خانهاخبار
مکلارن 600LT معرفی شد

مکلارن 600LT معرفی شد

کمپانی مکلارن از سوپراسپرت جدید خود به نام 600LT رونمایی کرد. این محصول جایی بالاتر از 570S قرار می‌گیرد. با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۷/۴/۹

کمپانی مکلارن از یکی از محصولات سوپراسپرت جدید خود به نام 600LT پرده برداری کرد. این خودرو بر پایه 570S ساخته شده و در جایگاهیی بالاتر از آن قرار می‌گیرد و معادل 7.3 سانتی متر طویل‌تر از خودرو یادشده است. بدنه هر دو خودرو از فیبر کربن ساخته شده تا به پایین‌ترین وزن ممکن دست پیدا کنند. سیستم اگزوز به کار رفته در 600LT از مدل به کار رفته در مکلارن سِنا قرض گرفته شده که کمی کوتاه‌تر شده است.

image

 

image

 

مکلارن 600LT پیرو زبان طراحی کمپانی سازنده است اما مکلارن تغییراتی را در بدنه آن اعمال کرده تا وزن آن را کاهش دهد. نتیجه این تغییرات کاهش 96 کیلوگرمی وزن 600LT است تا در اثر این رژیم، وزن خشک آن به 1247 کیلوگرم برسد. کاهش وزن ایجادشده با تلاش بخش مکلارن Special Operation حاصل شده که قطعات وزن سبک وزن جدیدی را توسعه داده‌اند. از جمله این قطعات، سقف فیبر کربنی و ورودی‌های هوا بر روی گلگیرهای جلو هستند که از متریال بسیار با دوام ساخته شده‌اند.

image

 

image

 

اگر مکلارن 570s و 600LT را در کنار یکدیگر قرار دهیم و مقایسه کنیم، می‌توانیم تفاوت میان آنها را به لطف یک اسپلیتر بزرگ در جلو، رکاب‌های جانبی جدید و یک دیفیوزر بلندتر در عقب در 600LT به راحتی تشخیص دهیم. باله‌های عقب در محصول جدید در بهبود وضعیت آیرودینامیکی هم موثر هستند به طوری که نیروی داون فورس را افزایش می‌دهند. شاید بسیاری بر این عقیده باشند که 600LT همان 570S با تغییرات جزئی است اما مکلارن توضیح می‌دهد که 23 درصد بخش‌ها جدید هستند و با یک محصول تازه روبه‌رو هستیم.

image

 

image

 

در کنار تغییراتی که در بدنه رخ داده، مکلارن به‌روزرسانی‌های زیادی را هم در کابین 600LT اعمال کرده و خریداران اکنون می‌توانند از صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی به کار رفته در P1 نهایت لذت را ببرند. البته خریداران برای کاهش وزن، می‌توانند صندلی‌های کربنی سبکی که در سِنا مورد استفاده قرار گرفته برای 600LT خود سفارش دهند.

در حالی که 570S قدرتی معادل 562 اسب بخار و گشتاوری برابر با 600 نیوتن متر تولید می‌کند، 600LT از یک موتور با 592 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. در واقع موتور به کار رفته در این دو خودرو یکسان و همان موتور 3.8 لیتری 8 سیلندر مشهور مکلارن است اما به لطف تغییرات صورت گرفته، قدرت آن 30 اسب بخار و گشتاور آن 20 نیوتن متر در 600LT افزایش یافته. به این ترتیب 600LT نسبت قدرت به وزنی معادل 474 اسب بخار به ازای هر تُن وزن دارد چراکه در کنار افزایش قدرت، وزن خودرو هم کاهش پیدا کرده.

image

 

image

 

مکلارن هنوز جزئیات مربوط به عملکرد و اعداد و ارقام مورد نیاز در 600LT را اعلام نکرده اما بدون شک، این خودرو سریع‌تر از 570S است. بد نیست بدانید که 570S برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 3.2 ثانیه و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به 9.5 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت 328 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

image

 

image

 

مکلارن اعلام نکرده که چه تعداد از 600LT خواهد ساخت اما از واژه «بسیار محدود» برای توصیف آن استفاده می‌کند. تولید آن از ماه اکتبر آغاز خواهد شد و قیمت نسخه مربوط به بازار آمریکا به زودی اعلام می‌شود. خریداران محصول جدید انگلیسی‌ها، این شانس را دارند که یک روز را در کنار یکی از نمایندگان کمپانی مکلارن در پیست سپری کنند که بدون شک خود لذتی بالاتر از حضور در خیابان دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حبیب بخشی

۱۳۹۷/۴/۱۰
کاش میرفتیم فوتبالیست میشدیم
یه عکس از بنرما دیدم فراری لامبورگینی بوگاتی مک لارن با جت شخصیش یجا به خط کرده بود ایخدا

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۴/۹
مانند رویا می مونه.
مرگ نداره

yashar2080

۱۳۹۷/۴/۹
وقتی برای خرید یک خودروی اقتصادی اروپایی باید 200 میلیون پول بدی که برای قشر متوسط و ضعیف ساخته شده که معادل160 ماه حقوق کاملش و بدون خرج میشه بنابراین باید برای خرید یک سوپر ماشین در این کشور عمر نوح را از خداوند طلب کنیم تا بعد از 900 سال تازه با نرخ دلار و تورم ثابت بهش دست پیدا کرد که آن هم با افزایش نرخ های ساعتی این روزها محال ممکن میباشد...باشد که همگی تقوا پیشه کنیم تا در بهشت برین بتوانیم یک دوری باهاش بزنیم....