خانهاخبار
داج چلنجر هلکت 2019 معرفی شد

داج چلنجر هلکت 2019 معرفی شد

کمپانی داج از مدل جدید چلنجر هلکت رونمایی کرد. هلکت 2019 از یک موتور 797 اسب بخاری بهره می‌برد. با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۷/۴/۹

کمپانی داج از مدل جدید محصولات سری هلکت خود پرده‌برداری کرد که در این مقاله به معرفی چلنجر هلکت می‌پردازیم. آمریکایی‌ها از معرفی قدرتمندترین و سریع‌ترین خودرو عضلانی خود خوشحال هستند و چلنجر هلکت Redeye را با افتخار معرفی نموده است.

هلکت پا به قلمرو قدرتمندترین چلنجر تاریخ یعنی دِمون گذاشته و موتور 8 سیلندر به کار رفته در آن اکنون قدرتی معادل 797 اسب بخار و گشتاوری برابر با 958 نیوتن متر را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. این، یکی از قدرتمندترین 8 سیلندرهای تولید انبوه در تاریخ داج و حتی در بین تمامی کمپانی‌های خودروسازی جهان است. این دقیقا همان موتوری است که در چلنجر دِمون به کار رفته و 6.2 لیتر حجم دارد و به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. این قدرت به کمک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک در کنار یک مبدل گشتاور به‌روزشده، باعث بهبود 18 درصدی توزیع گشتاور می‌شود.

image

 

image

 

داج می‌گوید 25 درصد اجزا این موتور 8 سیلندر به‌روز شده از جمله یک سوپرشارژر بزرگ (که جدیدترین سوپرشارژر کمپانی است و 2.7 لیتر حجم دارد)، پیستون‌ها و میله‌های اتصالی (شاتون‌ها) قدرتمندتر، سیستم تزریق سوخت، مکانیزم سوپاپ سرعت بالا و سیستم روغن‌کاری تقویت شده. فشار بوست سوپرشارژرها از 11.6 psi به 14.5 psi ارتقا پیدا کرده و محدوده قرمز دور موتور از 6200 به 6500 دور بر دقیقه رسیده است.

image

 

image

 

نتیجه همه این کارها، موجب بهتر شدن عملکرد هلکت شده است به طوری که این گربه جهنمی برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا حداکثر سرعت 327 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند. چلنجر هلکت Redeye برای پیمودن مسیر یک-چهارم مایل به 10.8 ثانیه زمان نیاز دارد و مسیر را با حداکثر سرعت 211 کیلومتر بر ساعت به پایان می‌رساند. به این ترتیب هلکت Redeye در این مسیر، 1.15 ثانیه کُندتر از دِمون است چراکه دمون به طور اختصاصی برای رکوردشکنی در درگ توسعه داده شده.

image

 

image

 

بد نیست بدانید چلنجر هلکت Redeye در حالت فشردن پدال گاز و باز بودن درچه گاز در حالت حداکثر، در حدود 5.4 لیتر سوخت در هر دقیقه مصرف می‌کند و به این ترتیب باک بنزین خودرو شما در مدت زمان 11 دقیقه کاملا تخلیه خواهد شد. البته این سوپر اسپرت آمریکایی در بزرگراه مصرف سوختی معادل 9.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر دارد.

image

 

image

 

چلنجر هلکت Redeye قدرتمندترین نسخه از سری چلنجر SRT هلکت است. چلنجر در تریم‌های مختلفی عرضه می‌شود که تفاوت‌هایی در ویژگی‌های فنی، ظاهری و تجهیزات رفاهی دارند. چلنجر هلکت 2019 اکنون قدرتی برابر با 717 اسب بخار و گشتاوری معادل 890 نیوتن متر دارد. چلنجر هلکت اکنون یک ویژگی جذاب دارد و آن هم ورودی‌های دوگانه هوا بر روی کاپوت است که یادآور خودروهای دهه 60 و 70 داج است.

image

 

image

 

هلکت 2019 در تریم‌های SRT هلکت و R/T اسکات پک همچنان با کیت بدنه عریضی که در سال 2018 معرفی شد قابل خریداری هستند. در این کیت بدنه گلگیرها 3.5 اینچ عریض‌تر هستند تا خودرو چهره عضلانی‌تری داشته باشد. به علاوه اینکه یک اسپویلر عقب در کنار آن دیده می‌شود. هلکت‌های 2019 به صورت استاندارد از چرخ‌های 20 اینچی سبک وزن عملکردی بهره می‌برد در حالی که با سفارش کیت بدنه عریض دوج، خودروهای شما به چرخ‌های 305/35ZR20 با لاستیک‌های P-Zero پیرلی مجهز خواهد شد.

تولید مدل جدید داج چلنجر هلکت از پاییز امسال آغاز خواهد شد. تحویل چلنجر هلکت از سه ماهه چهارم سال جار میلادی آغاز می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

shadowXBL

۱۳۹۷/۴/۱۱
دقیقا اون سال هم هلکت ها معرفی شدن همه گفتن وای عجب چیزیه و فلان...ولی سه سال فقط سرتاسر دنیا فیلم شکست شون از ماشینای دیگه دراومد..خخخخ الان این کامنت هم منفی میخوره چون ملت ما بدون شناخت از ماشینای کم کیفیت امریکایی طرفداری شونو میکنن

نوید

۱۳۹۷/۴/۹
امریکا مهد خودرو های پر ادعا و تو خالی...اینم عین هلکت سه سال پیشه??