خانهاخبار
پایان همکاری اپل با اینتل؛ آغاز همکاری با مدیاتک

پایان همکاری اپل با اینتل؛ آغاز همکاری با مدیاتک

شایعه‌ شده است که کمپانی اپل قصد دارد همکاری خود را با کمپانی اینتل در تأمین قطعات پایان دهد. این غول تکنولوژی ظاهرا می‌خواهد مدیاتک را جایگزین اینتل و کوالکام کند.
۱۳۹۷/۴/۹

تحلیل‌گری به نام گاس ریچارد در یادداشت تازه‌ای که توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده پیش بینی کرده است که کمپانی اپل در آیفون‌های آینده خود به جای مودم‌های اینتل از مودم‌های مدیاتک استفاده خواهد کرد.

در یادداشت گاس ریچارد به جزئیات مطلب اشاره نشده است اما صراحتا گفته شده که اپل ممکن است مودم‌های آیفون‌های خود را زین پس از مدیاتک تأمین کند. صحت و سقم این پیش بینی هنوز تأیید نشده است و همچنین مشخص نیست که در صورت صحت احتمالی کمپانی اپل قصد دارد این برنامه را از چه زمانی عملی کند. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، احتمالا از سال 2019 عملی می‌شود چراکه قراردادهای همکاری مربوط به توسعه آیفون‌های 2018 اپل پیش از این منعقد و نهایی شده‌اند.

کمپانی اپل سال‌های متمادی مودم‌های محصولات خود را تنها از کوالکام تهیه می‌کرد و چند سال پیش هم اینتل را به فهرست کوتاه همکارانش در این زمینه افزود. آیفون‌های موجود از مودم‌های LTE هر دو کمپانی کوالکام و اینتل بهره می‌برند اما اپل در حال حاضر با کوالکام در یک دعوای حقوقی جدیست و گفته می‌شود که قصد دارد همکاری‌اش را با این سازنده پایان دهد.

image

 

هنوز مشخص نیست که اپل می‌خواهد با مدیاتک به عنوان تنها تأمین کننده مودم‌های آینده همکاری کند یا خیر. به همین خاطر شایعه‌های مختلف درباره احتمال قطع همکاری این غول تکنولوژی با کوالکام و اینتل هنوز هم پیچیده به نظر می‌رسند.

از طرفی کمپانی اپل قصد دارد مودم LTE مخصوص خودش را توسعه دهد و بدین ترتیب نیازش را به سایر تأمین کنندگان مرتبط مانند اینتل و مدیاتک هم مرتفع کند اما تا آن زمان همچنان باید به این همکاری ادامه دهد.

با توجه به آخرین شایعه‌ها پیش بینی می‌شود که کمپانی مدیاتک حدودا 70 درصد از مودم‌های LTE مخصوص آیفون‌های 2018 را تأمین کند و باقی دستگاه‌ها هم از مودم‌های ساخت کوالکام بهره ببرند.

اپل همچنین می‌خواهد همکاری‌اش با اینتل را در تأمین تراشه‌های درون محصولات مک هم پایان دهد. گزارش شده است که این غول تکنولوژی در تلاش است مک بوک‌های تازه را از سال 2020 با تراشه ساخت خودش روانه بازار کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)