خانهاخبار
OnePlus 7 را به خاطر بسپارید؛ یکی از اولین گوشی‌های مجهز به 5G

OnePlus 7 را به خاطر بسپارید؛ یکی از اولین گوشی‌های مجهز به 5G

مدیرعامل وان‌پلاس اعلام کرده است که در سال آینده، شرکت متبوع‌‍اش گوشی را مجهز به تراشه جدید کوالکام با پشتیبانی از 5G عرضه خواهد کرد.
۱۳۹۷/۴/۱۶

شرکت OnePlus معمولا در طی یک سال، دو گوشی پرچمدار ارائه می‌دهد؛ اولین مدلی که توسط این سازنده چینی معرفی می‌شود، بدون هیچ پسوندی و تنها با اتکا به اعداد نام‌گذاری شده و سپس مدل دیگری با پسوند T ارائه می‌شود که نسخه ارتقا یافته پرچمدار نیم‌سال اول OnePlus است. به عنوان مثال، شرکت چینی در نیمه سال 2017 از گوشی OnePlus 5 رونمایی کرد؛ سپس با گذشت چندین ماه، پرچمدار دیگری را با عنوان OnePlus 5T ارائه داد که با بهره‌گیری از جدیدترین تِرِندهای بازار موبایل از جمله طراحی بدون حاشیه و نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18:9 راهی بازار شد. امسال نیز شرکت مذکور از پرچمدار OnePlus 6 رونمایی کرده است که به تبعیت از گوشی‌های جدید، در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارد و ضخامت حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به حداقل کاهش یافته است.

با این‌حال، انتظار داریم پرچمدار دیگری توسط OnePlus در نیمه دوم سال 2018 معرفی شود که احتمالاً با نام تجاری OnePlus 6T به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال، شرکت چینی برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی کرده است و احتمالاً از یکی از اولین‌ گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی از 5G رونمایی خواهد کرد.

بنیان‌گذار و رئیس فعلی OnePlus در کنگره موبایل شانگهای چین، در رابطه با پرچمدار شرکت متبوع‌اش در سال 2019 با وب‌سایت PC Mag مصاحبه کرده؛ فعلاً برای این مدل نام تجاری OnePlus 7 را درنظر می‌گیریم. به گفته‌ی وی، گوشی جدیدی که شرکت OnePlus در سال آینده معرفی و عرضه خواهد کرد؛ از جمله اولین مدل‌هایی خواهد بود که با پشتیبانی از 5G ارائه می‌شود. پیت لاو، به همکاری نزدیک بین OnePlus و کوالکام اشاره کرده است و ادعا می‌کند که این رابطه، باعث خواهد شد تا شرکت کوالکام به سرعت چیپ‌ست جدیدش را با پشتیبانی از 5G در اختیار وان‌پلاس قرار دهد.

image

باید اشاره کرد که نسل پنجم ارتباطات هنوز فراگیر نشده است و کشورهای زیادی قادر به ارائه آن نیستند؛ با این‌حال، می‌توان انتظار داشت که از سال آینده راه‌اندازی 5G در کشورهای مختلف آغاز شود. البته حتی در صورتی‌که 5G راه‌اندازی شود، مناطق بسیار محدودی در ابتدا این فناوری را ارائه خواهند داد و احتمالاً نمی‌توانید از مزیت‌های پرچمدار جدید OnePlus به صورت کامل استفاده کنید. به جزء OnePlus، سازندگان دیگر که گوشی‌های پرچمدار خود را با تراشه ساخت کوالکام ارائه می‌دهند؛ احتمالاً در سال آینده محصولاتی با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات ارائه خواهند داد. همچنین شرکت چینی هوآوی بارها از تصمیم‌اش برای عرضه محصولی با پشتیبانی از 5G در سال آینده خبر داده است؛ البته مشخص نیست کدام‌یک از پرچمداران جدید این شرکت چینی، از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی خواهد کرد.

رئیس شرکت OnePlus همچنین اعلام کرده است که از سال آینده، پرچمداران این شرکت توسط اپراتورهای مختلفی در ایالات  متحده به فروش خواهند رسید؛ به عبارت بهتر، کاربران می‌توانند با تنظیم قرارداد و به صورت ماهانه، هزینه خرید  پرچمدار جدید OnePlus را پرداخت نمایند. البته هنوز نمی‌دانیم کدام‌یک از اپراتورها در ایالات متحده، تصمیم گرفته است تا محصولات OnePlus را عرضه نماید. لازم به‌ذکر است که برخی از شرکت‌های چینی پیش‌تر نیز چنین ایده‌ای را در سر می‌پروراندند؛ با این‌حال، به واقعیت مبدل شدن این ایده چندان ساده نیست. به عنوان مثال، هوآوی پس از تلاش برای حضور گسترده در بازار ایالات متحده، به جاسوسی برای دولت چین متهم شد؛ ادعایی که مقامات آمریکایی هنوز نتوانسته‌اند به اثبات برسانند اما این موضوع مانع از فروش محصولات هوآوی توسط اپراتورهای آمریکایی شده است.

 هنوز نمی‌دانیم OnePlus 7 دیگر چه قابلیت‌هایی ارائه خواهد داد یا چه طراحی خواهد داشت؛ آیا همچنان در بالای صفحه‌نمایش این گوشی بریدگی اعمال شده است یا چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا طراحی مشابهی را اتخاذ نمایند. انتظار می‌رود OnePlus 7 در نیمه سال 2019 به صورت رسمی به بازار عرضه شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۳۹۷/۴/۱۱
چرا کلماتش در هم و برهمند؟