خانهاخبار
Xperia XZ3 Premium سونی با نمایشگر 4K فاش شد

Xperia XZ3 Premium سونی با نمایشگر 4K فاش شد

گوشی جدید سونی با شماره مدل H8616 در اسناد UAProf در وب‌سایت شرکت سازنده فاش شده است؛ گمان می‌رود این مدل، پرچمدار Xperia XZ3 Premium باشد که از نمایشگر 4K استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۷/۴/۶

آخرین گزارش‌ها، حاکی از آن است که شرکت سونی در جریان نمایشگاه IFA 2018 در ماه سپتامبر از گوشی پرچمدار جدید خود با نام Xperia XZ3 رونمایی خواهد کرد. همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، سال گذشته سونی در نیمه اول 2017 از گوشی رده‌بالای Xperia XZs و Xperia XZ Premium رونمایی کرد و سپس در نیمه دوم سال، پرچمدار Xperia XZ1 را ارائه داد. امسال نیز احتمالاً روند مشابهی تکرار خواهد شد و شرکت ژاپنی، پرچمدار جدیدی را در تابستان معرفی می‌کند؛ لازم به‌ذکر است که در نیمه اول سال 2018، سونی از گوشی‌های Xperia XZ2، اکسپریا ایکس‌زد 2 کامپکت و اکسپریا ایکس‌زد 2 پریمیوم رونمایی کرده. 

حال، اعلام شده است که سونی در حال توسعه جانشین جدیدی برای گوشی پرچمدار Xperia XZ2 Premium است که در ماه آوریل از آن رونمایی شده بود. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، گوشی جدید سونی با شماره مدل H8616 در اسناد UAProf در وب‌سایت شرکت سازنده فاش شده است؛ باید اشاره کرد که پیش‌تر، گوشی دیگر سازنده ژاپنی با شماره مدل H8416 در وب‌سیات GFXBench رؤیت شده بود.

اطلاعاتی که از گوشی جدید سونی با شماره مدل Sony H8616 به‌دست آمده، نشان می‌دهد که مدل مذکور از نمایشگری با رزولوشن 3840 در 1920 پیکسل بهره می‌گیرد؛ به عبارت بهتر، این گوشی به نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 2 به 1 مجهز شده است. رزولوشن گوشی جدید سونی که شماره مدل H8616 برای آن درنظر گرفته شده، با رزولوشن پرچمدار Xperia XZ2 Premium هم‌خوانی ندارد؛ نسخه 4K گوشی Xperia XZ2 به صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد 16:9 مجهز شده بود و به دلیل حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر، طراحی قدیمی داشت. همچنین اعلام شده است که گوشی Sony H8616 از آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی Android P یا اندروید 9.0 بهره می‌گیرد؛ نسخه نهایی اندروید 9 احتمالاً تا پایان تابستان برای گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد شد اما در حال‌حاضر، نام تجاری آن مشخص نشده است.

image

 در اسناد UAProf، اطلاعات‌ دیگری از پرچمدار آینده سونی با نام تجاری Xperia XZ3 Premium وجود ندارد؛ با این‌حال، ممکن است مدل مذکور با آخرین نسل از تراشه‌های پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 عرضه شود که پیش‌تر در گوشی‌های دیگری از جمله Xperia XZ2، اکسپریا ایکس‌زد 2 کامپکت و اکسپریا ایکس‌زد 2 پریمیوم به کار گرفته شده است. همچنین این احتمال وجود دارد که پرچمدار جدید سونی به دوربین دوگانه 19 و 12 مگاپیکسلی موشن آی مجهز شده باشد؛ Xperia XZ2 Premium نیز از دوربین دوگانه بهره می‌گیرد. 

بعید نیست برای عکاسی سلفی، سونی از سنسور 13 مگاپیکسلی در جلوی گوشی جدیدش بهره بگیرد. در مجموع، احتمال می‌دهیم گوشی Xperia XZ3 و Xperia XZ3 Premium شباهت‌هایی از نظر مشخصات سخت‌افزاری با یک‌دیگر داشته باشند؛ هرچند، رزولوشن نمایشگر آن‌ها با یک‌دیگر متفاوت خواهد بود.

در حال‌حاضر، مشخص نیست سونی چه زمانی از جانشین Xperia ZX2 Premium بهره خواهد برد؛ با این‌حال، ممکن است این گوشی مجهز به نمایشگر 4K در ماه نوامبر ارائه شود. سونی به احتمال زیاد در نمایشگاه IFA 2018 از دو گوشی Xperia XZ3 و Xperia XZ3 به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد تا رقابتی نزدیک با دیگر سازندگان در نیمه دوم سال 2018 داشته باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۷/۴/۷
سونی گفته قراره بازار گوشی هاشو از خاورمیانه خارج کنه و دیگه در خاورمیانه فعالیت نخواهد داشت . خیلی حیف شد اگر یه خورده سیاست هاشو درست میکرد و قیمت مناسب انتخاب میکرد اینطور نمیشد???