خانهاخبار
مشخصات اولین گوشی سامسونگ با سیستم‌عامل Android Go فاش شد

مشخصات اولین گوشی سامسونگ با سیستم‌عامل Android Go فاش شد

سامسونگ در حال آزمایش اولین گوشی خود با سیستم‌عامل Android Go است و مشخصات این مدل، به‌تازگی به‌دست آمده. انتظار می‌رود گوشی مذکور در اواخر تابستان عرضه شود.
۱۳۹۷/۴/۸

چندین گزارش، حاکی از آن است که سامسونگ درنظر دارد تا اولین گوشی‌هوشمند خود با سیستم‌عامل Android Go را به بازار عرضه نماید. این مدل که با شماره مدل SM-J260G شناخته می‌شود؛ چندین روز پیش با استفاده از Geekbench مورد ارزیابی قرار گرفت و دیتابیس عمومی این بنچمارک، جزئیاتی را پیرامون مشخصات سخت‌افزاری گوشی جدید سامسونگ با سیستم‌عامل Android Go فاش کرده است. 

image

علاوه‌براین، وب‌سایت SamMobile نیز گزارشی را با این ادعا که سامسونگ گوشی Android Go خود را در بازارهای مختلف آزمایش می‌کند؛ منتشر کرده است. بد نیست اشاره کنیم که Android Go نام نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید است که روی گوشی‌های مجهز به سخت‌افزار ضعیف با یک گیگابایت رم یا کم‌تر نصب می‌شود؛ حتی گوگل برنامه‌هایی نیز برای این گوشی‌ها توسعه داده است تا در هنگام اجرای آن‌ها، دستگاه دچار مشکل نشود. این برنامه‌ها را می‌توان از فروشگاه پلی‌استور گوگل دریافت کرد.

مشخصات سخت‌افزاری گوشی جدید سامسونگ با شماره مدل  SM-J260G

پیش از اینکه به مشخصات سخت‌افزاری اولین گوشی سامسونگ با سیستم‌عامل Android Go بپردازیم، باید اشاره کنیم که شرکت کره‌ای تاکنون هیچ گوشی را با سیستم‌عامل اندروید Go عرضه نکرده است. همچنین مدل مذکور در چندین نسخه مختلف عرضه خواهد شد که بسته به منقطه فروش، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید؛ این نسخه‌ها عبارتند از SM-J260G، SM-J620F و SM-J260M. ضمن اینکه از شماره مدل گوشی جدید سامسونگ پیداست که SM-J260 به عنوان یک عضو از سری Galaxy J عرضه خواهد شد و احتمالاً نسخه‌ای از گوشی Galaxy J2 خواهد بود. مشخصات فاش شده در رابطه با اندازه نمایشگر، دوربین سلفی و اصلی، پردازنده، حافظه، فضای ذخیره‌سازی، سیستم‌عامل و ظرفیت باتری اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. 

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری، باید اشاره کرد که SM-J260 به نمایشگر 5 اینچی Super AMOLED مجهز خواهد شد؛ رزولوشن صفحه‌نمایش در گزارش جدید مشخص نشده است اما احتمالاً qHD خواهد بود. در زیر پوسته گوشی از پردازنده اگزینوس 7570 استفاده شده است؛ این تراشه با چهار هسته پردازشی 1.4 گیگاهرتزی، قدرت لازم را برای پردازش محتوای مختلف تأمین می‌کند. سامسونگ برای گوشی جدید خود به یک گیگابایت رم رضایت داده است و همچنین این مدل را با 16 گیگابایت حافظه داخلی همراه ساخته؛ ممکن است بتوانید با استفاده از کارت حافظه Micro SD نسبت به افزایش فضای ذخیره‌سازی اقدام کنید. در قاب پشتی نیز از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی شده است و برای عکاسی سلفی نیز می‌توانید روی سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی در جلوی گوشی حساب باز کنید. همچنین بک باتری 2600 میلی‌آمپر ساعت، انرژی موردنیاز برای پردازنده و نمایشگر 5 اینچی گوشی جدید سامسونگ را از سری Galaxy J تأمین خواهد کرد.

image

زمان عرضه و بازارهایی که می‌توان Galaxy SM-J260F را خریداری کرد

با توجه به اطلاعاتی که پیرامون بازارهای عرضه گوشی Galaxy SM-J260F در اختیار داریم، این مدل در انگلستان، ازبکستان، آلمان، ایتالیا، اوکراین، روسیه، قزاقستان، فرانسه و لهستان مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین سامسونگ گوشی SM-J260G را که یک مدل دیگر از SM-J260G محسوب می‌شود، در بازارهای آرژانتین، بولیوی، شیلی، پاراگوئه و کلمبیا مورد ارزیابی قرار داده است. همین مدل همچنین در برخی از کشورهای آسیایی از جمله کامبوج، تایلند، مالزی و ویتنام ارزیابی شده است.

در رابطه با زمان معرفی گوشی جدید سامسونگ، شایعه شده است که کره‌ای‌ها اواخر تابستان را برای عرضه اولین گوشی اندرویدی خود با سیستم‌عامل Android Go انتخاب کرده‌اند؛ ضمن اینکه نباید این احتمال را نادیده گرفت که گوشی جدید سامسونگ با شماره مدل Galaxy SM-J260F پیش از Galaxy Note 9 معرف خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ به صورت رسمی تأیید کرده است که جانشین Galaxy Note 8 را در تاریخ 9 اوت معرفی می‌کند.

شما چه انتظاری از اولین گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ با سیستم‌عامل Android Go دارید؟ در صورت عرضه، آیا حاضر به خریداری آن خواهید بود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)