خانهاخبار
نسل جدید کنسول Xbox مایکروسافت در راه است

نسل جدید کنسول Xbox مایکروسافت در راه است

مایکروسافت از توسعه نسل جدید کنسول‌ بازی Xbox خبر داده است و ادعا می‌کند که جانشین Xbox One مجدداً خاطره‌ساز خواهد شد!
۱۳۹۷/۳/۲۴

مایکروسافت در رویداد E3 از جدیدترین انحصاری‌های خود برای کنسول ایکس‌باکس وان پرده برداشت اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت، خبر هیجان‌انگیز دیگری را نیز برای گیمرها به همراه داشته است؛ به گفته‌ی سرپرست بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، ردموندی‌ها در حال توسعه کنسول‌های بازی جدید خود هستند.

در همین رابطه، فیل اسپنسر اعلام کرده است:

تیم سخت‌افزار مایکروسافت در حال توسعه نسل جدید کنسول‌های بازی ایکس‌باکس است؛ جایی‌که تعهد خودمان را برای ایجاد یک معیار جدید در دنیای گیمینگ مجدداً به نمایش خواهیم گذاشت.

هنوز جزئیاتی از سخت‌افزار جانشین Xbox One ارائه نشده است؛ ضمن اینکه نمی‌دانیم این کنسول بازی چه زمانی به صورت رسمی معرفی خواهد شد. فعلاً زمان زیادی از عرضه کنسول Xbox One X نگذشته است؛ شاید زمانی مایکروسافت از نسل جدید کنسول‌های بازیک ایکس‌باکس رونمایی کند که قدرت‌مندترین کنسول بازی خانگی یعنی Xbox One X دو ساله شود! 

image

شرکت سونی نیز اخیراً از پایان چرخه عمر کنسول PlayStation 4 خبر داده است؛ هرچند از عرضه این کنسول بازی، نزدیک به پنج سال زمان می‌گذرد. در طی چند ماه گذشته، شایعات مختلفی پیرامون کنسول PlayStation 5 سونی منتشر شده است؛ برخی ادعا می‌کنند مدل مذکور در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد و برخی دیگر نیز از عرضه زودهنگام این مدل خبر می‌دهند. به همین جهت، دور از انتظار نبود که ردموندی‌ها نیز اعلام کنند که به Xbox One X برای رقابت با جانشین PlayStation 4 اکتفا نخواهند کرد و کنسول جدیدی را ارائه می‌دهند. باید دید در طی مدت زمان باقی مانده، عرضه کدام‌یک از کنسول‌های مایکروسافت و سونی متوقف خواهد شد زیرا پیش‌تر اعلام شده بود که ژاپنی‌ها، به عرضه PlayStation 4 و PlayStation 4 Slim خاتمه خواهند داد و PlayStation 4 Pro را با قیمت پایین به فروش خواهند رساند؛ بدین شکل، می‌توان انتظار داشت که فروش کنسول‌ بازی PS4 سونی افزایش پیدا کند. 

در صورتی‌که مایکروسافت برای عرضه نسل جدید کنسول بازی Xbox در سال 2020 برنامه‌ای داشته باشد، احتمالاً آن‌را در نمایشگاه E3 2019 به اطلاع اصحاب رسانه و گیمرها خواهد رساند. تا آن زمان، این شرکت روی عرضه انحصاری‌های جدیدش برای کنسول Xbox One و Xbox One X متمرکز خواهد شد؛ اخیراً مایکروسافت از دو عنوان Halo 6 و Forza Horizon 4 رونمایی کرده است که در انحصار کنسول جدید مایکروسافت باقی خواهد ماند.

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاری از نسل جدید کنسول‌های بازی خانگی دارید؟ در صورت عرضه Xbox بعدی مایکروسافت و PlayStation 5 سونی، انتخاب شما کدام مدل خواهد بود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

Asghar

۱۳۹۸/۶/۱۹

Asghar

۱۳۹۸/۶/۱۹
کنسول یک چیز سلیقه ای است
اگر دنبال بازی انحصاری هستید قطعا با متخصص اینکار یعنی سونی را انتخاب کنید
اما اگر دنبال انلاین و بازی تنوع هستید چون ۸۰ درصد بازیهای کنسول مانند همن گیمرهای دنیا مایکروسافت رو انتخاب میکنند
شاید تعصب چیز دیگری بگه
سونی غیر از god of warهمه بازی که ساخت ریمستر بود ینی شکست برای بازی evil
The last
Gta
....
اما در ایران که کشور جهان سوم هست خیلی ها دنبال ریختن اکانت هستند و براشون انلاین نمی صرفه هر دو کنسول

sina

۱۳۹۸/۴/۳
آقا من شخصا کنسول های مایکروسافت رو بیشتر دوست دارم ولی در دوره ی کنسول های نسل هشتمی مایکروسافت کم اورد اما شاید نسل جدید نسل کنسول ایکس باکس باشه .....
یه سوال . منظور از اینکه که کنسول جدید مایکروسافت (اسکارلت )8K رو پوشش می ده یعنی فقط 8K نشون می ده یا کمتر هم نشون می ده ؟

h.cloner

۱۳۹۸/۳/۱۹
ps4 حرفه ای تره

احسان

۱۳۹۸/۲/۲۱
در بازیهای انحصاری سونی شکی نیست که عالیه. اما تو ایکس باکس رو ببین. با وضعیت اقتصادی کنونی ایران خریدش خیلی به صرفته از پلی ۴ هست. خدایی برای چندتا بازی انحصاری سونی میصرفه شما یک میلیون و دویست پول بدی؟
از لحاظ زیبایی و کارایی و کیفت ایکس باکس وان خیلی جاها از پلی ۴ بهتره. من خودم با هردوشون بازی کردم و اگه بازیهای انحصاریشونو کنار بزاریم ایکس باکس بهتره