خانهاخبار
تراشه جدید کوالکام برای کودکان طراحی می‌شود!

تراشه جدید کوالکام برای کودکان طراحی می‌شود!

کوالکام از تراشه‌ی جدیدش با نام اسنپدراگون ور ۲۵۰۰رونمایی کرد، این تراشه برای استفاده در پوشیدنی‌های هوشمند کودکان طراحی شده است.
۱۳۹۷/۴/۷
image

کوالکام اخیرا سری جدیدی ازپردازنده‌هایش را برای گوشی‌های ارزان میان‌ر‌ده و با نام‌های اسنپدراگون 429، 439 و 632 به بازار معرفی کرد. حال این شرکت قصد دارد پردازنده جدیدی را برای پوشیدنی‌های هوشمند عرضه کند. این تراشه که اسنپدراگون ور 2500 نام دارد ممکن است کمی متفاوت از تصور ما باشد.

بر خلاف اسنپدراگون ور 2100 که در برخی ساعت‌های هوشمند موجود است و برای استفاده در پوشیدنی‌های هوشمند متداول طراحی شده است، ور 2500 مختص پوشیدنی‌های هوشمندیست که برای کودکان طراحی شده اند. در حال حاضر، حدود 10 نوع از این پوشیدنی‌ها از پردازنده قدیمی ور 2100 استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد کوالکام پتانسیل رشد بالایی را در این بخش از بازار حس کرده و به این ترتیب به فکر تولید تراشه اختصاصی برای آن افتاده است. این شرکت آمریکایی ادعا می‌کند که پردازنده جدیدش قابلیت‌های چشمگیری را به این دستگاه‌های هوشمند اضافه می‌کند مثل: افزایش عمر باتری تا 14٪ ، افزایش سرعت اتصال بلوتوث و پشتیبانی از اینترنت 4G. علاوه بر این، در تلاش برای جذب رضایت والدین، امکان استفاده از سیستم موقعیت یاب دقیق‌تری را فراهم می‌کند تا پیگیری موقعیت مکانی کودکان راحت‌تر باشد.

گذشته از همه اینها، به نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد هزینه سخت‌افزاری را برای تولیدکنندگان این پوشیدنی‌ها کاهش دهد، البته در صورتی که این تولیدکنندگان برای بهره مندی از مزیت‌های تراشه جدید از خیر سیستم‌عامل Wear OS بگذرند زیرا ور 2500 از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند. برای تحقق این هدف، کوالکام تراشه جدیدش را با نسخه جدیدی از اندروید عرضه می‌کند که بر اساس نسخه اوریو 8  طراحی شده است و روی یک حافظه 512 مگابایتی قرار دارد. علاوه بر این امکانات دیگری را نیز ارائه می‌دهد مثل: برخی سرویس‌های گوگل که مخصوص کودکان طراحی شده‌اند و همچنین امکان پرداخت از طریق NFC.

از آنجا که کوالکام عرضه این تراشه را احتمالا اواخر تابستان امسال آغاز خواهد کرد، برای خرید پوشیدنی‌های هوشمند مجهز به آن باید تا ابتدای سال 2019 صبر کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)