خانهاخبار
فروش Galaxy S9 از نسل قبل کم‌تر است

فروش Galaxy S9 از نسل قبل کم‌تر است

براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، احتمالاً فروش پرچمداران Galaxy S9 در طی یک سال از نسل قبل کم‌تر خواهد بود. سامسونگ سال گذشته، 38 میلیون واحد از پرچمداران Galaxy S8 را به فروش رسانده.
۱۳۹۷/۴/۱۴

بسیاری گمان می‌کنند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار هستند؛ با این‌حال به‌نظر می‌رسد که هر دو مدل از نظر میزان فروش با نسل قبل خود اختلاف زیادی دارد. آخرین گمانه‌زنی‌ها از افراد مطلع، نشان می‌دهد که فروش هر دو مدل در طی سه ماهه دوم سال تنها 8 میلیون واحد بوده است؛ کره‌ای‌ها همچنین امیدوار هستند که هر دو گوشی تا پایان سال جاری میلادی، فروش 28 میلیون واحدی را تجربه نمایند. Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus با فروش خیره‌کننده 38 میلیون واحدی در طی سال 2017 با اختلاف از برادران نوظهور خود پیش هستند.

هنگامیکه سامسونگ از Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus رونمایی کرد، کاربران با محصولاتی کم‌حاشیه و مجهز به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 18.5 به 9 هیجان‌زده شده‌اند. همین موضوع باعث شد تا کره‌ای‌ها به ترکیب برنده دست نزنند و طراحی Galaxy S9 تغییر چندانی پیدا نکرد؛ به‌طوریکه حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر حذف نشده است و هیچ خبری از تِرِند رایج بازار یعنی جایگزینی حاشیه‌ی بالای نمایشگر با یک بریدگی کوچک نیست. البته سامسونگ تاحدودی تلاش کرده تا معایب طراحی نسل قبل را بهبود دهد؛ شرکت مذکور با حذف دکمه‌ی فیزیکی Home از Galaxy S8 تصمیم گرفت تا سنسور اثرانگشت را به قاب پشتی انتفال دهد و حسگر اثرانگشت در سمت راست دوربین اصلی جای گرفته است. با این‌حال در پرچمداران امسال سامسونگ، سنسور اثرانگشت با جای‌گیری بهتر به پایین دوربین اصلی انتقال یافته است تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد.

image

همچنین از نظر سخت‌افزاری، شاهد بهبودهایی هستیم؛ البته این تغییرات چندان گسترده نیست. سامسونگ به منظور بهبود عملکرد عکاسی پرچمداران جدید خود، از یک سنسور با دیافراگم متغیر بهره برده است و همین موضوع باعث می‌شود تا دوربین در شرایط نوری مختلف عملکرد قابل قبولی داشته باشد؛ به عنوان مثال در شرایط نوری نامناسب و محیط‌های تاریک، دوربین به صورت خودکار به دیافراگم F1.5 سوئیچ می‌کند تا با حساسیت نوری بیشتر بتواند عکس‌های نسبتاً مناسبی به ثبت برساند. ضمن اینکه Galaxy S9 Plus به دوربین دوگانه مجهز شده است که اولین گوشی از سری Galaxy S با دوربین دوتایی محسوب می‌شود.

البته به‌نظر می‌رسد مجموع این تغییرات چندان باعث نشده تا خریداران برای تصاحب Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus عجله نمایند. در حالیکه سامسونگ نتوانسته با ایجاد یک تغییر گسترده در پرچمداران نیمه اول 2018 خود، خریداران را به مغازه‌ها بکشد؛ اکنون این شرکت به Galaxy Note 9 چشم دوخته تا فروش گوشی‌های هوشمند خود را افزایش دهد. البته گفته می‌شود پرچمدار نیمه دوم امسال سامسونگ، از نظر طراحی تفاوت گسترده‌ای با نسل قبل نخواهد داشت؛ با این‌حال، جانشین Galaxy Note 8 به دوربین قدرت‌مندی مجهز خواهد بود و همچنین قابلیت‌های قلم S-Pen افزایش یافته است. در صورتی‌که این مدل نیز موفق به برآورده‌ کردن انتظارات سامسونگ نشود؛ احتمالاً کره‌ای تمامی تمرکز خود را به Galaxy S10 معطوف خواهند کرد تا وضعیت فروش پرچمداران خود را بهبود دهند. جانشین Galaxy S9 احتمالاً در اوایل سال 2019 با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معرفی خواهد شد؛ زمان رونمایی از این گوشی، ماه ژانویه اعلام شده است زیرا در ماه فوریه، سامسونگ از گوشی افسانه‌ای تاشوی Galaxy X پرده بر می‌دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)