خانهاخبار
شرکت HMD Global به دنبال عرضه Nokia X5 با تراشه ساخت مدیاتک

شرکت HMD Global به دنبال عرضه Nokia X5 با تراشه ساخت مدیاتک

فنلاندی‌ها برای سه گوشی جدید خود تأییدیه بلوتوث دریافت کرده‌اند؛ گمان می‌رود یکی از مدل‌ها، گوشی Nokia X5 باشد که با تراشه ساخت مدیاتک عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۲۸

شرکت HMD Global که مجوز تولید و عرضه گوشی‌های نوکیا را در اختیار دارد، به‌تازگی موفق شده است برای گوشی جدید خود با شماره مدل TA-1109 تأییدیه بلوتوث دریافت نماید؛ بد نیست اشاره کنیم که مدل مذکور، پیش‌تر گواهی از 3C چین به‌دست آورده است. با اینکه دریافت گواهی بلوتوث برای گوشی جدید HMD Global باعث افشای مشخصات احتمالی آن نشده است، اما نشان می‌دهد که این مدل به تراشه ساخت مدیاتک مجهز خواهد بود. گوشی جدید HMD Global با شماره مدل TA-1109 از بلوتوث 4.2 پشتیبانی می‌کند؛ هرچند، به صورت دقیق مشخص نشده است که این مدل با چه نام تجاری عرضه خواهد شد. البته با حدس و گمان، می‌توان احتمال داد که Nokia TA-1109 همان گوشی موردانتظار شرکت فنلاندی یعنی Nokia X5 یا Nokia 5.1 Plus خواهد بود.

image

در همین حال، فنلاندی‌ها برای دو نسخه از گوشی Nokia X6 تأییدیه بلوتوث دریافت کرده‌اند؛ این دو نسخه با شماره مدل TA-1083 و TA-1116 فاش شده‌اند. گمان می‌رود دریافت تأییدیه برای گوشی‌های جدید HMD Global از سری Nokia X6، به منظور تمایل این شرکت برای عرضه جهانی میان‌رده موردانتظارش باشد؛ اگر به خاطر داشته باشید، Nokia TA-1116 مدتی پیش و حتی پیش از رونمایی رسمی از گوشی Nokia X6، در روسیه تأییدیه دریافت کرده بود.

شرکت HMD Global در حال‌حاضر، گوشی Nokia X6 را در بازار چین به فروش می‌رساند؛ با این‌حال، مقامات این شرکت فنلاندی‌ تأیید کرده‌اند که در آینده، میان‌رده جدید خود را در سایر بازارها نیز عرضه خواهند کرد. هرچند، زمان دقیقی برای عرضه جهانی Nokia X6 مشخص نشده است.

image

برای آشنایی بیشتر با گوشی Nokia X6، باید اشاره کرد که این مدل به نمایشگر 5.8 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است؛ رزولوشن نمایشگر گوشی جدید HMD گلوبال، FHD+ (یا 1080 در 2280 پیکسل) بوده و ایجاد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، باعث شده است تا نسبت ابعاد نمایشگر به 19:9 برسد. رزولوشن FHD+، دست‌یابی به تراکم پیکسلی 435ppi را در گوشی جدید Nokia X6 ممکن ساخته است. میان‌رده مذکور از تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام با هشت هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی از نوع Kryo 260 بهره می‌گیرد؛ واحد پردازش گرافیکی در این چیپ‌ست، آدرنو 509 است.

image

شرکت HMD Global، گوشی Nokia X6 را با چهار گیگابایت رم و شش گیگابایت رم به فروش می‌رساند؛ نسخه مجهز به چهار گیگابایت رم، در دو نسخه با 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل خریداری است اما اگر انتخاب شما مدل مجهز به شش گیگابایت رم باشد، فضای ذخیره‌سازی به 64 گیگابایت محدود شده است. در قاب پشتی Nokia X6 همچنین شاهد جای‌گیری دوربین دوگانه 16 و 5 مگاپیکسلی هستیم؛ دوربین این گوشی می‌تواند با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید. در قاب جلوی گوشی نیز از سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده شده که قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p است. Nokia X6 از یک باتری 3060 میلی‌آمپر ساعت برخوردار بوده و از شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند؛ این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سفید با قیمت 250 یورو به بازار عرضه شد است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

305

۱۳۹۷/۳/۲۸
اگر هنگ نکنه بد نیست میشه باهاش کنار اومد

emad

۱۳۹۷/۳/۲۸
نوکیا تو دیگه چرا؟
مدیاتک اشتباهه

اشکین

۱۳۹۷/۳/۲۸
تو سایت gsmarena زده در سه مدل به ترتیب مقدار حافظه و رم 205 دلار و 235 دلار و 265 دلار
شما زدین 250 یورو :|