خانهاخبار
نتایج بنچمارک آیفون 2018 فاش شد

نتایج بنچمارک آیفون 2018 فاش شد

یک آیفون مرموز توسط ابزار Geekbench بنچمارک شده و برخی مشخصاتش فاش شده است. این گوشی سطح بالا از پردازنده A12 بهره می‌برد و عملکردش نسبت به آیفون 10 بهبود یافته است.
۱۳۹۷/۴/۱۳

انتظار می‌رود آیفون‌های 2018 اپل به پردازنده تازه 6 هسته‌ای این سازنده به نام A12 مجهز شوند و همچنین انتظار می‌رود که عملکرد نسل تازه پردازنده‌های اپل هم نسبت به نسل‌های قبلی بهینه‌تر شده باشد. به نظر می‌رسد که یک آیفون از این سه گانه تازه اخیرا بنچمارک شده‌ و فهرست مشخصاتش هم فاش شده است. اگر این مشخصات صحت داشته باشند، به خوبی می‌توان توانایی A12 را نسبت به A11 که در آیفون 10 سال گذشته تعبیه شده است، مقایسه کرد.

این نتایج هفته گذشته توسط وب‌سایت فرانسوی iGeneration منتشر شدند و با توجه به آن‌ها شاهد هستیم که iPhone 11.2 توانسته است در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز معادل 4673 و 10912 را کسب کند.

image

 

در مقایسه با این آیفون مرموز، آیفون 10 توانسته بود در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیازهای 4206 و 10128 را کسب کند. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گیری کرد که پردازنده A12 در هر دو آزمون نسبت به نسل قبلی خود حدودا 10% بهتر عمل می‌کند.

امتیازهای پردازش هم در این فهرست‌ها درج شده است. این آیفون 2018 توانسته است امتیاز Metal را معادل 21691 به ثبت برساند. بدین ترتیب GPU هم در نسل تازه آیفون‌های اپل بهبود یافته است؛ چراکه این امتیاز برای آیفون 10 معادل 15234 بود.

هنوز مشخص نیست این مشخصات متعلق به کدام آیفون تازه است و اصلا کدام‌یک از این سه گانه تازه اخیرا توسط Geekbench 4 بنچمارک شده‌اند؛ اما اغلب شایعه‌ها حاکی از آن هستند که هر سه مدل تازه آیفون امسال به پردازنده A12 مجهز می‌شوند. این آیفون مرموز با نام iPhone 11.2 بنچمارک شده است و از سیستم عامل iOS 12 بهره می‌برد.

جالب توجه است که این آیفون به 4 گیگابایت رم مجهز شده در حالی که آیفون 10 سال گذشته با 3 گیگابایت رم معرفی شد. پیش از این مینگ چی کو، تحلیل گر نام آشنا، پیش بینی کرده بود که 2 آیفون 2018 اپل با پنل نمایش OLED و 4 گیگابایت رم معرفی می‌شوند و مدل ارزان‌تر هم به پنل نمایش LCD و 3 گیگابایت رم مجهز می‌شود. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، فهرست پیش رو احتمالا به یکی از این دو آیفون سطح بالای OLED تعلق دارد.

 

در حال حاضر نمی‌توان صحت این فهرست‌ها را تأیید کرد و ممکن است کاملا جعلی باشند. از طرف دیگر مرسوم است که سازندگان پروتوتایپ گوشی‌های تازه خود را چند ماه پیش از رونمایی رسمی مورد آزمون قرار دهند.

شایعه شده است که کمپانی اپل سه آیفون تازه خود را در سال 2018 با عملکرد و سرعت بهبود یافته، LTE پرسرعت، سیستم دوربین TrueDepth و حاشیه‌های باریک‌تر معرفی می‌کند و همچنین دکمه فیزیکی خانه را هم از طراحی‌شان حذف می‌کند؛ چراکه قصد دارد طراحی محصولات خود را به سمت تکنولوژی Face ID پیش ببرد. انتظار می‌رود یکی از این سه گوشی از پنل نمایش 5.8 اینچی OLED درست مانند آیفون 10 بهره ببرد و آیفون سطح بالای بعدی هم که احتمالا iPhone X Plus نام دارد 6.5 اینچی باشد. سومین آیفون هم همان‌طور که گفتیم ارزان‌تر است و از پنل نمایش 6.1 اینچی LCD بهره می‌برد.

انتظار می‌رود دو آیفون سطح بالای OLED به دوربین باکیفیت‌تری مجهز شوند و اپل دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی آن‌ها تعبیه کند. از طرف دیگر دوربین اصلی در مدل LCD آیفون‌های تازه احتمالا تکی خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امین

۱۳۹۷/۴/۱۳
اونقدر ها قوی نشده فقط 10 درصد