خانهاخبار
کوالکام سه تراشه جدید و پرقدرت را معرفی کرد

کوالکام سه تراشه جدید و پرقدرت را معرفی کرد

این شرکت که تخصصش ساخت تراشه‌ برای دستگاه‌های هوشمند است، ویژگی محصولات جدیدش را توانایی تجهیز گوشی‌های ارزان قیمت به قابلیت‌های چشمگیر معرفی می‌کند؛ قابلیت‌هایی مثل: بهره‌مندی از هوش مصنوعی و دوربین دوگانه.
۱۳۹۷/۴/۹
image

کوالکام سه تراشه جدید با نام‌های اسنپدراگون 429، 439 و632  را به منظور استفاده در گوشی‌های تلفن همراه معرفی کرد. چیپ‌ست‌های سری اسنپدراگون 400 و 600 پرفروش‌ترین محصولات این شرکت هستند. تولیدکنندگانی که مشتری کوالکام هستند اخیرا 1350 محصول را بر پایه چیپ‌ست‌های پرفروش سری اسنپدراگون 600 و بیش از 2300 محصول را بر پایه اسنپدراگون‌های سری 400 به بازار معرفی وعرضه کرده‌اند.

آنطور که کوالکام ادعا می‌کند به لطف تراشه‌های جدید، گوشی‌های ارزان قیمت به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای مجهز می‌شوند از جمله: عملکرد سریع‌تر، بهبود عمر باتری، گرافیک پیشرفته، هوش مصنوعی و دوربین دوگانه.  

اسنپدراگون 429 و 439 قرار است جایگزین اسنپدراگون 425 و 430 SoCs شوند. این تراشه‌ها که بر پایه معماری FinFET ساخته شده‌اند نسبت به مدل‌های قبلی 25 درصد سریعترند و در عین حال مصرف انرژی آن‌ها نیز 25 درصد کمتر است. طبق گفته کوالکام، مودم LTE X6 به کار رفته در این چیپ‌ست‌ها علاوه بر اینکه سرعت دانلود را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، پخش بدون وقفه ویدیوها و همچنین کاهش تاخیر در روند جستجوهای اینترنتی را نیز تضمین می‌کند. اسنپدراگون 429 توانایی پشتیبانی از یک دوربین 16 مگاپیکسلی و یا دو لنز 8 مگاپیکسلی را دارد. این چیپ‌ست‌ همچنین از نمایشگرهای اچ‌دی با رزولوشن 720 پیکسل هم پشتیبانی می‌کند و با برخورداری از پردازنده گرافیکی آدرنو 504 رندرهای گرافیکی را تا 50 درصد سریعتر انجام می‌دهد.

اسنپدراگون 439 یک پردازنده هشت هسته‌ای دارد و توانایی پشتیبانی از یک دوربین 21 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 8 مگاپیکسلی و همچنین نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی را دارد و از آنجا که از پردازنده گرافیکی آدرنو 505 بهره می‌برد قادر است رندرهای گرافیکی را 20٪ سریعتر انجام دهد.

اسنپدراگون 632، که از معماری FinFET در ساخت آن استفاده شده است، جایگزینی برای اسنپدراگون  626است و به لطف پردازنده Kryo 250 و پردازشگر گرافیکی آدرنو506 ، 40 درصد سریعتر از آن است. همچنین از نمایشگر فول اچ‌دی، دوربین تک 24 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. در ضمن گوشی‌هایی که از این چیپ‌ست بهره می‌برند توانایی ضبط ویدیو 4K را نیز دارند. وجود مودم X9  LTE نیز ترافیک داده‌ سریعتر را تضمین می‌کند.

انتظار می‌رود گوشی‌های مجهز به این سه تراشه جدید در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Shahab

۱۳۹۷/۴/۹
واقعا حرف نداره اسنپ دراگون اگر از چند گوشی با پردازنده های مختلف مثل کایرین یا اگزینوس استفاده کرده باشید متوجه فرقش می‌شید البته اگزینوس هم تراشه خوبی هست اما از نظر داک صوتی از اسنپ ضعیفتره و صدا رو شما خیلی واضحتر می‌شنوید از یه گوشی که تراشه اسنپ داره

soroosh

۱۳۹۷/۴/۹
ایفون کجایی:))