خانهاخبار
خلق یک رکورد بی‌نظیر توسط پورشه در پیست نوربرگ‌رینگ

خلق یک رکورد بی‌نظیر توسط پورشه در پیست نوربرگ‌رینگ

کمپانی پورشه با محصول خود به نام 919 Hybrid Evo موفق شد یک رکورد دست نیافتنی را در پیست نوربرگ رینگ به ثبت برساند. با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۷/۴/۱۱

به نظر می‌رسد دنیا اکنون یک اعجوبه دیگر به خود دیده و رکورد پیست نوربرگ رینگ توسط پورشه شکسته شده است. پورشه موفق شده با استفاده از 919 Hybrid Evo به رکورد خارق‌العاده 5 دقیقه و 19.54 ثانیه در جهنم سبز دست پیدا کند و بهترین رکورد تاریخ این پیست را برای خود جاودانه کند. پیش از این هم رکورد سریع‌ترین خودرو در این پیست در دستان پورشه بود اما آن رکورد با عدد ثبت شده جدید قابل مقایسه نیست. پورشه در سالیان دور موفق شده بود با استفاده از یکی از خودروهای مسابقه‌ای خود، رکورد 6 دقیقه و 11.13 ثانیه را برای نوربرگ رینگ ثبت کند در حالی که اکنون اوضاع بسیار متفاوت است.

image

 

image

 

در واقع این رکورد نزدیک به 6 دقیقه‌ای را استفان بلوف در سال 1983 همراه با پورشه 956 C ثبت کرده بود و اکنون پس از گذشت 35 سال آلمانی‌ها موفق شده‌اند بار دیگر رکوردشکنی کنند و این بار از 919 هیبرید اِوو که بر پایه مدل حضور یافته در مسابقات 24 ساعته لمانز ساخته شده، استفاده کرده‌اند.

image

 

image

 

در پایان این مطلب می‌توانید ویدئو مربوط به رکوردشکنی 919 هیبرید اوو را تماشا کنید. پس از دیدن این ویدئو، باید بگوییم باور این موضوع سخت است که خودرویی پس از این بتواند سریع‌تر در نوربرگ رینگ حرکت کند. پورشه در کنار برنارد اوایل، از خودرویی استفاده کردند که یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر را در دل خود گنجانده است. این موتور به تنهایی 710 اسب بخار قدرت تولید می‌کند در حالی که یک سیستم بازیابی انرژی به تولید 434 اسب بخار دیگر کمک می‌کند. اگر با دقت به صدای فیلم گوش دهید، متوجه صدای موتورهای الکتریکی خواهید شد. به گفته پورشه، برنارد اوایل سوار بر این خودرو حداکثر سرعت 369.4 کیلومتر بر ساعت و میانگین سرعت 233.8 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است.

image

 

image

 

انتظار نداشته باشید که این رکورد به این زودی‌ها دستخوش تغییر شود چراکه چنین بهبود ناگهانی استحقاق حضور طولانی مدت در صدر جدول را هم دارد. البته خودروهای سری 919 هیبرید اوو در حالت عادی در پیست حضور پیدا نمی‌کنند مگر آنکه هدف خاصی از این حضور وجود داشته باشد. بد نیست بدانید حتی خودروهای فرمول 1 هم احتمالا توانایی ثبت چنین زمانی را ندارد و برای اثبات این حرف بد نیست به رکورد 919 هیبرید اوو و خودرو فرمول 1 مرسدس بنز با رانندگی لوئیس همیلتون در Lap Spa در کشور بلژیک بپردازیم؛ جایی که محصول پورشه 0.783 ثانیه سریع‌تر از فرمول 1 همیلتون بود.

هدف پورشه این است که پیست‌های مطرح جهان را با 919 هیبرید اوو فتح کند و احتمالا تا پیش از به پایان رسیدن سال جاری میلادی، شاهد ثبت رکوردهای جدید در سایر پیست‌ها هم باشیم. در پایان می‌توانید ویدئو مربوط به رکورد شکنی پورشه 919 هیبرید اوو در پیست نوربرگ رینگ را تماشا کنید:

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حمیدرضا

۱۳۹۷/۴/۱۱
سلام
وقتتون بخیر
با تشکر از آقای دلبخواه بابت مقاله های خوبشون
میخواستم بگم که این ماشین رکوردی که توی پیست "اسپا فرانکو شامپ" ثبت کرده با رکورد پل پزیشن دور تعیین خط سال 2017, حداقل 8 ثانیه فاصله داره
هیچ نوع ماشینی نتونسته و نمیتونه توی یه پیست به سرعت یه ماشین فرمول یک حرکت کنه و تایم بزنه

SHADOW

۱۳۹۷/۴/۱۱
آلمان حرف اول و پدر خودروسازی دنیا چه میکنه...فقط خودشون ماشینای بهتر از خودشونو تولید میکنن