حالا آماده تولید و عرضه آن باشند. اگر این پیش‌بینی درست باشد شاید برادر بزرگتر خانواده، Galaxy Note9، گوی سبقت را از سایرین برباید که در این صورت احتمالا ماه اوت، یعنی حدودا سی روز دیگر چشممان به جمال چشم جدید سامسونگ روشن خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

soroosh

۱۳۹۷/۴/۱۵
بهترینی