خانهاخبار
گوشی پرچمدار LG G8 ThinQ به صفحه‌نمایش 4K مجهز خواهد شد

گوشی پرچمدار LG G8 ThinQ به صفحه‌نمایش 4K مجهز خواهد شد

به‌نظر می‌رسد پرچمدار سال آینده ال‌جی با صفحه‌نمایش 4K عرضه خواهد شد؛ این مدل که با نام G8 ThinQ شناخته می‌شود، از نمایشگر LCD استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۷/۳/۲۲

با اینکه مشخصات گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال تغییر است، اما صفحه‌نمایش آن‌ها از نظر رزولوشن تغییر چشمگیری به خود ندیده است؛ بیشتر پرچمدارانی که این روزها در بازار عرضه می‌شوند، نمایشگری با رزولوشن FHD یا QHD دارند و البته سونی با عرضه پرچمداران سری Premium خود با صفحه‌نمایش 4K تابو شکنی کرده است! با این‌حال، به‌نظر می‌رسد شرکت ال‌جی درنظر دارد در آینده، این روند را تغییر دهد؛ گزارشی که از یک منبع مطلع در صنعت در چین منتشر شده است، نشان می‌دهد که جانشین پرچمدار G7 ThinQ با پنل از نوع LCD عرضه خواهد شد و صفحه‌نمایش آن رزولوشن 4K دارد. البته مشخص نشده است که چرا شرکت ال‌جی تصمیم به چنین حرکتی دارد؛ آن هم در حالی‌که چشم انسان قادر به تشخیص تفاوت میان رزولوشن 4K و QHD در  صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند نیست!

با این وجود، تجهیز گوشی‌های هوشمند به صفحه‌نمایش 4K، تجربه کاربران را در هنگام پخش محتوای واقعیت مجازی بهبود خواهد داد؛ البته G8 ThinQ باید از پلت‌فرم Daydream گوگل پشتیبانی نماید. سال گذشته، شرکت ال‌جی از فبلت V30 رونمایی کرده بود که از پلت‌فرم دی‌دریم گوگل پشتیبانی می‌کند. صرف‌نظر از مزیت‌هایی که گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش 4K در زمینه واقعیت مجازی ارائه می‌دهند، تجهیز پرچمداران آتی به چنین نمایشگرهایی چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد؛ همین موضوع باعث شده است تا صنعت گوشی‌های هوشمند از نظر تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش با تغییر خاصی روبه‌رو نباشد و بیشتر پرچمداران از نمایشگری با رزولوشن QHD یا FHD بهره بگیرند. بد نیست اشاره کنیم که رزولوشن نمایشگر گوشی‌های پرچمدار امسال، QHD نیست و به دلیل نسبت ابعاد کشیده‌ آن‌ها، رزولوشن صفحه‌نمایش افزایش یافته است؛ این موضوع در نهایت منجر شده تا تراکم پیکسلی بیشتر شود اما به هرحال، قیاس نمایشگرهای QHD+ و 4K از نظر میزان تراکم پیکسلی چندان صحیح نیست.

image

جدا از پرچمدار G8 ThinQ که در سال آینده با پنل 4K عرضه خواهد شد، انتظار داریم سامسونگ از گوشی پرچمدار Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus با صفحه‌نمایش 4K رونمایی کند؛ در همین رابطه در نیمه ماه مه (May) گزارشی منتشر شده بود که از عرضه جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با چنین نمایشگری خبر می‌داد. 

با اینکه نمی‌دانیم گزارش جدید پیرامون عرضه G8 ThinQ با صفحه‌نمایش LCD با رزولوشن QHD تا چه اندازه صحت دارد، رویه گذشته شرکت کره‌ای مبنی بر اختصاص پنل‌های OLED به سری V و عرضه سری G با صفحه‌نمایش LCD می‌توان بخشی از صحت این گزارش را تأیید نماید. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، پرچمدار جدید G7 ThinQ به صفحه‌نمایش از نوع MLCD+ مجهز شده است؛ در حالی‌که V30S و V35S ال‌جی با پنل نمایشگر OLED عرضه شده‌اند. شرکت ال‌جی در سال 2018، تعداد گوشی‌های رده‌بالای خود را افزایش داده است و گمان می‌کند که بدین شکل، خواهد توانست درآمدش را در بازار موبایل افزایش دهد؛ البته حضور ال‌جی در بازار موبایل، چیزی به جز «زیان» برای این سازنده کره‌ای نداشته است! شرکت مذکور در اوایل سال از نسخه ارتقا یافته فبلت V30 با پسوند ThinQ رونمایی کرد که از قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی برخوردار است و شش گیگابایت رم ارائه می‌دهد؛ ضمن اینکه فضای ذخیره‌سازی آن به دو برابر ارتقا پیدا کرده است. مدتی بعد نیز گوشی پرچمدار G7 ThinQ با طراحی متفاوت و بریدگی در بالای نمایشگر معرفی شد و چند هفته پیش نیز شرکت کره‌ای از فبلت V35 ThinQ با مشخصات سخت‌افزاری ارتقا یافته رونمایی کرد. همچنین انتظار می‌رود در اواخر سال 2018 از گوشی پرچمدار V40 به صورت رسمی رونمایی شود؛ محصولی که براساس شایعات، عرضه جهانی خواهد شد و قرار است جای V30 را در میان محصولات ال‌جی بگیرد.

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاری از گوشی پرچمدار جدید ال‌جی یعنی G8 ThinQ دارید؟ در صورت عرضه این مدل با بریدگی در بالای نمایشگر، آیا جانشین G7 ThinQ را خریداری خواهید کرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حامو

۱۳۹۷/۸/۵
مگه ال سی دی چشه یعنی اگه یکی این گوشی رو بهت بده با کله قبول نمیکنی کیفیتش که فر کی هست میزان نور دهیشم دو برابر نمایشگر هایی هست که در گوشی هایی که بهش اعتقاد داری شارژ کمتریم استفاده میکنه حالا تو بیا تو خوبی بقیه نمایشگرا رو بگو که بهترشو ال سی دی نداشته باشه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۲۲
آخه یعنی چی LCD؟
LG هِی که میخواد عاقل بشه، برعکس آدمو ناامید میکنه?
#تیمور_لنگ

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۲۲
اعتقادی به ال‌جی ندارم