تست همراه اول

سرویس خبر
14 تیر 1397 ساعت 17:45
0 نظر

 

هیوندای شایعات مربوط به خرید شرکت فیات کرایسلر را تکذیب کرد

در گذشته گزارش‌هایی در رابطه با تصاحب شرکت فیات کرایسلر به وسیله هیوندای در اینترنت منتشر شده بود. این کمپانی کره‌ای اخیرا این گزارش‌ها را تکذیب کرده است.

در حالی که گزارش‌های اخیر به خرید شرکت فیات کرایسلر توسط هیوندای اشاره کرده بودند، این خودروساز کره‌ای اخبار مربوطه را بی‌اساس خواند. این شرکت اعلام کرده برنامه‌ای برای خرید فیات کرایسلر ندارد. اگر چه بیانیه هیوندای به شدت این موضوع را رد می‌کند ولی هنوز امکان انجام این معامله وجود دارد.

بر اساس گزارشی که در گذشته منتشر شده بود شرکت هیوندای قبل از اقدام به خرید شرکت فیات کرایسلر به دنبال کاهش ارزش سهام آن است. در صورتی که این شرکت کره‌ای خبر از تصاحب فیات کرایسلر می‌داد، ارزش این شرکت آمریکایی ایتالیایی افزایش پیدا می‌کرد. بسیاری از سرمایه‌گذاران با استقبال از این استراتژی و با خرید سهام بیشتر از این شرکت باعث افزایش ارزش سهام آن می‌شوند به همین علت هیوندای خبرهای مربوط به خرید فیات کرایسلر را تکذیب می‌کند. در حال حاضر ارزش سهام فیات کرایسلر به ازای هر سهم برابر با 18.89 دلار است، این مبلغ در ماه جولای سال گذشته میلادی برابر با 11.07 دلار بود.

گزارش مربوط به خرید فیات کرایسلر توسط شرکت هیوندای از سوی Asia Times در فضای مجازی منتشر شده بود. در این گزارش یک منبع ناشناس ادعا کرده بود که تصاحب فیات کرایسلر از سوی هیوندای در حال انجام شدن است. بر اساس گفته این منبع هیوندای قبل از بازنشستگی مدیر عامل فیات کرایسلر، سرجیو مارکیونه در سال آینده میلادی این شرکت آمریکایی ایتالیایی را خریداری می‌کند.

در سال 2017 گزارش‌های زیادی مبنی بر ادغام شرکت‌های هیوندای و فیات کرایسلر در اینترنت منتشر شده بود. مقامات رسمی هر دو شرکت این گزارش‌ها را تکذیب کردند با این حال این دو شرکت به همکاری خود در زمینه توسعه نسل آینده سیستم‌های انتقال قدرت و تکنولوژی‌های هیدروژنی ادامه دادند. مدیر عامل فیات کرایسلر، سرجیو مارکیونه در گذشته اعلام کرده بود که کمپانی‌های بزرگ فعال در صنعت خودرو باید با یکدیگر ادغام شوند.

به اعتقاد سرجیو مارکیونه شرکت‌های بزرگ در حال توسعه فناوری‌های یکسانی هستند بنابراین با ادغام شرکت‌ها با یکدیگر هزینه‌های آن‌ها با کاهش روبه‌رو می‌شود. در آن زمان سرجیو مارکیونه به دنبال ادغام با کمپانی جنرال موتورز بود البته گزارش‌ها به تلاش او برای ادغام با شرکت‌های دیگر نیز اشاره کرده بودند.

در صورتی که دو شرکت هیوندای و فیات کرایسلر با یکدیگر ادغام شوند، کمپانی جدید تبدیل به بزرگ‌ترین برند فعال در صنعت خودرو می‌شود که سالیانه 11.5 میلیون اتومبیل در سراسر جهان به فروش می‌رساند. ادغام هیوندای با فیات کرایسلر می‌تواند برای هر دو کمپانی مفید باشد. پس از انعقاد این قرارداد هیوندای می‌تواند خط تولید خود را افزایش دهد و حضور فعال‌تری در آمریکای شمالی و اروپا داشته باشد.

یکی دیگر از مزیت‌های این قرارداد برای هیوندای می‌تواند مربوط به برند جنسیس باشد. هیوندای به دنبال حضور بیشتر در بازار محصولات لوکس است بنابراین در صورت خرید فیات کرایسلر، هیوندای به سهام شرکت‌های آلفا رومئو و مازراتی دست پیدا می‌کند که این امر می‌تواند هیوندای را تبدیل به برندی شناخته شده در بازارهای خودروهای لوکس کند. شرکت فیات کرایسلر برای توسعه محصولات آینده خود به پلتفرم‌های جدید نیاز دارد و همچنین فعالیت این کمپانی در بازارهای آسیایی چندان چشمگیر نیست. در صورتی که این ادغام صورت بگیرد شرکت فیات کرایسلر به فروش بالاتری در سطح جهانی دست پیدا می‌کند و همچنین به وسیله پلتفرم‌های جدید خودروهای بیشتری را برای بازارهای جهانی توسعه می‌دهد.

  14 تیر 1397
1323 بازدید
0 نظر
5.00
  2 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری