خانهاخبار
با کم‌مصرف‌ترین کراس‌اوورهای بازار آشنا شوید

با کم‌مصرف‌ترین کراس‌اوورهای بازار آشنا شوید

در سال‌های اخیر محبوبیت کراس‌اوورها در بازارهای جهانی افزایش یافته است. شرکت‌ها برای جذب خریداران بیشتر مصرف سوخت این محصولات را کاهش می‌دهند.
۱۳۹۷/۴/۱۰

با توجه به آمارهایی که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند رانندگان در مقایسه با گذشته بیشتر به خرید خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور از خود تمایل نشان می‌دهند. کاهش فروش خودروهای سدان و کوپه باعث شده شرکت‌های مختلف به تولید کراس‌اوور مشغول شوند. 

این روزها کراس‌اوورها دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند و در مقایسه با گذشته ابعاد بزرگتری دارند. یکی از دلایل فروش بالای کراس‌اوورها مصرف سوخت مناسب آن‌ها بوده که در مقایسه با شاسی بلندها هزینه رانندگی کمتری دارند. در کشورهای اروپایی و همچنین ایالات متحده آمریکا قیمت سوخت در سال‌های اخیر با افزایش روبه‌رو بوده است که این امر باعث می‌شود افراد خودروهای کم‌مصرف را خریداری کنند.

برخی شرکت‌ها از کراس‌اوورهای هیبریدی و برقی رونمایی کرده‌اند با این حال این مدل‌ها در مقایسه با مدل‌های عادی قیمت بالاتری دارند. در این مطلب به معرفی کم‌مصرفترین کراس‌اوورهای بنزینی و دیزلی می‌پردازیم.

تویوتا C-HR

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 7.58 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 8.11 لیتر در هر 100 کیلومتر

تویوتا در گذشته نه چندان دور از کراس‌اوور C-HR رونمایی کرد. این خودرو در مقایسه با دیگر کراس‌اوورهای موجود در بازار از طراحی اسپرت‌تری بهره می‌برد با این حال مصرف سوخت مناسبی دارد. تویوتا برای این محصول خود یک موتور 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر در نظر گرفته که قادر به تولید 144 اسب بخار قدرت است.

قدرت موتور به وسیله یک گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. قدرت این خودرو به صورت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. میانگین هزینه‌های سوخت این خودرو در سال برابر با 1500 دلار است.

سوبارو کراس‌ترک

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 7.12 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 8.11 لیتر در هر 100 کیلومتر

سوبارو این کراس‌اوور را با طراحی جدیدی در سال 2018 روانه بازار کرد. سوبارو کراس‌ترک به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد. در این خودرو شاهد استفاده از یک موتور تخت 2.0 لیتری 4 سیلندر هستیم. مصرف سوخت اعلام شده برای گیربکس CVT است در صورت سفارش این خودرو با جعبه دنده دستی مصرف سوخت آن به مقدار کمی افزایش پیدا می‌کند.

مدل جدید این خودرو در مقایسه با گذشته از تجهیزات بیشتری بهره می‌برد و فرمان‌پذیری آن بهبود یافته است. با توجه به استفاده از گیربکس CVT تخمین زده می‌شود که میانگین هزینه سوخت این کراس‌اوور برای یکسال برابر با 1500 دلار باشد.

بیوک انکور

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 7.12 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 7.84 لیتر در هر 100 کیلومتر

بیوک انکور یکی کراس‌اوور زیبا بوده که توسط شرکت‌های آلمانی تولید نشده است. یکی از ویژگی‌های این کراس‌اوور عدم ورود صداهای مزاحم به کابین است. در این خودرو از یک موتور 4 سیلندر با حجم موتور 1.4 لیتر استفاده شده که از توربوشارژر بهره می‌برد.

قدرت تولیدی توسط موتور این کراس‌اوور به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب بیوک انکور قابل قبول است. میانگین هزینه‌های سوخت این خودرو در مدت یکسال برابر با 1450 دلار است.

هیوندای کونا

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 7.35 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 7.84 لیتر در هر 100 کیلومتر

هیوندای کونا یک کراس‌اوور کامپکت است که از طراحی اسپرت بهره می‌برد و برای جوانان توسعه یافته است. هیوندای برای این محصول خود یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر در نظر گرفته که با استفاده از توربوشارژر قادر به تولید 175 اسب بخار قدرت است. این مدل دارای گیربکس 7 سرعته اتوماتیک است. میانگین هزینه سوخت این خودرو در مدت زمان یکسال برابر با 1450 دلار است.

هیوندای این خودرو را در یک مدل دیگر نیز به بازار عرضه می‌کند. نسخه استاندارد هیوندای کونا از موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قدرتی برابر با 147 اسب بخار را به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

هوندا CR-V

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 6.91 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 7.84 لیتر در هر 100 کیلومتر

این خودرو در مدل مجهز به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مصرف سوخت کمی دارد. موتور مورد استفاده در این مدل از توربوشارژر بهره می‌برد و قدرت آن توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خریدار می‌تواند این خودرو را با سیستم چهار چرخ محرک سفارش دهد.

