خانهاخبار
قیمت و زمان عرضه گوشی پرچمدار Xperia XZ2 Premium سونی با دوربین دوتایی

قیمت و زمان عرضه گوشی پرچمدار Xperia XZ2 Premium سونی با دوربین دوتایی

به‌تازگی زمان عرضه و قیمت گوشی پرچمدار Xperia XZ2 Premium اعلام شده است؛ این مدل 1000 دلاری در اواخر ماه جولای به فروش خواهد رسید.
۱۳۹۷/۴/۱۰

سونی در ادامه روند به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند خود در اواسط بهار از Xperia XZ2 Premium رونمایی کرد؛ با اینکه مدل مذکور حاشیه‌های باریکی در اطراف صفحه‌نمایش خود ندارد و این موضوع باعث شده است تا طراحی آن کمی قدیمی به‌نظر برسد، اما جانشین Xperia XZ Premium اولین گوشی سونی با دوربین دوگانه در قاب پشتی محسوب می‌شود. ژاپنی‌ها چندین سال است که روی عرضه گوشی‌های هوشمند خود با یک دوربین پافشاری می‌کنند و حتی مدل‌های جدیدی مانند Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact فاقد دوربین دوگانه هستند.

با اینکه Xperia XZ2 Premium قرار نیست از نظر طراحی، شما را تحت‌تأثیر قرار دهد اما قدرت دوربین دوگانه قدرت‌مند آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ به همین جهت اگر برای عرضه جانشین Xperia XZ Premium به بازار لحظه‌شماری می‌کنید، احتمالاً با مطلع شدن از زمان عرضه پرچمدار 2018 سونی هیجان‌زده خواهید شد. براساس اطلاعات رسمی، Xperia XZ2 Premium در تاریخ 30 جولای به بازار عرضه خواهد شد و البته برای خرید آن باید 1000 دلار هزینه کنید؛ در این بازه قیمتی، اپل iPhone X را با 64 گیگابایت حافظه، دوربین دوگانه توانمند با قابلیت عکاسی پرتره و طراحی بدون حاشیه ارائه می‌دهد. با توجه به قیمت درنظر گرفته شده برای گوشی Xperia XZ2 Premium، این مدل از پرچمدارانی نظیر Huawei P20 Pro با سه دوربین که قدرت‌مندترین گوشی بازار در زمینه عکاسی محسوب می‌شود، Galaxy S9 Plus با دوربین دوگانه یا HTC U12 Plus نیز گران‌تر خواهد بود. گوشی‌هایی که از آن‌ها نام برده شد، بهترین پرچمداران برای عکاسی محسوب می‌شوند.

image

اما بپردازیم به مشخصات سخت‌افزاری که گوشی Xperia XZ2 Premium با پرداخت هزینه 1000 دلاری ارائه می‌دهد؛ همان‌طور که گفته شد، ویژگی متمایز XZ2 Premium از XZ2 دوربین دوگانه آن است و البته اگر از نسبت ابعاد 16:9 نمایشگر فاکتور بگیرید، جانشین XZ Premium در این زمینه نسبت به Xperia XZ2 برتری دارد. سونی در قاب پشتی از ترکیب دو سنسور رنگی و مونوکروم استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده تا عکس‌های نهایی، تعادل رنگ خوبی داشته باشند و حتی در صورتی‌که بخواهید در محیط تاریک به عکاسی بپردازید، ناامید نشوید! ضمن اینکه دوربین از سنسور تصویر سه لایه IMX400 سونی بهره می‌گیرد که سرعت لازم را برای فیلم‌برداری صحنه آهسته ارائه خواهد داد. از نظر فنی، سونی از دو سنسور 19 و 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ سنسور 12 مگاپیکسلی که سیاه و سفید است، دیافراگم F1.6 داشته و سنسور دیگر نیز دهانه لنزی F1.8 درد. سونی همچنین سیستم فوکوس لیزری و فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) را برای پرچمدار 1000 دلاری‌اش درنظر گرفته شده است تا در این رابطه، XZ2 Premium دست‌کمی از رقبای خود نداشته باشد!

Xperia XZ2 Premium همچنین به صفحه‌نمایش 4K مجهز شده است و نمایشگر این گوشی از HDR پشتیبانی می‌کند؛  اندازه نمایشگر این گوشی نیز از 5.46 اینچ (در نسل قبل) به 5.8 اینچ افزایش یافته است تا خریداران از انتخاب جانشین Xperia XZ Premium مأیوس نشوند. حسگر اثرانگشت نیز به قاب پشتی انتقال یافته و خبری از جای‌گیری آن در لبه سمت راست گوشی نیست؛ مانند آنچه در پرچمداران Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact سونی دیده بودیم.

پرچمدار 4K سونی که در نیمه بهار از آن رونمایی شده است، شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ همچنین به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده که هشت هسته Kryo را درون خود جای داده است. اگر به دنبال فضای ذخیره‌سازی بالاتر هستید، می‌توانید از کارت حافظه Micro SD استفاده کنید؛ بدین شکل، فضای ذخیره‌سازی تا 512 گیگابایت دیگر قابل ارتقا است. باتری 3540 میلی‌آمپر ساعت نیز انرژی مورد نیاز برای پردازنده هشت هسته‌ای و نمایشگر 4K گوشی Xperia XZ2 Premium سونی را تأمین می‌کند.

شما مشخصات گوشی جدید سونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Aaa

۱۳۹۷/۵/۱۸
این گوشی با اسنپ دراگون 845 سرعت فوق‌العاده ای خواهد داشت و با صفحه نمایش 4k HDR وبادوربین دو گانه و قابلیت بالا بردن iso تا دوازده هزار درشب هم عکس های فوق العاده زیبایی رابه ثبت می‌رساند

عرفان حیدری

۱۳۹۷/۴/۱۰
واقعا من باشم پول برای آیفون نمیدم چون نسبت به قیمتش نمی ارزه من این گوشی رو تو ایران با قیمت ۱۰۰۰ دلار که نمی خرم با قیمت بیشتر به پول خود مون می خرم، آیفون تقریباً ۱۰ میلیون تومان نمی ارزه من آنقدر پول نمیدم برای آیفون، صد در صد سونی ارزش خرید بیشتری داره شما داری پول میدهید برای کارخانه ژاپنی نه چینی