خانهاخبار
شایعه پایان فعالیت سونی موبایل در خاورمیانه

شایعه پایان فعالیت سونی موبایل در خاورمیانه

کمپانی سونی به دنبال مشکلات اخیر تصمیم گرفته است بخش موبایل خود را در آفریقا، ترکیه و خاورمیانه تعطیل کند. این سازنده در تلاش است با معرفی تعداد کمتری از این گوشی‌های هوشمند به فروش موردنظرش دست یابد.
۱۳۹۷/۴/۱۰

ایوان بلاس، افشاگر مشهور، چند روز پیش در حساب شخصی توییتر خود اعلام کرد که کمپانی سونی قصد دارد از ماه اکتبر فعالیت بخش موبایل خود را در آسیای میانه، ترکیه و آفریقا پایان دهد. این کمپانی در حال حاضر در بخش‌های مذکور فعال است و محصولاتش را به طور رسمی در این بازارها عرضه می‌کند اما باتوجه به این شایعه تازه به نظر می‌رسد که این روند به زودی پایان خواهد یافت. ایوان بلاس در توییت خود صراحتا اعلام کرده است که سونی از اکتبر همه دفاتر رسمی و عملیاتی خود را در این بازارها تعطیل خواهد کرد.

image

البته این خبر هنوز به طور رسمی توسط سونی به تأیید نرسیده است اما از آن‌جا که ایوان بلاس منبع موثقی به شمار می‌رود، احتمال صحت آن وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی سونی هم مانند برخی کسب و کارهای دیگر با مشکلات تازه‌ای مواجه شده و بخش موبایل آن مدتیست که نتوانسته است در فروش دستگاه‌های هوشمند به موفقیت دست یابد. به نظر می‌رسد که این سازنده قصد دارد با ترک برخی بازارها توجه خود را بر برخی دیگر ازجمله آمریکا، اروپا و بخشی از آسیا معطوف کند. البته باز هم باید تأکید کنیم که این خبر هنوز رسما مورد تأیید قرار نگرفته و فعلا در حد شایعه ظاهر شده است. سونی در سال جاری میلادی هم تعداد گوشی‌های اندکی را روانه بازار کرد و به نظر می‌رسد مدل‌های را عرضه کرده است که تصور می‌کند می‌توانند در بازار موفقیت چشمگیری کسب کنند. در این میان پرچمداران Xperia XZ2 و XZ2 Compact در فوریه سال جاری معرفی شدند و به برخی بازارهای مشخص راه یافتند.

هر دو پرچمدار مذکور سونی از پردازنده سطح بالای 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرند و از دوربین اصلی دوگانه هم بهره می‌برند. XZ2 کمی بزرگ‌تر طراحی شده و جنس بدنه‌اش از شیشه و فلز است؛ در حالی که بدنه XZ2 Compact از پلی کربنات و فلز تهیه شده و در حال حاضر احتمالا بهترین و توانمندترین گوشی کامپکت اما سطح بالای موجود به شمار می‌رود. این دو پرچمدار تازه از نظر طراحی ظاهری با سایر گوشی‌های قبلی کمپانی سونی متفاوت هستند و این سازنده امیدوار است بتواند تعداد قابل توجهی از آن‌ها را در بازار به فروش برساند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسن

۱۳۹۷/۴/۱۰
مارو بگو چه قدر از این شرکت دفاع کردیم
ولی خب اگه میخواد بره چیز مهمی نیست نهایتا میریم سامسونگ میخریم
به نظر من یه شرکت با این وضعیت ارزش ناراحتی رو نداره