خانهاخبار
وزارت ارتباطات نام واردکنندگان سودجو موبایل را معرفی کرد

وزارت ارتباطات نام واردکنندگان سودجو موبایل را معرفی کرد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نام 40 واردکننده متخلف گوشی‌های موبایل را منتشر کرد و وعده داد از سوی نهادهای نظارتی برخورد با آنها را پیگیری خواهد کرد.
۱۳۹۷/۴/۴
image

در پی بالا رفتن لحظه‌ای قیمت ارز آزاد در کشور و عدم ثبات در بازار، طی روزهای گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه و غیرمنطقی بسیاری از کالاها بودیم. از جمله کالاهایی که در این مدت با افزایش قیمت شدیدی مواجه شد، وسایل الکترونیکی مثل گوشی موبایل، لپ‌تاپ و... بود که علاوه بر خریداران، فروشندگان را نیز به وحشت انداخت و اعتراضات فراوانی را در پی داشت.

روز گذشته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتر خود نوشت:

لیست شرکتهایی که به آنها ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه به آنها تخصیص یافته است، با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، تا ساعاتی دیگر توسط روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر خواهد شد.

اشاره آقای جهرمی به شرکت‌های واردکننده‌ای است که برای واردات گوشی‌های موبایل از دولت دلار 4200 تومانی دریافت کرده‌اند ولی در قبال آن یا جنسی وارد نکرده‌اند و یا ارزش کالاهای وارداتی آنها بسیار کمتر از ارزش سفارش ثبت شده آنها است.

همچنین بسیاری از این شرکت‌ها با اینکه گوشی‌های موبایل را با دلار 4200 تومانی به کشور وارد کرده‌اند اما آنها را با نرخ دلار آزاد در بازار کشور به فروش می‌رسانند که تخلفی آشکار حساب می‌آید و از سوی نهادهای نظارتی قابل پیگیری است.

شب گذشته وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات به وعده خود عمل کرد و فهرست شرکت‌های واردکننده سودجو را در اختیار رسانه‌ها قرار دارد.

در جدول اول میزان ارز دولتی تخصیص یافته برای ثبت سفارش‌ شرکت‌های مختلف در سه ماهه نخست سال 1397 را مشاهده می‌کنید که جمعا بیش از 220 میلیون یورو دریافت کرده‌اند. اما ارزش گوشی‌های موبایل ترخیص شده از گمرک در همین دوره زمانی اندکی بیش از 75 میلیون یورو است.

image
image

وزیر ارتباطات در گفتگوی تلویزیونی خود عنوان کرد:

این توانمندی را به واسطه اجرای طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه داریم که بر اساس شماره سریال هر گوشی اعلام کنیم برای واردات کدام گوشی‌ها از ارز مصوب استفاده شده و کدام یک با ارزی غیر از آن وارد بازار کشور شده است.

آذر جهرمی قول داد به زودی از طریق سامانه *7777# امکانی را در اختیار مردم قرار دهد تا مشخص شود گوشی خریداری شده آنها با دلار 4200 تومانی وارد کشور شده یا خیر؛ تا در صورتی که فروشنده گران‌فروشی کرده باشد، خریدار بتواند به سازمان تعزیرات مراجعه و شکایت خود را ثبت کند.

او در ادامه گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نام شرکت‌هایی که ارز دولتی به آنها تخصیص یافته است را منتشر می‌کند و برخورد قانونی با واردکنندگان متخلف را پیگیری خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

یحیی

۱۳۹۷/۵/۱۷
با سلام خدمت وزیر جوان اقای جهرمی اگر تمام وزرا مثل این وزیر جوان پاکدست باشند و با مردم صادق باشند دزدان این مملکت را بمردم معرفی کنند و با فساد مبارزه کنند مملکت به این روز گرفتار نمیشد که من بازنشسته جانباز ارتشی با 30سال خدمت ماهیانه 300دلال حوقوق بگیرم و زیر خط فقر زندگی کنم خدا رحم کند به ان کارگر روزمزد یک روز کار است 10روز بیکار میشود

جواد

۱۳۹۷/۴/۵
اسمم منتشر کردن طرف رفته 26 میلیون ارز دولتی گرفته 25هزار گوشی وارد کرده 20 هزارتاشو یک جا با 2 میلیون اختلاف قیمت (محاسبه با سودارز ازاد)داده به یه شرکت دیگه اخرش چی میشه؟؟؟؟

مهمان

۱۳۹۷/۴/۵
در پاسخ به آقای علی سجادی
تا زمانیکه شما (ماها) فکر میکنی (میکنیم) مسئولین از طرفی عزیزند و از طرفی اونها هستند که باید یه کاری بکنند، وضع از این هم بدتر میشه.
خواندن کتاب < لطفا گوسفند نباشید > اثر محمود نامنی خالی از لطف نیست.

sajjadeshonam

۱۳۹۷/۴/۵
دمشنون گرم..باز همین که اسمشونو منتشر کردن یعنی برای برخوردشون هم کاری میکنن وبقیه حساب دستشون میاد...اگه بتونی استعلامم بگیری که عالی میشه

شهاب

۱۳۹۷/۴/۵
سایتتون تصاویر خبر ها را نشان نمیده .مرورگر را هم عوض کردم و هم ابدیت ولی انگار مشکل داره