میانگین هزینه سوخت این خودرو در یکسال برابر با 1450 دلار است. در صورتی‌ که خواهان خرید مدل دیگر هوندا CR-V با موتور 2.4 لیتری باشید باید هزینه بیشتری را برای بنزین آن در نظر بگیرید. هزینه سوخت این مدل در مدت زمان یکسال به صورت میانگین برابر با 1550 دلار است.

هوندا HR-V

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 6.91 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 7.58 لیتر در هر 100 کیلومتر

این خودرو مدل کراس‌اوور هوندا Fit محسوب می‌شود که یک هاچ‌بک است. هوندا HR-V فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و فضای بار خوبی دارد. هوندا در این محصول خود از یک موتور 4 سیلندر با حجم 1.8 لیتر استفاده کرده که قدرتی برابر با 141 اسب بخار تولید می‌کند.

این خودرو در دو مدل مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی و جعبه دنده CVT به بازار عرضه می‌شود. میانگین هزینه سوخت هوندا HR-V در مدت زمان یکسال برابر با 1400 دلار است.

مزدا CX-3

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.11 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 6.91 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 7.58 لیتر در هر 100 کیلومتر

مزدا CX-3 از طراحی جذاب و اسپرتی بهره می‌برد که البته طراحی کابین آن شاید برای برخی از خریداران ناخوشایند باشد. این کراس‌اوور از فضای بار مناسبی بهره می‌برد و فرمان‌پذیری خوبی دارد.

این خودرو به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز شده است که قدرتی برابر با 146 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هزینه سالیانه سوخت مزدا CX-3 به صورت میانگین برابر با 1400 دلار است.

جی‌ام‌سی ترین

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 6.03 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 7.35 لیتر در هر 100 کیلومتر

جی‌ام‌سی ترین مصرف سوخت مناسبی دارد. این خودرو در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. یکی از نمونه‌های این محصول جی‌ام‌سی به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربودیزل مجهز شده است که به صورت استاندارد از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

مدل دیگر این خودرو دارای موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی است که با استفاده از توربوشارژر قدرتی برابر با 170 اسب بخار تولید می‌کند. این خودرو در بالاترین نمونه خود از یک موتور 6 سیلندر با حجم 2.0 لیتر بهره می‌برد که قادر به تولید 252 اسب بخار قدرت است. هزینه‌های سوخت مدل دیزل به صورت میانگین در مدت زمان یکسال برابر با 1550 دلار است.

شورلت  اکونیکس

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 6.03 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 7.35 لیتر در هر 100 کیلومتر

این خودرو از موتورهای یکسانی با جی‌ام‌سی ترین بهره می‌برد به همین علت مصرف سوخت مناسبی دارد. یکی از نمونه‌های این محصول به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربودیزل مجهز شده است که در دو مدل 3LT و 3LZ روانه بازار می‌شود.

مدل دیگر این خودرو دارای موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی است که با استفاده از توربوشارژر قدرتی برابر با 170 اسب بخار تولید می‌کند و مصرف سوخت مناسبی دارد. بالاترین نمونه شورلت اکونیکس از یک موتور 6 سیلندر با حجم 2.0 لیتر بهره می‌برد که قادر به تولید 252 اسب بخار قدرت است.

هزینه سوخت این خودرو به صورت میانگین در مدت زمان یکسال برای موتور 1.5 لیتری برابر با 1550 دلار و برای موتور 2.0 لیتری برابر با 2100 دلار است.

نیسان کیکس

image

مصرف سوخت:

  • شهر: 7.58 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • جاده: 6.53 لیتر در هر 100 کیلومتر

  • ترکیبی: 7.12 لیتر در هر 100 کیلومتر

نیسان تصمیم گرفت در سال 2018 خودرو کیکس را به عنوان جایگزین جوک روانه بازارهای جهانی کند. نیسان کیکس یک کراس‌اوور کامپکت محسوب می‌شود که از موتور 4 سیلندر بهره می‌برد. این موتور 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر قادر به تولید 125 اسب بخار قدرت است. این خودرو با استفاده از گیربکس CVT مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد.

نیسان این محصول خود را به سیستم‌های ایمنی زیادی مجهز کرده که برای مثال می‌توان به سیستم ترمز خودکار اشاره کرد. برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای بازار نیسان کیکس فاقد سیستم چهار چرخ محرک است. هزینه مصرف سوخت این خودرو به صورت میانگین در مدت زمان یکسال برابر با 1350 دلار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

zshk

۱۳۹۷/۴/۱۱
گروه جی اس ام سلام
من یکی از مدافعین شما هستم
بعضی تیتراتونو همچین مینویسین انگار مال ایرانه
مثلا کم مصرف ترین کلاس اوورهای بازار
یه خواهش میکنم اینجور چیزارو تو تیترش بنویسین کم مصرف ترین کلاس اوور های جهان
چون همه میدونن ایران فقط قوطی درست میکنه اونم با همکاریه چین
در ضمن تو تم مشکی برنامه حاشیه رنگیه قیمتها زرده که اصلا نمیذاره قیمت دیده بشه اونم بیزحمت درستش کنین
هرچند تو این .... قیمتها روزبروز تغییر میکنه و ارزونتر میشه