خانهاخبار
تصاویر جدیدی از پرچمدار Huawei Mate 20

تصاویر جدیدی از پرچمدار Huawei Mate 20

به‌تازگی تصویری منتسب به گوشی Huawei Mate 20 منتشر شده است که این مدل را با دوربین سلفی دوگانه و حاشیه‌های باریک فاش می‌کند.
۱۳۹۷/۴/۸

تصاویر جدیدی از پرچمدار Huawei Mate 20 فاش شده است که این مدل را با حاشیه‌های بسیار باریک به نمایش می‌گذارد. آن‌طور که پیداست، جانشین Huawei Mate 10 در بالای نمایشگر خود بریدگی نخواهد داشت و حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را حفظ کرده است؛ لوگوی شرکت سازنده نیز در پنل جلوی گوشی دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد طراحی Huawei Mate 20 شباهت زیادی به پرچمدار Mate 10 هوآوی دارد؛ البته خبری از تعبیه فیزیکی دکمه Home در پنل جلوی گوشی نیست.

منبع انتشار این تصاویر مدعی است که نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه پرچمدار Huawei Mate 20 به 93 درصد خواهد رسید؛ البته مشخص نیست این ادعا صحت داشته باشد. همچنین اعلام شده است که شرکت چینی برای فبلت Mate 20 از یک صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 18:9 استفاده خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد پرچمدار نیمه دوم 2018 هوآوی از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌گیرد و با توجه به چینش سنسورها و بلندگوی مخاطب، این احتمال وجود دارد که Mate 20 به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز شده باشد؛ در حال‌حاضر، OPPO Find X، Xiaomi Mi 8 و iPhone X از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌گیرند و بعید نیست که شرکت چینی هوآوی برای عرضه یک گوشی مجهز به سیستم تشخیص چهره برنامه‌ریزی کرده باشد.

image

با توجه به اینکه دکمه‌ی Home از جلوی گوشی حذف شده است، این احتمال وجودارد که Mate 20 به سنسور اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش مجهز شده باشد؛ به جای اینکه حسگر اثرانگشت در قاب پشتی و زیر دوربین اصلی تعبیه شود. از دیگر شایعاتی که پیرامون Huawei Mate 20 مطرح شده، می‌توان به تجهیز این گوشی به تراشه Kirin 980 اشاره کرد؛ هوآوی در حال‌حاضر از تراشه Kirin 970 روی گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند که از زمان معرفی آن نزدیک به یک سال می‌گذرد.

شایعه شده است که اندازه صفحه‌نمایش Huawei Mate 20 نزدیک به 6.9 اینچ خواهد بود؛ بدین شکل، جانشین Mate 10 از دیگر پرچمداران نیمه دوم سال 2018 از جمله iPhone X Plus با نمایشگر 6.5 اینچی و Galaxy Note 9 با نمایشگر 6.4 اینچی بزرگ‌تر خواهد بود. همچنین شایعه شده است که عضو جدید سری Mate حداقل از شش گیگابایت رم بهره خواهد برد و ممکن است به نمایشگر Super AMOLED ساخت سامسونگ مجهز شده باشد؛ در نسل قبل، هوآوی برای Mate 10 از یک صفحه‌نمایش از نوع IPS LCD استفاده کرده بود و Mate 10 Pro را نیز به صفحه‌نمایش OLED مجهز ساخت. با توجه به اینکه اندازه نمایشگر 6.9 اینچی است، هوآوی باید رزولوشن نمایشگر را افزایش دهد؛ با این‌حال، مشخص نیست شرکت چینی روی رویه خود مبنی بر عرضه گوشی‌های هوشمندش با نمایشگر FHD پافشاری خواهد کرد یا در نهایت، تصمیم می‌گیرد تا رزولوشن FHD را از نمایشگر گوشی‌های پرچمدار خود کنار بگذارد. 

در صورتی‌که شایعات پیرامون عرضه Mate 20 با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 93 درصدی صحت داشته باشد، احتمالاً شرکت چینی از پتنت خود برای ادغام اجزای نمایشگر درون فریم گوشی بهره برده است. در حال‌حاضر، OPPO Find X بیشترین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را دارد؛ البته شرکت OPPO برای افزایش فضای جلوی گوشی که با نمایشگر پوشانده شده، تصمیم گرفته است تا از اسلایدر استفاده کند و بدین شکل، دوربین سلفی از بالای نمایشگر حذف شده.

با اینکه هنوز نمی‌دانیم گمانه‌زنی‌ها پیرامون Mate 20 تا چه اندازه به واقعیت مبدل خواهد شد، بعید نیست این گوشی به دوربین سه‌گانه ساخت لایکا مجهز شده باشد؛ شایعه شده است که هوآوی از سنسورهای IMX600 سونی برای دوربین اصلی بهره خواهد برد. هوآوی برای اولین‌بار از دوربین سه‌گانه در P20 Pro بهره گرفت و نتیجه نیز خارق‌العاده بود؛ P20 Pro اکنون بهترین گوشی در زمینه عکاسی برشمرده می‌شود و هیچ‌یک از پرچمداران اخیر نیز نتوانسته است این مدل را در عکاسی مغلوب نماید! به همین جهت، بعید نیست که چینی‌ها به دنبال حفظ پیشتازی خود باشند و Mate 20 یا نسخه Pro آن‌را با دوربین سه‌گانه خیره‌کننده ارائه دهند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)