خانهاخبار
آستون مارتین DBS سوپرلگرا معرفی شد

آستون مارتین DBS سوپرلگرا معرفی شد

کمپانی آستون مارتین از محصول جدید به نام DBS سوپرلگرا به عنوان پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. این سوپراسپرت از یک موتور قدرتمند 12 سیلندری استفاده می‌کند.
۱۳۹۷/۴/۸

پس از انتشار تصاویر جاسوسی متعدد که بیشتر آنها در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت رسیده بود، سرانجام آستون مارتین از DBS سوپرلگرا، یک گرندتورر اسپرت، رونمایی کرد. DBS سوپرلگرا در واقع جایگزین ونکوئیش S می‌شود و به گفته آستون مارتین قصد دارد «یک تجربه فراموش نشدنی از رانندگی و شتاب گیری را ارائه کند.»

image
image

آستون مارتین از ترکیب جالبی برای نام‌گذاری DBS سوپرلگرا استفاده کرده، چراکه DBS یکی از نام‌هایی است که چندین سال پیش در محصولات این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به علاوه اینکه سوپرلگرا یکی از نام‌های مورد استفاده توسط انگلیسی‌ها در محصولاتشان بود و در زبان ایتالیایی به معنای «فوق سبک» است.

image
image

این گرندتورر جذاب از ساختار آلومینیومی سبک‌وزن به کار رفته در DB11 بهره می‌برد که اکنون تکامل پیدا کرده. سیستم تعلیق DBS سوپرلگرا از نوع جناقی دوبل و در عقب از نوع چند اتصالی است. این گرندتورر به صورت استاندارد از سیستم تعلیق انطباق پذیر بهره می‌برد و سه حالت رانندگی GT، اسپرت و اسپرت پلاس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

image
image

اما اجازه دهید در مورد جذاب‌ترین بخش DBS سوپرلگرا صحبت کنیم که قوای محرکه آن است. محصول جدید آستون مارتین از یک موتور 5.2 لیتری 12 سیلندر بهره می‌برد که توانایی تولید 715 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور را از دور 1800 تا 5000 دور بر دقیقه دارد. آستون مارتین این موتور را در ارتفاع پایینی تعبیه کرده تا توزیع وزن در بهترین وضعیت قرار داشته باشد و مرکز ثقل خودرو پایین بیاید.

این قدرت از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در کنار سیستم توزیع گشتاور به DBS سوپرلگرا اجازه می‌دهد بهترین هندلینگ را دهد و بهترین عملکرد را در شتاب‌گیری داشته باشد.

image
image

آستون مارتین می‌گوید DBS سوپرلگرا یک سوپر اسپرت تمام عیار و در عین حال یک گرندتورر بی‌نظیر است و در هر دو مورد کاملا عالی عمل می‌کند. DBS سوپرلگرا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد که این عدد خود به تنهایی تاییدکننده حرف آستون مارتین است. به علاوه این 12 سیلندر جذاب قادر است در مدت 6.4 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی به 340 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

آستون مارتین DBS سوپرلگرا در حالت استاندارد به ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های فراوانی مجهز شده که از جمله آنها می‌توان به پوشش چرم، ورود و استارت بدون کلید، سیستم پایش باد تایرها، دوربین 360 درجه به همراه دستیار پارک اشاره کرد. دیگر امکانات مهم این خودرو شامل سیستم اطلاعات و سرگرمی به همراه مسیریابی ماهواره‌ای، اتصال بلوتوث، USB، iPod و هماهنگی با گوشی‌های آیفون می‌شود.

image
image

اندی پالمر، مدیرعامل آستون مارتین در رابطه با این خودرو می‌گوید:

DBS سوپرلگرا نه تنها احیاکننده نام‌های بزرگ تاریخ آستون مارتین است، بلکه نشان دهنده بازگشت ما به نقطه اوج سوپر گرندتوررها هم هست. ساختار سبک وزن کربنی و آلومینیومی موجب شده تا DBS سوپرلگرا به یک محصول جذاب و باشکوه تبدیل شود.

قرار است فروش آستون مارتین DBS سوپرلگرا از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در ایالات متحده آغاز خواهد شد. قیمت پایه آن 304 هزار و 995 دلار اعلام شده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)