خانهاخبار
هوآوی Nova 3 با نمایشگر تمام‌صفحه و پردازنده Kirin 710 عرضه خواهد شد

هوآوی Nova 3 با نمایشگر تمام‌صفحه و پردازنده Kirin 710 عرضه خواهد شد

براساس یک گزارش جدید، هوآوی در حال توسعه گوشی جدیدی از سری Nova است که تراشه قدرت‌مند Kirin 710 توان پردازشی آن‌را تأمین می‌کند؛ این پردازنده، رقیب اسنپدراگون 710 کوالکام خواهد بود.
۱۳۹۷/۳/۲۵

پس از عرضه تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام به بازار، حال شایعه شده است که شرکت چینی هوآوی درنظر دارد تا چیپ‌ست قدرت‌مندی را برای رقابت با این پردازنده عرضه نماید؛ آن‌طور که پیداست، این تراشه با نام Kirin 710 عرضه خواهد شد.

کوالکام، تراشه اسنپدراگون 710 را با این هدف توسعه داده است تا خلاء میان گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده، پوشانده شود؛ این پردازنده که از فرآیند ساخت 10 نانومتری در توسعه آن استفاده شده است، دست‌یابی به توان پردازشی بالا بدون افزایش مصرف انرژی را ممکن می‌سازد. نتیجه توسعه این پردازنده، عرضه گوشی‌های هوشمندی با توان پردازشی بالا و شارژدهی مناسب خواهد بود. شرکت هوآوی نیز درنظر دارد تا پردازنده Kirin 710 را با چنین چشم‌اندازی توسعه دهد؛ هرچند، فرآیند ساخت قدیمی‌تری برای توسعه آن‌ درنظر گرفته شده است. براساس اطلاعات به‌دست آمده، Kirin 710 را می‌توان نسخه ارتقا یافته چیپ‌ست Kirin 659 عنوان کرد که در توسعه آن، فرآیند ساخت 12 نانومتری TSMC تأثیرگذار بوده است. همین موضوع باعث خواهد شد تا گمان کنیم که از نظر مصرف انرژی، گوشی‌های هوشمند هوآوی با پردازنده Kirin 710 از رقبای خود با تراشه اسنپدراگون 710 یک سر و گردن پایین‌تر خواهند بود! با این‌حال، هوآوی تراشه جدیدش را به واحد پردازش عصبی مجهز خواهد کرد تا بدین شکل، ارائه ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه Kirin 710 امکان‌پذیر باشد. 

image

در حال‌جاضر، هوآوی و شرکت تابعه‌اش یعنی HiSilicon که پردازنده‌های لازم را برای پرچمداران این شرکت طراحی می‌کند، عرضه Kirin 710 را تأیید نکرده‌اند. این احتمال وجود دارد که تراشه جدید هوآوی به گوشی Huawei Nova 3 (با اسم‌رمز Paris) قدرت دهد؛ مدلی که براساس شایعات در ماه جولای معرفی خواهد شد و به نمایشگری تمام‌صفحه با نسبت ابعاد 19.5 به 9 و دوربین دوگانه مجهز شده است. بدین شکل، جانشین Huawei Nova 2 با تراشه Kirin 710 به عنوان رقیب گوشی Xiaomi Mi 8 SE وارد بازار خواهد شد که از پردازنده اسنپدراگون 710 کوالکام بهره می‌گیرد.

یکی‌دیگر از گوشی‌های هوشمندی که احتمالاً به پردازنده Kirin 710 مجهز خواهد شد، فبلت میان‌رده از سری Mate است؛ شایعه شده که در اواخر امسال از سری Mate 20 رونمایی خواهد شد و هیچ بعید نیست که Mate 20 Lite به پردازنده Kirin 710 مجهز شده باشد. لازم به‌ذکر است که سال گذشته، فبلت Mate 10 Lite هوآوی با پردازنده قدیمی و ضعیف Kirin 659 وارد بازار شده بود. به جزء فبلت Mate 20 Lite، شرکت چینی مدل‌های پرچمداری را نیز از سری Mate 20 معرفی خواهد کرد که احتمالاً به پردازنده جدید هوآوی یعنی Kirin 980 مجهز خواهند شد؛ تراشه‌ای که برای رقابت با اسنپدراگون 845 کوالکام و اگزینوس 9810 سامسونگ معرفی خواهد شد و قدرت پردازشی بالاتری نسبت به نسل قبل یعنی Kirin 970 دارد. همچنین در بخش دیگری از شایعات پیرامون سری Mate 20، اعلام شده است که میت 20 پرو با صفحه‌نمایش به بزرگی 6.9 اینچ عرضه خواهد شد؛ به‌نظر می‌رسد نمایشگر این گوشی توسط سامسونگ دیسپلی توسعه یافته است و در سه ماهه سوم امسال تولید خواهد شد. 

دیجی‌تایمز در پایان، اعلام کرده است که فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی برای سال 2018 نزدیک به 140 میلیون واحد برآورد می‌شود و انتظار داریم که حداقل نیمی از آن‌ها مربوط به مدل‌های میان‌رده باشد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)