خانهاخبار
هکرهای چینی اطلاعات سری نیروی دریایی آمریکا را به سرقت بردند

هکرهای چینی اطلاعات سری نیروی دریایی آمریکا را به سرقت بردند

طی این حمله، 614 گیگابایت از داده‌های پروژه سری مربوط به موشک ضدکشتی آمریکا به سرقت رفت.
۱۳۹۷/۳/۲۲
image

واشنگتن‌پست طی گزارشی اعلام کرد که هکرهای چینی، کامپیوترهای یکی از پیمان‌کاران نیروی دریایی آمریکا را هک کرده و صدها گیگابایت از داده‌های پروژه‌های سری را به سرقت بردند. به‌گفته مسئولان مربوطه، این نفوذها طی ماه‌های ژانویه و فوریه 2018 رخ داده و یکی از پیمان‌کارانی را هدف گرفته که با مرکز جنگ‌افزارهای زیرسطحی نیروی دریایی آمریکا در حال همکاری بوده است. نیروی دریایی برای انجام پژوهش، توسعه، آزمایش و ارزیابی، مهندسی، و نیز مرکز پشتیبانی زیردریایی‌ها، سامانه‌های زیردریایی خودکار و سامانه‌های تسلیحاتی تهاجمی و تدافعی مرتبط با جنگ‌افزارهای زیردریایی از این مرکز بهره می‌برد.

هکرها طی این حمله، 614 گیگابایت از داده‌های مربوط به پروژه‌ای به نام «اژدهای دریا» را ربودند؛ وزارت دفاع آمریکا، این پروژه را را قابلیتی جدید با روی‌کرد تهاجم اخلال‌گر توصیف می‌کند که در سیستم تسلیحات فعلی ادغام می‌شود. آن‌گونه که واشنگتن‌پست توضیح می‌دهد، این پروژه در واقع نوعی موشک ضدکشتی مافوق صوت است که در زیردریایی‌های برون‌مرزی به کار گرفته خواهدشد. پروژه «اژدهان دریا» در سال 2012 کلید خورد و قرار بود در سپتامبر 2018 آزمایش شود.

هکرها علاوه بر سرقت اطلاعات این پروژه، داده‌های سیگنال‌ها و حس‌گرها، اطلاعات اتاق ارتباطات رادیویی زیردریایی‌ درخصوص سامانه‌های رمزنگاری، و کتابخانه جنگ‌افزارهای الکترونیکی واحد توسعه زیردریایی‌های نیروی دریایی آمریکا را نیز به سرقت بردند.

پی‌.‌دبلیو سینگر (استراتژیست مرکز آمریکای جدید) در کتاب خود، «امنیت سایبری و جنگ سایبری: آنچه همه باید بدانند» می‌نویسد، چین طی دهه اخیر تلاش‌های خود در جهت جاسوسی سایبری را افزایش داده و برای این منظور در ارتش خود واحدهایی برای حملات و جاسوسی‌های سایبری را ایجاد و علاوه بر این، هکرهای میهن‌دوست خود را نیز تشویق کرده است تا با ابرقدرت‌های رقیب کشورشان دربیافتند. با این حال،  چین این موضوع را به‌شدت رد کرده است.

واشنگتن‌پست در گزارش خود اشاره می‌کند، حمله اخیر در حالی رخ می‌دهد که تنش‌های جدید بین چین و آمریکا درگرفته است. بخشی از این تنش‌ها مربوط به اختلافات دو کشور در منطقه دریای جنوبی چین است.  

طبق این گزارش، حضور نظامی آمریکا در آب‌های دریای جنوبی چین و گسترش نفوذ چینی‌ها بر این منطقه به بروز این تنش‌ منجر شده است.

اکنون، با توجه به اقدامات آمریکا در این منطقه، اگر اطلاعاتی که چینی‌ها به سرقت برده‌اند برای توسعه راه‌کارهای تدافعی متقابل یا ایجاد سامانه تسلیحاتی مشابه به کار گرفته شود، آمریکایی‌ها با مشکل مواجه خواهندشد.

این نخستین بار نیست که هکرهای تحت حمایت دولت چین به ربودن داده‌های ارتش آمریکا متهم می‌شوند. هکرهای چینی در سال 2009 نیز به سرقت اطلاعات مرتبط با طراحی جنگنده F35 متهم شده بودند. دست‌برد به اطلاعات پروژه F35 تنها به این مورد محدود نشد. در سال 2014 نیز یک فرد چینی به اتهام نفوذ به سیستم‌های یکی از پیمان‌کاران امور دفاعی آمریکا و سرقت اطلاعات مربوط به هواپیمای حمل‌ونقل C-17، جنگنده F22 و جنگنده F35 دست‌گیر و بازداشت، و سپس مجرم شناخته شد.

باور بر این است که جاسوس‌های چینی به سیستم‌های جنگ‌افزارهای متعدد دیگری نیز نفوذ کرده‌اند که سامانه موشکی پاتریوت، سیستم موشکی تاد، سپر دفاع موشکی، و موارد بسیار دیگر از آن جمله است. چینی‌ها گاهی سامانه‌هایی تولید کرده‌اند که به نمونه‌های آمریکایی خود شباهت زیادی دارند.

هکرهای چینی همچنین در سال 2014 و 2015 با نفوذ به اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا، داده‌های شخصی بیش از 4 میلیون نفر از کارکنان دولت این کشور را ربود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)