خانهاخبار
رقیب Huawei P20 Pro در راه است؛ عرضه LG V40 با پنج دوربین!

رقیب Huawei P20 Pro در راه است؛ عرضه LG V40 با پنج دوربین!

گزارشی که اخیراً منتشر شده است، نشان می‌دهد ال‌جی فبلت پرچمدار LG V40 را به پنج دوربین مجهز خواهد کرد؛ این گوشی از دوربین سه‌تایی در قاب پشتی و دوربین دوگانه در پنل جلو بهره خواهد برد.
۱۳۹۷/۴/۱۰

شرکت ال‌جی تا به‌حال و در سال 2018 از گوشی پرچمدار رونمایی کرده است؛ در اوایل سال و در نمایشگاه MWC 2018، نسخه ارتقا یافته پرچمدار V30 با هوش مصنوعی معرفی شد که کره‌ای‌ها این مدل را با نام تجاری V30S ThinQ عرضه کردند. مدتی بعد، ال‌جی پرچمدار حقیقی خود را با نام LG G7 ThinQ معرفی کرد که برخلاف مدل‌های پیشین و به تبعیت از تِرِند بازار موبایل در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد؛ البته ال‌جی با همکاری با یکی از اپراتورها در ایالات متحده، پرچمدار دیگری را تحت عنوان V35 ThinQ معرفی کرد که همان طراحی V30 را به همراه دارد اما مشخصات سخت‌افزاری آن ارتقا پیدا کرده است.

با این وجود، ال‌جی همچنان مشغول توسعه پرچمدار دیگری است و احتمالاً آخرین گوشی رده‌بالای خود را به عنوان عضوی از سری V و با نام تجاری V40 عرضه می ‌کند. براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، پرچمدار آینده شرکت کره‌ای به پنج دوربین مجهز خواهد شد؛ هر پنچ دوربین در یک سمت جمع نشده است و انتظار می‌رود ال‌جی سه دوربین را به دوربین اصلی گوشی اختصاص دهد و دو دوربین دیگر را برای عکاسی سلفی درنظر بگیرد. با اینکه صحت این ادعا مشخص نشده است، اما حتی در صورتی‌که LG V40 به دوربین سه‌گانه مجهز شود؛ این مدل اولین گوشی بازار نخواهد بود که از سه دوربین در قاب پشتی بهره می‌گیرد.

image

هوآوی در اوایل بهار، اولین گوشی‌هوشمند مجهز به دوربین سه‌تایی را از سری P20 معرفی کرد؛ Huawei P20 Pro که از ترکیب سه سنسور در قاب پشتی بهره می‌گیرد، در حال ‌حاضر قدرت‌مندترین گوشی در زمینه عکاسی شناخته می‌شود و عملکرد خیره‌کننده‌ای در هنگام عکاسی در محیط‌های کم‌نور یا بزرگ‌نمایی دارد؛ همچنین دوربین اصلی قادر به ثبت جزئیات بیشتری برای تصاویر در مقایسه با پرچمداران دیگر است. 

فعلاً اشاره‌ای به ترکیب سنسورها در دوربین اصلی فبلت LG V40 نشده است؛ شاید کره‌ای‌ها همچنان سنسور اولترا واید را حفظ کنند اما به این مجموعه، یک سنسور دیگر برای بزرگ‌نمایی اضافه نمایند تا بدین شکل، بتوانید از فاصله دور سوژه‌های دلخواه خود را به ثبت برسانید. با اینکه از دوربین سلفی دوگانه در برخی از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود اما این قابلیت هنوز رایج نیست؛ شرکت ال‌جی درنظر دارد تا پرچمدار جدیدش را به دوربین سلفی دوگانه مجهز نماید اما قابلیت آن با چیزی که در ذهن دارید، متفاوت خواهد بود. گمان می‌رود که دوربین سلفی دوگانه در پرچمدار LG V40 به منظور شناسایی چهره در هنگام روشن شدن نمایشگر گوشی باشد. در حال‌حاضر، سیستم تشخیص چهره در فبلت LG V30 ارائه می‌شود اما برخلاف آیفون 10، دوربین سلفی با استفاده از ارزیابی‌های نرم‌افزاری چهره صاحب دستگاه را تشخیص می‌دهد که امنیت آن اندکی پایین است؛ همین موضوع باعث خواهد شد تا سنسور ثانویه که به دوربین سلفی LG V40 اضافه خواهد شد، امنیت و کارآیی سیستم تشخیص چهره را ارتقا بخشد.

همانند گوشی پرچمدار LG G7 ThinQ که در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد، شایعه شده است که LG V40 از نمایشگری دارای بریدگی بهره خواهد برد؛ احتمال می‌دهیم کره‌ای‌ها این‌بار از یک پنل OLED استفاده نمایند. در G7 ThinQ، ال‌جی از پنل صفحه‌نمایش MLCD+ استفاده کرده است که روشنایی آن به دلیل برخورداری از ساب‌پیکسل‌های سفید به 700 نیت می‌رسد. با اینکه هیچ تصویری از طراحی پرچمدار LG V40 منتشر نشده است اما ادعا می‌شود که این مدل، نسخه بزرگ‌ترشده G7 ThinQ است. در زیر بدنه، شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی، مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) چهارگانه و حسگر اثرانگشت معمولی خواهیم بود؛ احتمال می‌دهیم حسگر اثرانگشت در پنل پشتی گوشی جای بگیرد. 

در حال‌حاضر، مشخص نیست LG V40 ThinQ چه زمانی معرفی خواهد شد؛ کره‌ای‌ها ممکن است رونمایی از این گوشی را برای مدت کوتاهی به تعویق بیاندازند یا این مدل را مانند LG V30 در ماه اوت معرفی نمایند. احتمالاً پیش از اینکه LG V40 معرفی شود، سامسونگ فبلت پرچمدار Galaxy Note 9 را معرفی خواهد کرد؛ این شرکت تأیید کرده است که پرچمدار جدیدش را در تاریخ 9 اوت در ایالات متحده به نمایش خواهد گذاشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

تارا

۱۳۹۷/۵/۱۴
من نمیدونم شما با این وضع اقتصاد و قیمت ارز به چه امیدی و هدفی و جونی این اخبارو منتشر می کنید عملا مثل خوندن داستانهای ژول ورن شده

علی

۱۳۹۷/۴/۳۰
360 درجه؟

سامان

۱۳۹۷/۴/۱۸
بااین حساب فک کنم ۲ ۳ سال دیگه گوشی ها 10دوربینه دورازدسترس نیس??????????

امین

۱۳۹۷/۴/۱۳
وقتی نمیتونیم توی ایران بخریم، چه فرقی میکنه کی چی زده

امین

۱۳۹۷/۴/۱۳
اگر در مورد اپتیک و شرایط نور و دریافتش مطالعه کنی متوجه میشی که همه کار رو نمیشه با یه لنز کرد در ابعاد موبایل