خانهاخبار
پردازنده اسنپدراگون 680 کوالکام با شش هسته در راه است

پردازنده اسنپدراگون 680 کوالکام با شش هسته در راه است

کوالکام به‌تازگی عملکرد پردازنده اسنپدراگون 680 را در یک گوشی مورد ارزیابی قرار داده است؛ به‌نظر می‌رسد این پردازنده عملکرد بهتری نسبت به تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام خواهد داشت.
۱۳۹۷/۳/۳۰

کوالکام مدتی پیش از سری تراشه‌های اسنپدراگون 700 خود با هدف از میان برداشتن خلاء میان گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده‌های گران‌قیمت رونمایی کرد؛ بدین شکل، تجربه قدرت پردازشی مانند گوشی‌های رده‌بالا در میان‌رده‌ها امکان‌پذیر خواهد شد و ویژگی‌هایی که پرچمداران ارائه می‌دهند، به گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر راه پیدا می‌کند. از سری 700، کوالکام چیپ‌ست اسنپدراگون 710 را رونمایی کرده است و اخیراً نیز تراشه اسنپدراگون 680 در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که به زودی برای گوشی‌های میان‌رده عرضه خواهد شد.

آن‌طور که پیداست، تراشه اسنپدراگون 680 شامل شش هسته پردازشی خواهد بود؛ در این پردازنده از ترکیب چهار هسته میان‌رده و دو هسته قدرت‌مند استفاده شده است که پیش‌تر آن‌را در تراشه‌های دیگری از جمله اسنپدراگون 650 و اسنپدراگون 808 دیده بودیم. توجه داشته باشید که اسنپدراگون 680 ممکن است نام نهایی پردازنده جدید کوالکام نباشد؛ به عنوان مثال، در ابتدا اسنپدراگون 710 با نام «اسنپدراگون 670» شناخته می‌شد. تراشه جدیدی که کوالکام در حال توسعه آن است، از دو هسته پردازشی 2.15 گیگاهرتزی بهره می‌گیرد که با پردازده کریو 260 در اسنپدراگون 660 کوالکام و کریو 400 در اسنپدراگون 700 هم‌خوانی دارد.

image

با این‌حال، عملکرد تک هسته پردازشی در تراشه اسنپدراگون 680 بالاتر از اسنپدراگون 660 است؛ این تراشه توانسته امتیاز 1900 را به‌دست آورد اما تراشه قدیمی اسنپدراگون 660 کوالکام در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی، به امتیاز 1600 رضایت داده است. به همین جهت، گمان می‌رود که در اسنپدراگون 680 کوالکام از پردازنده‌ جدید کریو از نسل چهارم استفاده شده باشد. در حالی‌که اسنپدراگون 680 موفق به کسب امتیاز بالاتر در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی در مقایسه با اسنپدراگون 660 کوالکام شده است، نتوانسته امتیاز بالاتری در ارزیابی تمامی هسته‌های پردازشی فعال به‌دست آورد؛ البته این موضوع در استفاده معمول چندان نمود پیدا نخواهد کرد!

نمونه‌ای که کوالکام تراشه اسنپدراگون 680 را روی آن مورد ارزیابی قرار داده است، از شش گیگابایت رم بهره می‌گیرد؛ با این‌حال، مشخص نیست گوشی‌های مجهز به پردازنده جدید کوالکام چه زمانی وارد بازار خواهند شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Shahab

۱۳۹۷/۳/۳۰
کاربرایی که سرعت و عملکرد تقریبا بینقص دستگاه براشون مهمه واقعا باید قدردان کوالکام باشن هرچند که سیاستش یکم غیرمنصفانستذ