خانهاخبار
گوشی OPPO Find X معرفی شد؛ حذف کامل حاشیه‌ها از اطراف نمایشگر

گوشی OPPO Find X معرفی شد؛ حذف کامل حاشیه‌ها از اطراف نمایشگر

شرکت چینی OPPO از گوشی جدیدش با نام Find X رونمایی کرده است که بیشتر از 92 درصد از پنل جلوی آن به نمایشگر 6.4 اینچی اختصاص یافته.
۱۳۹۷/۳/۳۱

بازار گوشی‌های هوشمند، این روزها شاهد محصولاتی است که حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر خود دارند؛ برخی سازندگان نظیر اپل، هوآوی و ال‌جی با اعمال بریدگی در بالای صفحه‌نمایش و برخی دیگر مانند سامسونگ با باریک‌تر کردن حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر محصولات خود، سعی دارند تا نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را افزایش دهند. در حالت دوم، نمی‌توان یک گوشی را واقعاً بدون حاشیه نامید و البته بعید است طراحی گوشی‌های هوشمندی که در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارند، مدنظر شما قرار بگیرد؛ همین موضوع باعث شده است تا سازندگان، حالت دیگری را نیز برای افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه درنظر بگیرند که در این حالت، دوربین سلفی به صورت کشویی بوده و همین موضوع باعث خواهد شد تا حاشیه‌ی بالای نمایشگر حذف شود.

image

شرکت OPPO که این روزها در حال پیشرفت است و محبوبیتش بیشتر می‌شود، اخیراً از گوشی با نام OPPO Find X رونمایی کرده است که دوربین اصلی و سلفی آن به صورت کشویی باز می‌شود؛ در این حالت، می‌توانید از دوربین دوگانه برای عکاسی استفاده کنید و با یک دوربین که سمت دیگر اسلایدر قرار دارد، عکس‌های سلفی بگیرید. همچنین شرکت چینی، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی را نیز برای گوشی Find X درنظر گرفته است تا پرچمدار جدیدش، دست کمی از آیفون 10 اپل و شیائومی می 8 نداشته باشد! این در حالی است که بیشتر گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم تشخیص چهره از دوربین سلفی برای احراز هویت کاربران استفاده می‌کنند.

image

هنگامی‌که مایل به ثبت عکس باشید، اسلایدر در مدت 0.5 ثانیه باز شده و به شما کمک خواهد کرد تا عکس دلخواه خود را به ثبت برسانید؛ شرکت OPPO به کاربران اطمینان خاطر داده است که تا 300 هزار بار، عملکرد اسلایدر مورد ارزیابی قرار گرفته تا بدین شکل، از بابت وضعیت اسلایدر اطمینان حاصل شود. ضمن اینکه شرکت چینی مدعی است که یک شخص در طول روز، 50 تا 100 بار گوشی خود را آنلاک می‌کند و به همین خاطر، می‌توان اطمینان حاصل نمود که اسلایدر تا پنج سال بدون مشکل قابل استفاده باشد.

image

با توجه به اینکه شرکت چینی، حاشیه‌ی بالای نمایشگر را حذف کرده است (این کار به کمک طراحی کشویی دوربین سلفی و اصلی، امکان‌پذیر شده)؛ نسبت ابعاد صفحه‌نمایش OPPP Find X به بدنه این گوشی به 92.25 درصد می‌رسد. برای پرچمدار جدید OPPO از یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی OLED استفاده شده است؛ با وجود اندازه نمایشگر، شرکت چینی به رزولوشن FHD+ برای صفحه‌نمایش Find X رضایت داده است. بد نیست مجدداً اشاره کنیم که حاشیه‌ی بالای نمایشگر از گوشی Find X به طور کامل حذف شده است؛ البته حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش باقی مانده اما ضخامت آن به قدری کم است که تشخیص این حاشیه‌ چندان ساده نخواهد بود!

از آنجایی‌که Find X یک گوشی رده‌بالا است، بهترین سخت‌افزار ممکن را نیز به همراه دارد؛ برای این مدل از پردازنده قدرت‌مند اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده شده است که در پرچمداران دیگر از جمله Galaxy S9 Plus سامسونگ و Xiaomi Mi 8 می‌توانید نظیر آن‌را پیدا کنید! هشت گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی، به شما اطمینان می‌دهد که گوشی جدید شرکت OPPO دست کمی از رقبایش ندارد؛ بلکه در برخی موارد، بهتر از آن‌ها نیز خواهد بود. ظرفیت باتری گوشی جدید شرکت OPPO به 3700 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد و می‌توانید که قابلیت شارژ سریع VOOC وقت چندانی از شما بابت شارژ مجدد باتری نمی‌گیرد. 

image

در صورتی‌که مایل هستید از جزئیاتی پیرامون گوشی Find X در زمینه عکاسی مطلع شوید، با دیدن مشخصات آن احتمالاً شوکه خواهید شد! پرچمدار جدید OPPO به دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی مجهز شده است و در پشت اسلایدر که برای عکاسی با دوربین اصلی کاربرد دارد، دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی جای گرفته است. فلاش LED نیز برای دوربین اصلی درنظر گرفته شده است که عکاسی در محیط تاریک را امکان‌پذیر می‌کند. این گوشی با قیمت 999 یورو و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 به بازار عرضه خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

mmd

۱۳۹۷/۵/۷
دادچ الان فقط glx هههههههه میتونیم بخریم

احصان

۱۳۹۷/۴/۲۷
حدود ۱ سال پیش واسه ما از چین oppo(یکی از مدل های قدیمیش )آورده بودند. ما اینو با iphone7مقایسه کردیم همهمون شاخ در آوردیم بار اولمون بود oppo می دیدیم ودی خیلی سر تر بود

alireza024

۱۳۹۷/۴/۲
یاد دوران طلایی نوکیا افتادم , همیشه یه کار متفاوت واسه ارایه داشت

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۴/۲
همه جا رو چین فرا گرفته، اون وقت می گن خودروهای چینی خوب نیستن!

حبیب بخشی

۱۳۹۷/۴/۲
این عالیه اما vivo nex s که تقریبا برادر همین کمپانی هست یکی اینکه اج نیست دوم اینکه فقط سلفیش اسانسوری هست که بهتره البته نظر منه این دومدل خیلی شبیه هم هستند مدل جدیدشون فقط فرقشون تو اون دومورد هست که گفتم ومابقی موردها جزئی اختلاف دارن