خانهاخبار
تراشه Kirin 1020 هوآوی با قدرت خیره‌کننده و پشتیبانی از 5G معرفی خواهد شد

تراشه Kirin 1020 هوآوی با قدرت خیره‌کننده و پشتیبانی از 5G معرفی خواهد شد

براساس یک گزارش، احتمالاً تراشه جدیدی توسط هوآوی در آینده معرفی خواهد شد که قدرت‌ پردازشی آن نسبت به Kirin 970 تا دو برابر افزایش یافته است.
۱۳۹۷/۴/۶

شرکت کوالکام مدتی پیش اعلام کرده بود که اولین محصولات با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات تا پایان سال به بازار عرضه خواهند شد؛ گمان می‌رود در اواخر سال 2018 از محصولاتی رونمایی شود که از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی خواهند کرد. شرکت هوآوی که خود تولید تراشه برای گوشی‌های هوشمندش را برعهده گرفته است (در واقع، HiSilicon که یکی از شرکت‌های تابعه هوآوی است؛ برای گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی تراشه Kirin تولید می‌کند) درنظر دارد تا اولین محصول خود را با پشتیبانی از 5G در سال آینده عرضه نماید. همین موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که شرکت چینی از فرصت یک ساله خود برای بهبود محصولات جدیدش با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات در مقایسه با محصولات مجهز به تراشه‌های کوالکام که از 5G پشتیبانی خواهند کرد؛ استفاده می‌کند.

براساس اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده است، هوآوی درنظر دارد تا با عرضه نسل پنجم ارتباطات و فراگیر شدن آن، چیپ‌‍ست Kirin 1020 را به صورت انبوه تولید نماید؛ بدین شکل، انتظار می‌رود شرکت چینی گوشی‌های هوشمندی را مجهز به این چیپ‌ست عرضه نماید. آن‌طور که پیداست، تراشه جدید هوآوی به قدری قدرت‌مند خواهد بود که از نظر پردازشی، عملکرد آن نسبت به Kirin 970 تا دو برابر ارتقا پیدا کرده است؛ به همین جهت، محصولاتی که با تراشه Kirin 1020 عرضه شوند، خواهند توانست امتیاز خیره‌کننده 400 هزار را در بنچمارک AnTuTu به‌دست آورند.

image

باید اشاره کرد که چیپ‌ست Kirin 970 در حال‌حاضر، در پرچمداران مختلف هوآوی مورد استفاده قرار گرفته است؛ به عنوان مثال، Mate 10 و Mate 10 Pro اولین محصولاتی هستند که با تراشه Kirin 970 به بازار عرضه شده‌اند. همچنین پرچمداران جدید Huawei P20 و Huawei P20 Pro از تراشه نسبتاً قدیمی Kirin 970 بهره می‌گیرند؛ چیپ‌ست مذکور، اواخر تابستان 2017 معرفی شده بود. ساب‌برند Honor هوآوی نیز که تعدادی گوشی پرچمدار عرضه کرده است، Honor 10 را مجهز به تراشه Kirin 970 ارائه می‌دهد؛ همچنین Honor Play که یک گوشی گیمینگ است، از تراشه مذکور استفاده می‌کند. لازم به‌ذکر است که Kirin 970 از واحد پردازش عصبی بهره می‌گیرد و همین موضوع باعث شده است تا پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی‌های پرچمدار 2018 هوآوی و برند Honor امکان‌پذیر باشد؛ در زمان رونمایی از میت 10 و میت 10 پرو، پشتیبانی Kirin 970 یکی از برتری‌های این چیپ‌ست نسبت به اسنپدراگون 835 کوالکام و اگزینوس 8895 سامسونگ به شمار می‌رفت.

با اینکه Kirin 1020 امسال معرفی نخواهد شد، شرکت چینی در حال توسعه تراشه دیگری تحت عنوان Kirin 980 است که برای رقابت با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام و اگزینوس 9810 عرضه خواهد شد. گمان می‌رود که Kirin 980 در پرچمدار نیمه دوم 2018 هوآوی که احتمالاً سری Mate 20 باشد، مورد استفاده قرار بگیرد؛ این تراشه از نظر پردازشی نسبت به Kirin 970 بهبود یافته است و احتمالاً در این بازه زمانی که هوآوی برای توسعه تراشه جدیدش در اختیار داشته، توانسته قدرت پردازشی Kirin 980 را نسبت به اسنپدراگون 845 کوالکام بهبود دهد.

از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن نگاه کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)