خانهاخبار
تبلت هیبریدی سرفیس پرو 6 مایکروسافت با طراحی جدید ارائه می‌شود

تبلت هیبریدی سرفیس پرو 6 مایکروسافت با طراحی جدید ارائه می‌شود

براساس یک گزارش جدید، مایکروسافت به دنبال معرفی نسل جدید تبلت‌های سرفیس پرو با طراحی کاملاً متفاوت در سال 2019 است؛ همچنین دو تبلت ارزان‌قیمت ویندوزی نیز در سال آینده معرفی خواهند شد.
۱۳۹۷/۳/۲۷

براساس گزارش‌ها، مایکروسافت در حال توسعه تبلت هیبریدی جدید خود با سیستم‌عامل ویندوز است؛ این مدل که فعلاً با نام سرفیس پرو 6 شناخته می‌شود، در سال آینده وارد بازار خواهد شد و اطلاعات به‌دست آمده پیرامون عضو جدید سری «سرفیس پرو» حاکی از اعمال تغییرات چشمگیر در طراحی آن است.

آن‌طور که اعلام شده، سرفیس پرو 6 با اسم‌رمز «Carmel» توسعه پیدا می‌کند و در نیمه سال 2019 به صورت رسمی معرفی خواهد شد. گفته می‌شود تبلت جدید مایکروسافت به آخرین پردازنده ساخت اینتل مجهز خواهد بود و از پورت USB-C بهره می‌گیرد؛ این درگاه در لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 مایکروسافت که در سال گذشته عرضه شده بود، به‌کار گرفته شده است. با این‌حال، برخی مدعی هستند که ردموندی‌ها پورت Surface Connector را در نسل جدید تبلت‌های هیبریدی «سرفیس پرو» حفظ خواهند کرد.

در بخش دیگری از شایعات پیرامون تبلت‌های جدید مایکروسافت، ادعا شده است که شرکت آمریکایی دو تبلت ارزان‌قیمت را از سری «سرفیس» عرضه خواهد کرد تا بدین شکل، این دو مدل با نسل ششم تبلت‌های آیپد که 329 دلار قیمت دارد؛ رقابت کنند. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت، مراحل توسعه و طراحی دو تبلت ویندوزی ارزان‌قیمت خود را با اسم‌رمز Lex و Libra به پیش می‌برد.

image

شایعه شده است که تبلت ارزان‌قیمت مایکروسافت نزدیک به 400 دلار قیمت خواهد داشت؛ ضمن اینکه مدل مذکور از نمایشگر 10 اینچی بهره خواهد برد و به پردازنده جدید ساخت اینتل مجهز خواهد شد. از دیگر شایعات پیرامون این مدل، می‌توان به استفاده از پورت USB-C و باتری با شارژدهی 9.5 ساعته اشاره کرد. همچنین گمان می‌رود که تبلت‌های کوچک‌تر مایکروسافت، نزدیک به 20 درصد از نسل پنجم تبلت سرفیس پرو سبک‌تر باشند.

لازم به‌ذکر است که ردموندی‌ها، پیش‌تر با عرضه تبلت‌ سرفیس RT با اپل زورآزمایی کرده‌اند؛ تبلت‌ ارزان‌قیمت این شرکت که در سال 2012 وارد بازار شده بود، از سیستم‌عامل ویندوز RT بهره می‌گرفت و به تراشه ساخت Nvidia مجهز شده بود. به دلیل محدودیت‌های Windows RT که کاربران را ناچار می‌کرد تا تنها به نصب برنامه‌ از فروشگاه ویندوز استور اقدام نمایند؛ سرفیس RT چندان مورد توجه قرار نگرفت و در نهایت تولید آن متوقف شد. این موضوع باعث شکل‌گیری تبلت‌های «سرفیس پرو» شد که نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز را اجرا می‌کنند و از نظر پردازشی قدرت بالایی دارند. 

در صورتی‌که مایکروسافت مجدداً نسبت به عرضه تبلت ویندوزی با قیمت مناسب اقدام نماید؛ دومین‌بار است که شانس خود را برای رقابت با کوپرتینویی‌ها خواهد آزمود. لازم به‌ذکر است که پیش از عرضه سرفیس پرو 6 و تبلت‌های ارزان‌قیمت ویندوزی مایکروسافت در سال 2019، این شرکت آمریکایی از نسخه ارتقا یافته تبلت سرفیس پرو 5 رونمایی خواهد کرد؛ این مدل به تراشه نسل هشتمی ساخت اینتل مجهز شده است و احتمالاً در پاییز 2018 معرفی و عرضه خواهد شد. 

لازم به‌ذکر است که شایعات موجود پیرامون اعمال تغییر در طراحی سرفیس پرو 6 به صورت رسمی تأیید نشده است؛ ضمن اینکه ردموندی‌ها تاکنون تأیید نکرده‌اند که با معرفی تبلت‌های ویندوزی ارزان‌قیمت، درنظر دارند تا سری «آیپد» را به چالش بکشند! باید منتظر ماند و دید که این شایعات در نهایت تا چه اندازه به واقعیت مبدل خواهند شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)