خانهاخبار
شیائومی از گوشی Redmi 6 و Redmi 6A رونمایی کرد

شیائومی از گوشی Redmi 6 و Redmi 6A رونمایی کرد

شرکت شیائومی به صورت رسمی از دو گوشی میان‌رده Redmi 6 و Redmi 6A رونمایی کرده است؛ هر دو گوشی از فردا (15 ژوئیه) با قیمت 95 دلار برای Redmi 6A و 125 دلار برای مدل Redmi 6 وارد بازار خواهند شد.
۱۳۹۷/۳/۲۴

به دنبال رونمایی از خانواده پرچمدار Mi 8 که شامل سه گوشی Mi 8، می 8 اس‌ای (Mi 8 SE) و Mi 8 Explorer Edition است، شیائومی برای معرفی نسخه جدید گوشی‌های میان‌رده خود آماده می‌شود و در جدیدترین اقدام، تصمیم گرفته است تا سری Redmi را با معرفی دو گوشی جدید به‌روزرسانی نماید. شرکت چینی از دو گوشی ارزان‌قیمت Redmi 6 و Redmi 6A به صورت رسمی رونمایی کرده است.

image

گوشی Redmi 6 شیائومی از صفحه‌نمایش 5.45 اینچی HD+ بهره می‌گیرد؛ نوع پنل نمایشگر، IPS LCD است و نسبت ابعاد صفحه‌نمایش نیز 2 به 1 اعلام شده است. پردازنده Helio P22 مدیاتک که با فرآیند ساخت 12 نانومتری توسعه یافته است، قلب تپنده این مدل عنوان شده؛ این تراشه شامل هشت هسته پردازشی 2 گیگاهرتزی است. همچنین یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت، انرژی موردنیاز برای نمایشگر و پردازنده قدرت‌مند Redmi 6 را تأمین می‌کند. لازم به‌ذکر است که در نسل قبل، از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده بود اما با توجه به اینکه Redmi 6 به پردازنده‌ای کم‌مصرف‌تر مجهز شده است، انتظار می‌رود که شارژدهی‌ قابل مقایسه با گوشی Redmi 5 داشته باشد.

image

شرکت شیائومی، گوشی Redmi 6 را در دو نسخه با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه یا چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه عرضه خواهد کرد؛ صرف‌نظر از اینکه کدام نسخه را انتخاب می‌کنید، فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه Micro SD قابل افزایش است. 

در قاب پشتی این گوشی میان‌رده، از دوربین دوگانه 12 و 5 مگاپیکسلی استفاده شده است و عکس‌های سلفی نیز به کمک سنسور 5 مگاپیکسلی در جلوی گوشی به ثبت می‌رسد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی Redmi 6 شیائومی، سیستم تشخیص چهره است؛ شیائومی برای بهبود عملکرد سیستم تشخیص چهره از هوش مصنوعی کمک گرفته است و زمانی که گوشی خود را به دست بگیرید و صفحه‌نمایش آن‌را روشن کنید، چهره شما به سرعت تشخیص داده خواهد شد. البته اگر حسگر اثرانگشت را همچنان ترجیح می‌دهید، Redmi 6 شما را ناامید نخواهد کرد؛ سنسور اثرانگشت در قاب پشتی این گوشی میان‌رده جای گرفته است.

image

اکنون که از هوش مصنوعی در دوربین Redmi 6 صحبت شد، باید گفت که این مدل از رام MIUI 10 بهره می‌گیرد؛ در این نسخه از رام اختصاصی شیائومی برای گوشی‌های هوشمند، هوش مصنوعی نقش مهمی را در جهت بهبود عملکرد سخت‌افزاری دستگاه و دوربین ایفا می‌کند. 

image

 

همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، شرکت شیائومی از گوشی میان‌رده دیگر نیز با نام Redmi 6A رونمایی کرده است که بدنه‌ای مشابه با گوشی Redmi 6 دارد؛ با این‌حال، مشخصات سخت‌افزاری آن اندکی تعدیل شده است تا قیمت این مدل کاهش پیدا نماید. تراشه Helio A22 مدیاتک که از فرآیند ساخت 12 نانومتری مانند Helio P22 برخوردار است اما از چهار هسته پردازشی استفاده می‌کند، پردازش‌های نرم‌افزاری لازم را برعهده دارد؛ باید اشاره کرد که حداکثر فرکانس هسته‌های پردازشی به 2.0 گیگاهرتز خواهد رسید. دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، از دیگر مشخصاتی است که شیائومی برای گوشی میان‌رده Redmi 6A درنظر گرفته. طراحی بدون حاشیه Redmi 6 در نسخه ارزان‌قیمت‌تر این گوشی حفظ شده است؛ به همین جهت، ضخامت حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر چندان زیاد نیست اما به‌نظر می‌رسد که حاشیه‌های نسبتاً ضخیمی در اطراف نمایشگر وجود دارد.

image

در قاب پشتی این گوشی از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده شده و خبری از سنسور ثانویه نیست؛ فلاش LED نیز ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور  را برعهده خواهد داشت. اگر از علاقه‌مندان به عکاسی سلفی هستید، Redmi 6A حداقل انتظارات شما را با سنسور 5 مگاپیکسلی خود برآورده خواهد نمود. رام MIUI 10 برای این گوشی درنظر گرفته شده است و همین موضوع باعث شده تا میان‌رده شیائومی، از مزیت‌های هوش مصنوعی برخوردار باشد که توانایی‌هایش را در بهبود عملکرد دوربین و عملکرد سخت‌افزار دستگاه به نمایش می‌گذارد.

از آنجایی‌که Redmi 6A فاقد حسگر اثرانگشت است، تنها از دوربین سلفی برای احراز هویت کاربران کمک می‌گیرد. این گوشی با قیمت 599 یوآن (95 دلار) به بازار عرضه خواهد شد. همچنین مدل Redmi 6 که در دو نسخه ارائه شده است، با قیمت 125 دلار (مدل مجهز به سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه) و 155 دلار (مدل مجهز به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه) عرضه خواهد شد. زمان عرضه هر دو گوشی، تاریخ 15 ژوئیه اعلام شده است اما هنوز مشخص نیست Redmi 6 و Redmi 6A چه زمانی در خارج از بازار چین عرضه خواهند شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سینا احدزاده

۱۳۹۷/۳/۲۷
متاسفانه اغلب مردم فکر میکنن که گوشی یا باید اپل باشه یا سامسونگ از نظرشون این گوشی های با کیفیت چینی بدن ولی کاش از اسنپدراگون ۶۳۶ استفاده میکرد خیلی بهتر بود

ابرام شیاعومی

۱۳۹۷/۳/۲۴
گوشی های شیاعومی واقعا بهترین گوشی ها از هر نظر هستند.قلبم می گیره که می بینم شیاعومی در ایران اون طور که باید فعال نیست .
در این زمان که ما با رشد سرسام آور قیمتها مواجه هستیم واردات گسترده تر گوشی های گارانتی دار شیاعومی به کشور می تواند آب سردی بر تب بازار باشد.