خانهاخبار
نسل جدید شورولت بلیزر معرفی شد

نسل جدید شورولت بلیزر معرفی شد

کمپانی شورولت از نسل جدید شاسی بلند بلیزر رونمایی کرد. این، با آن چیزی که ما ایرانیان از بلیزر در ذهن داریم، کاملا متفاوت است!
۱۳۹۷/۴/۲

کمپانی شورولت سرانجام از نسل جدید شاسی بلند بلیزر رونمایی کرد که اکنون به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط شناخته می‌شود که جایی بین شورولت اکوئیناکس و شورولت تراورس قرار می‌گیرد.

بلیزر نام آشنایی برای بیشتر علاقه‌مندان به خودرو در ایران است چراکه نسل اول این شاسی بلند در بازار ایران به فروش رسید و همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین کلاسیک‌های بازار و یکی از معدود شاسی بلندهای کلاسیک شناخته می‌شود. بلیزر در طول این سالیان سرگذشت پرفراز و نشیبی داشته که توضیح آن، زمان جداگانه‌ای می‌طلبد و در این نوشتار قصد داریم به معرفی نسل جدید آن بپردازیم. تصاویر زیر مربوط به نسل اول شورولت بلیزر هستند.

image

 

image

 

در مجموع باید بلیزر جدید را یک کراس اوور زیبا و اسپرت بدانیم که در طراحی بدنه آن به ویژه در نمای جلو، اشتراکات زیادی میان آن و شورولت کامارو 2019 دیده می‌شود. نمای جلو کمی هم ما را یاد طراحی جیپ چروکی می‌اندازد چراکه چراغ‌های دیلایت و چراغ‌های اصلی دز محل جداگانه‌ای قرار گرفته‌اند.

image

 

image

 

به طوری که چراغ‌های دیلایت در محل اصلی و چراغ‌های اصلی از نوع HID در زیر آنها و بر روی سپر جلو دیده می‌شوند. به علاوه جلو پنجره بزرگ در کنار ورودی‌های هوا در نمای جلو، توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. شورولت خطوط زیادی را بر روی بدنه بلیزر در نظر گرفته؛ یکی از آنها از چراغ‌های جلو شروع و به آینه‌های جانبی ختم می‌شود. اما یک خط زیبای دیگر از روی گلگیر جلو شروع می‌شود و در انتها گویی به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود که یکی به سمت چراغ‌های عقب و دیگری به سمت اسپویلر متصل به سقف کشیده شده. البته خطی که از دستگیره درهای عقب به سمت چراغ‌های عقب امتداد یافته را می‌توان یک ویژگی مجزا دانست.

image

 

image

 

شورولت دو موتور متفاوت را برای بلیزر در نظر گرفته. موتور به کار رفته در نسخه پایه حجمی معادل 2.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و قادر است 193 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور قدرتمندتر، حجم 3.6 لیتری دارد و 6 سیلندر است و قدرت آن به حداکثر 305 اسب بخار و گشتاور آن به 365 نیوتن متر می‌رسد. برای هر دو نسخه تنها یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک در دسترس است.

image

 

image

 

هر دو مدل به ویژگی خاموش-روشن کردن هوشمند موتور مجهز شده‌اند که مصرف سوخت را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. مدل‌های چهار چرخ متحرک، از سیستم توزیع گشتاور بهره می‌برند که در مواقعی که خودرو در حالت AWD نیست، قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. اما تریم‌های بالاتر RS و Premier از سیستم پیچیده‌تر چهار چرخ متحرک AWD دو کلاچه استفاده خواهند کرد.

البته این تنها تفاوت تریم‌های RS و Premier نیست بلکه شورولت تغییرات ظاهری دیگری هم در این تریم‌ها اعمال می‌کند. به طوری که تریم Premier در برخی بخش‌ها از قطعات کروم بهره می‌برد در حالی که در تریم RS قطعات مشکی رنگی دیده می‌شود.

image

 

image

شورولت برای طراحی کابین بلیزر هم سنگ تمام گذاشته و ما با یک خودرو کاملا مدرن روبه‌ر هستیم. طراحی کابن با تمرکز بر راننده صورت پذیرفته و فضای بیشتری برای زانو راننده در نظر گرفته شده است. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد دیده می‌شود و ورودی‌های هوا شکلی مدور دارند. در اینجا هم می‌توانید تاثیرپذیری طراحان بلیزر از کامارو را مشاهده کنید.

بلیزر برای نخستین بار از سیستم مدیریت فضای بار شورولت استفاده می‌کند که با استفاده از یک ریل و قطعات دیگر، فضای بار را به بخش‌های مجزا تقسیم می‌کند تا شما دسترسی راحت‌تری برای قرار دادن وسایل کوچک داشته باشید. این ویژگی به صورت استاندارد برای تریم‌های RS و Premier عرضه می‌شود.

image

 

image

به علاوه شورولت تصمیم گرفته بلیزر جدید را به ویژگی‌ها و تکنولوژی‌هایی نظیر شارژ بدون سیم گوشی هوشمند، 6 پورت USB، باز کن خودکار صندوق عقب به صورت استاندارد برای نسخه‌های RS و Premier، کروز کنترل تطبیقی، و گرمکن اتوماتیک فرمان و نیز گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلی‌ها (که به وسیله ریموت کنترل، قابل مدیریت هستند) مجهز نموده است.

فروش شورولت بلیزر از سال 2019 آغاز خواهد شد. جزئیات مربوط به قیمت آن همزمان با فروش اعلام می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

mking

۱۳۹۷/۴/۳
ماشین یعنی این

نوید

۱۳۹۷/۴/۲
یک اشغال دیگه از خودروسازی امریکا....خوشگل و تودل برو ولی کم کیفیت و بی خاصیت...تقریبا عین تمام اجناس امریکایی که فقط ملت ما روشون تعصب دارن

..

۱۳۹۷/۴/۲
چه قیافه لاتی و تو دل برویی داره لامصب :((((
خو این بخاد بیاد ایران 3 تومن قیمت میزارن روش
ولی انصافا تهشههههههههه / اونوقت چینم ماشین میزنه