خانهاخبار
عرضه پرچمدار نوکیا 9 با پردازنده اسنپدراگون 845 و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

عرضه پرچمدار نوکیا 9 با پردازنده اسنپدراگون 845 و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

شرکت HMD Global احتمالاً تا دو یا سه ماه دیگر، پرچمدار جدیدش را با نام تجاری Nokia 9 معرفی خواهد کرد؛ این مدل به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز شده است.
۱۳۹۷/۴/۱۰

از جمله پرچمدارانی که احتمالاً تا پایان سال عرضه خواهد شد، Nokia 9 است که فنلاندی‌ها مدت‌ها روی توسعه آن وقت گذاشته‌اند. براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، این مدل با اسم‌ A1 Plus (یا A1P) در میان کارمندان HMD Global شناخته می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که گوشی جدید Nokia 9 منطبق بر پرچمدار Nokia 8 Sirocco (با اسم‌رمز A1N) خواهد بود؛ ضمن اینکه مدل مذکور به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز شده است و دوربین پیشرفته‌تری خواهد داشت. همچنین اعلام شده است که این گوشی از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره خواهد برد؛ لازم به‌ذکر است که Nokia 8 Sirocco مانند Nokia 8 از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام بهره می‌گیرد که از زمان عرضه آن نزدیک به یک سال می‌گذرد. همین موضوع باعث شده است تا HMD Global در سطح گوشی‌های رده‌بالا، پرچمدار قدرت‌مند و به‌روزی برای رقابت با دیگر سازندگان نداشته باشد.

image

گفته شده است که گوشی جدید Nokia 9 از یک صفحه‌نمایش از نوع P-OLED استفاده خواهد کرد؛ پنل نمایشگر توسط LG Display توسعه پیدا می‌کند. فنلاندی‌ها همچنین یک حسگر اثرانگشت جدید را برای پرچمدار خود درنظر گرفته‌اند؛ به‌نظر می‌رسد این گوشی به سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز خواهد بود و می‌توانید با لمس بخشی از نمایشگر، دستگاه را آنلاک نماید. در بازار، پرچمداران زیادی با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش عرضه نشده‌اند؛ در حال‌حاضر، فبلت Mate RS هوآوی با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش به فروش می‌رسد که قیمت بسیار بالایی نیز دارد. همچنین شرکت Vivo نیز چندین گوشی با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش عرضه کرده است. اگر گمان می‌کنید که حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عملکرد مطلوبی در مقایسه با سنسورهای عادی ندارد؛ FIH Mobile نیز با شما موافق است! به همین جهت، شرکت سازنده ناچار شده به منظور بهبود عملکرد سنسور اثرانگشت، ضخامت شیشه صفحه‌نمایش را کاهش دهد.

در حال‌حاضر، هیچ اشاره‌ای به مشخصات دوربین Nokia 9 نشده است و نمی‌دانیم آیا این مدل به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد شد یا مانند دیگر پرچمداران HMD Global از دوربین دوگانه بهره خواهد برد؛ با این‌حال، اعلام شده است که دوربین Nokia 9 «خطرپذیری بالایی» دارد و ظاهراً شرکت سازنده برای بهبود عملکرد دوربین ناچار است تا مشکلات مختلفی را برطرف نماید.

کار روی گوشی پرچمدار Nokia 9 از ماه فوریه آغاز شده است و انتظار می‌رود تا زمان معرفی این گوشی در نیمه دوم سال 2018، فنلاندی‌ها بتوانند توسعه را به پایان برسانند؛ انتظار می‌رود جدیدترین پرچمدار شرکت HMD Global در ماه اوت یا سپتامبر معرفی شود؛ رونمایی از Nokia 9 در ماه اوت، احتمال رقابت این گوشی را با فبلت Galaxy Note 9 افزایش خواهد داد و در صورتی‌که شرکت سازنده Nokia 9 را در ماه سپتامبر معرفی نماید، این گوشی به عنوان رقیب آیفون‌های 2018 و LG V40 احتمالاً در نمایشگاه IFA 2018 به نمایش گذاشته خواهد شد. البته سازندگان دیگری از جمله Huawei و سونی برای عرضه یک گوشی پرچمدار در نیمه دوم سال 2018 آماده می‌شوند؛ شرکت چینی هوآوی، احتمالاً Mate 20 در اواخر سال معرفی خواهد کرد و ممکن است سونی، جانشین Xperia XZ2 را با نام تجاری Xperia XZ3 در نمایشگاه IFA 2018 برلین ارائه دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

moh3n_2xl

۱۳۹۷/۴/۱۱
هنوز نتونسته دل مشتریا رو ب دست بیاره. مخصوصا رو پرچمدارا. سخته. ولی گوشی فقط میت10پرو

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۴/۱۰
ب گمونم 9 میلیونی قیمت بخوره