خانهاخبار
اپل شما را ناامید خواهد کرد؛ خبری از iPhone SE 2 نیست

اپل شما را ناامید خواهد کرد؛ خبری از iPhone SE 2 نیست

براساس خبری که Forbes منتشر کرده است، کوپرتینویی‌ها امسال از جانشین iPhone SE رونمایی نخواهند کرد و به جای این مدل، روی سه گوشی دیگر متمرکز خواهند شد.
۱۳۹۷/۴/۱

یکی از موردانتظارترین گوشی‌های امسال اپل، iPhone SE 2 بود؛ بسیاری از طرفداران نسل قبل برای عرضه آیفون 4 اینچی جدید اپل لحظه‌شماری می‌کنند اما شرکت آمریکایی به صورت رسمی به عرضه جانشین iPhone SE اشاره نداشته است. با این‌حال، گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون نسل جدید iPhone SE منتشر شده است؛ از جمله اینکه برخی سازندگان لوازم جانبی، محصولات جدیدی را برای iPhone SE 2 ارائه داده‌اند و حتی تصاویری از فایل‌های CAD این گوشی به‌دست آمده است.

صرف‌نظر از تمامی شایعاتی که تا به‌حال پیرامون آیفون 4 اینچی جدید اپل منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد جانشین iPhone SE هیچ‌گاه به بازار عرضه نخواهد شد؛ منابع Olixar (سازنده کیس برای گوشی‌های هوشمند) اخیراً اعلام کرده‌اند که iPhone SE 2 در سال 2018 به بازار عرضه نخواهد شد زیرا شرکت اپل روی توسعه و تولید مدل‌های بزرگ‌تر که از طراحی مشابه با آیفون 10 بهره می‌گیرند؛ متمرکز شده است. همان‌طور که احتمالاً در شایعات گذشته خوانده‌اید، اپل سه آیفون در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد که با طراحی مشابه با آیفون 10 تولید می‌شوند؛ آیفون‌های جدید نمایشگر 5.8 اینچی OLED، نمایشگر 6.1 اینچی LCD و صفحه‌نمایش 6.5 اینچی OLED دارند و تمامی آن‌ها به سیستم تشخیص چهره، طراحی بدون لبه و پنل پشتی از جنس شیشه مجهز خواهند شد.

image

اقدام اپل برای عدم عرضه iPhone SE 2 منطقی به‌نظر می‌رسد؛ به خصوص زمانی‌که بسیاری از خریداران به دنبال گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ هستند و همین موضوع، عرضه یک گوشی جدید با نمایشگر 4 اینچی را دور از ذهن نشان می‌دهد. البته برخی مدعی شده بودند که آیفون جدید اپل با ابعادی مشابه با iPhone SE ارائه می‌شود اما به نمایشگر بزرگ‌تری در مقایسه با نسل قبل مجهز شده است. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شد iPhone SE 2 با طراحی مشابه با آیفون 10 ارائه شود؛ به همین جهت، گمان می‌رفت بریدگی در بالای نمایشگر اعمال خواهد شد تا دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب در پنل جلوی گوشی جای بگیرد.

آن‌طور که خبرگزاری Forbes ادعا می‌کند، شرکت Olixar با اطلاع از مشخصات نهایی iPhone SE 2 یا مدل 2018 آیفون SE تصمیم به تولید وسیله جانبی برای گوشی 4 اینچی جدید اپل می‌گیرد؛ با این‌حال، اکنون که متوجه شده تولید جانشین iPhone SE متوقف شده است، تصمیم گرفته تا از طراحی لوازم جانبی جدید برای iPhone SE 2 دست بکشد! توقف تولید iPhone SE 2 در حالی اعلام شده است که گمان می‌رفت تا رونمایی از این گوشی، زمان زیادی باقی نمانده باشد؛ این موضوع برای افرادی که برای عرضه iPhone SE 2 لحظه‌شماری می‌کردند، خبر چندان خوشایندی محسوب نخواهد شد! با عدم معرفی iPhone SE 2 در رویداد WWDC 2018 برخی به اوایل تابستان بزه عنوان زمان رونمایی از آیفون 4 اینچی جدید کوپرتینویی‌ها اشاره داشتند.

با اینکه اپل از عرضه آیفون جدید خود با نمایشگر 4 اینچی دست کشیده است، این احتمال همچنان وجود دارد که در آینده نزدیک، نسخه مینی آیفون‌های اپل عرضه شود؛ هرچند، این موضوع در حال‌حاضر دور از ذهن به‌نظر می‌رسد. 

در صورتی‌که اطلاعات جدید صحت داشته باشند و اپل رسماً از ادامه تولید iPhone SE 2 دست کشیده باشد، آیا مایل به خریداری آیفون‌های 2018 اپل هستید؟ 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

rainman518

۱۳۹۷/۴/۱
سلام
ایفون SE2 روح نوستالوژی در کالبد تکنولوژی
اخبار کوپرتینی ها همیشه مجهول و جزء سیاست های اپل هست
اگه تولید بشه که احتمالش هم کم نیست ،جزء گزینه های خریدم هست