خانهاخبار
گوگل به دنبال تجهیز پیکسل‌بوک به سیستم‌عامل ویندوز 10

گوگل به دنبال تجهیز پیکسل‌بوک به سیستم‌عامل ویندوز 10

کدهای به‌دست آمده از سیستم‌عامل کروم، حاکی از آن است که گوگل درنظر دارد امکان ارتقای سیستم‎‌عامل کروم به ویندوز 10 مایکروسافت را در لپ‌تاپ‌های خود فراهم نماید.
۱۳۹۷/۳/۲۶

گوگل روی سیستم‌عامل کروم به عنوان یک رقیب برای پلت‌فرم ویندوز مایکروسافت و macOS اپل حساب باز کرده است؛ در طی چند سال گذشته، محصولات زیادی با سیستمعامل کروم به بازار عرضه شده‌اند و به‌نظر می‌رسد روند توسعه این سیستم‌عامل در آینده نیز ادامه خواهد داشت. توجه زیاد گوگل به سیستم‌عامل کروم، باعث شده است تا این شرکت به صورت مستقیم وارد بازار شود و این موضوع با رونمایی از یک کروم‌بوک در اواخر سال 2017 عملی شد؛ کروم‌بوک گوگل که پیکسل‌بوک نامیده می‌شود، یکی از بهترین‌ لپ‌تاپ‌های بازار به حساب می‌آید اما اگر محدودیت‌های سیستم‌عامل کروم را در نظر بگیرید، احتمالاً نظر دیگری پیرامون لپ‌تاپ گوگل خواهید داشت!

اخیراً مشخص شد که گوگل تلاش می‌کند تا کروم‌بوک خود را به عنوان ابزاری مولتی‌ پلت‌فرم تبدیل نماید و بدین شکل، خیال کاربران را از محدودیت‌های موجود در سیستم‌عامل کروم راحت کند؛ حال مشخص شده است که غول جست‌وجو به ردموندی‌ها چشم دوخته تا کروم‌بوکش را به سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت مجهز نماید. 

image

گوگل مدتی پیش در اسناد خود، به altOS اشاره کرده است؛ در بخشی از کدها، قابلیتی با نام Picker Screen به چشم می‌خورد تا کاربر بتواند سیستم‌عامل دلخواه خود را برای بوت شدن انتخاب نماید. در بخش دیگر نیز به صورت مسقیم به ویندوز اشاره می‌شود تا بدین شکل، بازار گمانه‌زنی پیرامون آینده سیستم‌عامل کروم داغ شود! حال نیز توسعه‌دهندگان انجمن XDA به جزئیات بیشتری پیرامون اجرای سیستم‌عامل ویندوز روی کروم‌بوک گوگل پی برده‌اند؛ در کدهای به‌دست آمده، به دو کیت Windows Hardware Certification و Hardware Lab اشاره می‌شود.

این کدها بدین معنی است که گوگل قصد دارد برای سخت‌افزار پیکسل‌بوک به منظور اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 روی این لپ‌تاپ، از مایکروسافت تأییدیه دریافت نماید؛ با دریافت مجوز، پیکسل‌بوک از تمامی درایورهای رسمی پشتیبانی خواهد کرد. حتی در صورتی‌که گوگل لپ‌تاپ‌های آینده خود را با سیستم‌عامل کروم عرضه نکند، این امکان برای کاربران وجود خواهد داشت تا بسته به استفاده‌ی خود، سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را روی لپ‌تاپ‌های آینده گوگل اجرا نمایند.

صرف‌نظر از ایده‌ای که گوگل برای تجهیز کروم‌بوک خود به سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت دارد، هنوز مشخص نیست پیکسل‌‍بوک در اجرای سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت چگونه ظاهر خواهد شد؛ همان‌طور که می‌دانید، ویندوز در مقایسه با کروم مصرف سخت‌افزاری بیشتری دارد و محصولاتی که برای عرضه با سیستم‌عامل ویندوز درنظر گرفته شده‌اند، مشخصات سخت‌افزاری نسبتاً قدرت‌مندتری نسبت به کروم‌بوک‌ها دارند. پیکسل‌بوک که در این مقاله مورد بحث است، از پردازنده Core i5 Y اینتل بهره می‌گیرد که مناسب برای اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت است.

همچنین اکنون شاید برای عده‌ای این پرسش مطرح شود که آینده سیستم‌عامل کروم با تجهیز لپ‌تاپ‌های گوگل به سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت چگونه خواهد بود؛ عرضه محصولات جدید گوگل در بازار رایانه‌های قابل‌حمل با دو سیستم‌عامل که تفاوت‌ چشمگیری با یک‌دیگر دارند، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد! ضمن اینکه خریداران دلیلی برای انتخاب کروم‌بوک‌ها با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به رایانه‌های ویندوزی نمی‌بینند.

صرف‌نظر از محدودیت‌هایی که کروم برای کاربران ایجاد خواهد کرد (از جمله نیاز دائمی به اینترنت)، این سیستم‌عامل با برنامه‌های توسعه یافته برای سیستم‌عامل اندروید سازگاری دارد. با این روش، گوگل توانسته بر محدودیت موجود مبنی بر کمبود برنامه اختصاصی برای سیستم‌عامل کروم گوگل غلبه نماید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)