خانهاخبار
گوشی Redmi 6 Pro شیائومی با نمایشگر 19:9 معرفی شد

گوشی Redmi 6 Pro شیائومی با نمایشگر 19:9 معرفی شد

شیائومی میان‌رده جدیدش را با نام Redmi 6 Pro معرفی کرده که دوربین دوگانه دارد و همچنین در بالای نمایشگر آن، بریدگی اعمال شده است.
۱۳۹۷/۴/۴

شرکت شیائومی، به‌تازگی از گوشی جدیدش با نام Redmi 6 Pro رونمایی کرده است؛ مدل مذکور با بریدگی در بالای نمایشگر خود همراه شده است تا بدین شکل از نسل قبل متمایز شود. همچنین میان‌رده جدید شیائومی از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت، تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام، سیستم تشخیص چهره مبتنی بر هوش صمنوعی و دستیار صوتی بهره می‌گیرد.

image

قیمت و زمان عرضه گوشی Redmi 6 Pro شیائومی

قیمت گوشی جدید Redmi 6 Pro از 999 یوآن (10400 روپیه / 153.5 دلار) آغاز می‌شود؛ مدل پایه که چنین قیمتی برای آن درنظر گرفته شده است، از سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد. نسخه مجهز به چهار گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه با قیمت 1199 یوآن (184 دلار) فروخته خواهد شد و همچنین خواهید توانست مدل مجهز به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه را با پرداخت 1299 یوآن (199.6 دلار) خریداری کنید. فروش Redmi 6 Pro از تاریخ 26 ژوئیه آغاز خواهد شد؛ همچنین ثبت‌نام برای مرحله اول فروش میان‌رده جدید شیائومی در حال‌حاضر صورت می‌گیرد. جدیدترین میان‌رده شیائومی به رنگ مشکی، آبی، طلایی، صورتی و قرمز راهی بازار خواهد شد.

image

مشخصات سخت‌افزاری گوشی Redmi 6 Pro شیائومی

گوشی دو سیم‌کارت Redmi 6 Pro با رام MIUI 9 همراه شده است؛ این رام مبتنی بر اندروید اوریو بوده و البته احتمالاً در آپدیت جداگانه، گوشی جدید شیائومی به MIUI 10 ارتقا پیدا خواهد کرد. برای جدیدترین عضو از سری Redmi 6، یک نمایشگر 5.84 اینچی با رزولوشن FHD+ درنظر گرفته شده است؛ رزولوشن واقعی نمایشگر، 1080 در 2280 پیکسل بوده و همین موضوع باعث شده است تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش 19:9 باشد. شیائومی همچنین اعلام کرده است که نمایشگر Redmi 6 Pro تا 84 درصد از طیف رنگ NTSC پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، گوشی Redmi 6 Pro از نمایشگری بهره می‌گیرد که فاقد حاشیه در قسمت بالای خود است؛ به جای تعبیه حاشیه، بریدگی در بالای صفحه‌نمایش ایجاد شده که محل جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است. با اینکه حاشیه‌ی پایین‌ نمایشگر نسبتاً ضخیم است اما به‌‍نظر می‌رسد نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه با تعبیه بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، مناسب باشد.

image

تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام مجهز به هشت هسته پردازشی 2 گیگاهرتزی و واحد پردازش گرافیکی Adreno 506 قلب تپنده Redmi 6 Pro شیائومی است؛ همچنین این گوشی از سه یا چهار گیگابایت رم بهره می‌گیرد و در دو مدل با 32 و 64 گیگابایت حافظه به فروش می‌رسد. در قسمت مربوط به قیمت و زمان عرضه میان‌رده جدید شیائومی، گفته شد که مدل مجهز به چهار گیگابایت رم در دو نسخه با 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس است اما نمی‌توانید مدل مجهز به سه گیگابایت رم را با 64 گیگابایت حافظه داخلی خریداری نمایید. صرف‌نظر از اینکه کدام مدل را برای خرید انتخاب کنید، تمامی نسخه‌ها از کارت حافظه Micro SD پشتیبانی می‌کنید و می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

شیائومی در قاب پشتی گوشی جدید خود از دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، می‌تواند پیکسل‌هایی به بزرگی 1.25 میکرون به ثبت برساند و از لنزی با دیافراگم F2.2 برخوردار است. برای دورین اصلی همچنین فلاش LED درنظر گرفته شده است که عکاسی در محیط‌های تاریک را امکان‌پذیر می‌کند. در جلوی گوشی نیز از سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده شده است که می‌تواند عکس‌های پرتره را به ثبت برساند؛ در این حالت، هوش مصنوعی وظیفه تشخیص سوژه و مات کردن پس‌زمینه آن‌را برعهده دارد. همچنین دوربین سلفی، قادر به عکاسی HDR است.

برای احراز هویت کاربران از دو سیستم استفاده شده است؛ می‌توانید از سنسور اثرانگشت یا سیستم تشخیص چهره استفاده کنید. سنسور اثرانگشت در قاب پشتی جای گرفته است و سیستم تشخیص چهره از طریق دوربین سلفی، قادر است هویت کاربران را احراز نماید؛ البته شیائومی مدعی است که هوش مصنوعی، عملکرد سیستم تشخیص چهره را ارتقا داده. 

Xiaomi Redmi 6 Pro به درگاه micro USB مجهز شده است و از جک هدفون 3.5 میلی‌متری استفاده می‌کند؛ این گوشی همچنین از دو باند وای‌فای 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. لازم به‌ذکر است که میان‌رده جدید شیائومی تنها 7.5 میلی‌متر ضخامت دارد؛ این در حالی است که از باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد.

شما جی‌اس‌امی‌ها مشخصات گوشی Redmi 6 Pro شیائومی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محسن

۱۳۹۷/۶/۳۰
سه میلیون پولشه

m

۱۳۹۷/۴/۴
بیاد ایران میشه 3 میلیون تومن

مجتبی

۱۳۹۷/۴/۴
ب نظر گوشی مقرون ب صرفه ایی هست.تو این رنج قیمتی عالیه