خانهاخبار
نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کمک به محیط زیست

نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کمک به محیط زیست

یکی از فلسفه های پیدایش استارت آپ ها کمک به محیط زیست و رفع آلودگی‌های زیست محیطی است.
۱۳۹۷/۳/۲۱

با نگاهی گذرا می توان به اهمیت این موضوع رسید. کم شدن رفت و آمد ها درسطح شهر می تواند کمک شایانی به صرفه جویی در زمان و انرژی کند. به طور کلی پرداخت های الکترونیکی، خرید های انلاین، سفارش غذا از سامانه های مربوطه، خرید و فروش آنلاین نو و دست دوم، سامانه های درخواست تاکسی آنلاین همه و همه توانسته اند سهم بسزایی در کاهش آلودگی ها و حجم ترافیک داشته باشند.

اما موضوعی که همواره ذهن فعالین امر را درگیر می کند، سبک زندگی ای است که بتواند در ترویج الگوهای رفتاری جامعه در زمینه صرف جویی یا  به شکلی بهتر درست مصرف کردن تاثیر خوب و کارکردی موثر داشته باشد. می بایست به اکوسیستم استارت آپی به مثابه جامعه ای با اعضای گوناگون و فعال نگریسته شود.

چرا که این شرکت ها دارای کارشناسان و متخصصین فراوانی هستند که همگی در زمینه نوآوری ها و درک مفاهیم مرتبط با محیط زیست توانسته اند در اندازه های شخصی فعالیت های قابل تاملی را ارائه دهند. خبری که این روزها توجه مخاطبین کسب و کارهای دیجیتال را به خود جلب کرده، استفاده رضا اربابیان ( بناینگذار و مدیرعامل شیپور) از دوچرخه برقی در تردد های شهری خود است.

image

در رابطه با صحت این موضوع  و توضیحات بیشتر با نوید ایران بهار ( مدیر روابط عمومی شیپور) تماس گرفتیم و این مورد را با ایشان در میان گذاشتیم. ایشان ضمن تایید این خبر اعلام کردند:

مدتی است که رضا اربابیان برای اینکه بتواند سهم بیشتری را در کاهش آلودگی و صرفه جویی در انرژی داشته باشد بجای استفاده از خودرو شخصی از دوچرخه برقی استفاده می کند. او صبح ها مسیر طولانی را با دوچرخه خود از منزل تا محل کار رکاب می زند و در بعضی از مواقع از برق ذخیره شده استفاده می کند. بعد از اتمام کار نیز کل مسیر را تا خانه خود مجددا رکاب زده و با این دوچرخه طی می نماید.

این روزها اربابیان با انرژی تر از گذشته در محل کار حاضر می شود و لبخند همیشگی خود را تا پایان ساعات کاری که معمولا تا اواخر شب طول می کشد را بر صورت خود حفظ می کند. او حتی به تمامی همکاران در شیپور توصیه می کند که در رفت و آمد های خود از دوچرخه های برقی استفاده کنند تا ضمن حفظ سلامتی خود به کم شدن حجم ترافیک و آلودگی هوا کمک کنند. حتی گاهی شخصا به سراغ بعضی از همکاران می رود و حین گفتگوی صمیمانه با ایشان تجربه خود در رابطه با استفاده از دوچرخه برقی را به اشتراک می گذارد.

رضا اربایبان معتقد است که همه افراد در جامعه باید احساس مسئولیت داشته باشند و سهم خود را در پاکیزگی محیط زیست ایفا نمایند. شاید در ظاهر این نوع مسئولیت پذیری های اجتماعی ناچیز به نظر رسد اما به طور حتم در طول زمان این گونه رفتارها منجر به ایجاد الگوهای درست در جامعه می شود و افراد به این نتیجه خواهند رسید که هر فعالیتی هر جند کوچک در جهت بهبود زندگی و حفظ سلامت جامعه تاثیری بلند مدت و کارساز خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سامان

۱۳۹۷/۳/۲۲
Cool :D