خانهاخبار
سونی Xperia XZ3 را با دوربین دوگانه و طراحی تمام‌صفحه عرضه خواهد کرد

سونی Xperia XZ3 را با دوربین دوگانه و طراحی تمام‌صفحه عرضه خواهد کرد

تصاویر تازه منتشر شده، طراحی احتمالی پرچمدار آینده سونی را با دوربین دوگانه به نمایش می‌گذارد؛ این مدل احتمالاً در تابستان معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۲۶

سونی از جمله سازندگانی است که گوشی‌های پرچم‌دار خود را هر شش‌ ماه یک‌بار با معرفی مدل‌های جدید به‌روزرسانی می‌کند؛ به دنبال رونمایی از پرچمدار Xperia XZ1 در ماه اوت 2017، شرکت ژاپنی با گذشت شش ماه از پرچمدار دیگر خود با نام Xperia XZ2 در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کرد. اکنون نیز شایعه شده است که سونی برای معرفی پرچم‌دار جدید خود یعنی Xperia XZ3 آماده می‌شود و تصاویر به‌دست آمده، طراحی پرچمدار آینده این شرکت را به نمایش می‌گذارد.

image

بهتر است با پنل جلوی گوشی Xperia XZ3 شروع کنیم؛ طراحی این مدل مانند گوشی Xperia XZ2 است و تفاوت چشمگیری در آن حاصل نشده است. با اینکه شرکت ژاپنی حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را نسبت به پرچمدارانی نظیر Xperia XZ1 باریک‌تر نموده است اما همچنان نمی‌توان در این رابطه، Xperia XZ3 را رقیبی مناسب برای پرچمدارانی مانند آیفون 10 اپل، Huawei P20 Pro و گلکسی اس 9 سامسونگ عنوان کرد. با توجه به فرم گوشی، به‌نظر می‌رسد پرچمدار آینده سونی به نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده است؛ مانند آنچه در گوشی Xperia XZ2 دیده بودیم. شرکت ژاپنی در پنل جلوی گوشی خود از یک دوربین سلفی استفاده کرده است و بلندگوی مخاطب نیز به چشم می‌خورد؛ به‌نظر می‌رسد این بلندگو در هنگام پخش آهنگ یا فیلم نیز فعال خواهد بود و با توجه به فضایی که در پایین نمایشگر وجود دارد، بعید نیست Xperia XZ3 به بلندگوی استریو دوگانه مجهز شده باشد. البته باید توجه داشت که در تصاویر به‌دست آمده، پایین نمایشگر قابل مشاهده نیست؛ به همین جهت، تجهیز جانشین Xperia XZ2 به دو بلندگو، در حال‌حاضر تنها در حد گمانه‌زنی‌ است. 

image

یکی از انتقاداتی که به پرچمدار Xperia XZ2 وارد می‌شود، عدم تجهیز آن به دوربین دوگانه است؛ شرکت ژاپنی برای این گوشی از یک دوربین در قاب پشتی استفاده کرده است. با این‌حال، Xperia XZ2 Premium که بیشتر از 950 دلار قیمت‌گذاری شده است؛ از دوربین دوگانه در قاب پشتی بهره می‌گیرد اما فاقد طراحی بدون حاشیه مانند Xperia XZ2 است و همچنین نمایشگری IPS LCD با نسبت ابعاد 16:9 و رزولوشن 4K دارد. آن‌طور که پیداست، در گوشی Xperia XZ3 شاهد به‌کارگیری دو دوربین خواهیم بود؛ هرچند، بعید است از ماژول مشابه با دوربین Xperia XZ2 Premium استفاده شود. در کنار سنسور دوربین نیز شاهد جای‌گیری فلاش LED، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز هستیم.

با توجه به اینکه سونی تصمیم گرفته است تا طراحی پرچمدار جدید خود را نسبت به Xperia XZ1 تغییر دهد، حسگر اثرانگشت مانند گوشی Xperia XZ2 در قاب پشتی جای گرفته؛ طراحی سنسور اثرانگشت مانند نسل قبل، مدور خواهد بود. دکمه‌های تنظیم صدا و کلید پاور نیز در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند.

image

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری، باید به شایعات گذشته اکتفا کرد؛ Xperia XZ3 به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده است و با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت یا 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. در قاب پشتی، شاهد جای‌گیری دوربین دوگانه 19 و 12 مگاپیکسلی هستیم؛ در جلوی گوشی نیز از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده شده است. هنوز نمی‌دانیم سونی چه زمانی از گوشی Xperia XZ3 رونمایی خواهد کرد اما احتمالاً این مدل را در نمایشگاه IFA 2018 معرفی می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)